آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نبرد اروپایی جنوب و شمال، قسمت اول؛ رونمایی دوباره از تیمِ بی‌رحمِ اسپالتی؟

میلان میزبان نخستین یک چهارم نهایی تمام ایتالیاییِ این فصل لیگ قهرمانان اروپاست.

پس از برتری قاطعانه سیتی و اینتر بر حریفان در شب نخست از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب 2 تیم دیگر نیز نیمی از راه صعود به نیمه‌نهایی را خواهند پیمود و همزمان با تقابل رئال مادرید و چلسی، ناپولی باید در سن‌سیرو مقابل میلان صف‌آرایی کند.

میلان که نخستین شکست خانگی پارتنوپی در این فصل را به شاگردان اسپالتی با 4 گل تحمیل کرد، در یکی از سخت‌ترین مصاف‌های این فصل باید 180 دقیقه مقابل صدرنشین و قهرمان احتمالی سری آ در پایان فصل محک بخورد. درحالی که هر 6 تقابل اخیر دو تیم شاهد برتری تیم میهمان بوده، باید دید سن‌سیرو سرانجام قادر خواهد بود روند پیروزی‌های ناپولی را متوقف شده ببیند یا ناپولی در همین دیدار رفت، سرنوشت بازی را رقم خواهد زد؟

بزنگاه بازگشت به دفاع 4 نفره

پیولی که تیمش را به آرایش 4 دفاعه پس از توفیق موقتِ به میدان رفتن با 3 دفاع بازگردانده، با آرایشِ فصل قهرمانی در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا حاضر شد و نتیجه‌ای به دست آورد که خوشبین‌ترین هوادار میلان نیز انتظارش را نمی‌کشید. این تیم در کورس کسب سهمیه، رقابت داغی با رقبا دارد اما شاگردان اسپالتی که تقریباً خیالشان از بابت فتح اسکودتو در پایان فصل راحت شده، رویای حضور در نخستین نیمه‌نهایی تاریخ را پس از تجربه نخستین بازی در این مرحله در سر می‌پرورانند.

آنها هنوز ناپولی هستند

این فصل علیرغم چند نمایش اخیر تیم اسپالتی، نمی‌توان اذعان داشت ناپولی بهترین تیم فصل جاری در فوتبال ایتالیا نیست. آنها صدرنشین بلامنازع سری آ بوده، بیشتر از هر تیمی امتیاز کسب کرده (74)، گل زده (66) و در بازی‌ها پیروز شده‌اند (24)، تفاضل گل‌شان در فصل جاری عدد 45+ را نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین تعقیب کننده، کمتر از نیمی از این تفاضل گل را مقابل عنوان تیمش در جدول رده‌بندی می‌بیند. ناپولی 18 گل زده بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل فوتبال ایتالیا داشته است.

این نخستین تقابل اروپایی میلان و ناپولی خواهد بود. در 9 دیدار اخیر خانگی میلان مقابل ناپولی، به جز یک مرتبه در یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایتالیا در فصل 19-2018 همواره تیم میهمان پیروز میدان بوده و شاگردان اسپالتی نیز هر 3 دیدار اخیر سری آ در خانه میلان را با برتری پشت سر گذاشته‌اند که این بهترین روند تاریخ ناپولی در خانه روسونری بوده است.

گروه نرم افزاری ماهور

16 سال پس از آخرین تجربه نیمه‌نهایی

آخرین تجربه یک چهارم نهایی ناپولی در یک رقابت اروپایی، همراه با قبول شکست مقابل آرسنال در فصل 19-2018 لیگ اروپا بوده و از آخرین تجربه حضور میلان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 11 سال می‌گذرد؛ جایی که روسونری در فصل 12-2011 مغلوبِ بارسلونای پپ گواردیولا شدند. آخرین باری که میلان از این مرحله به سلامت عبور کرد، به فصل 07-2006 بازمی‌گردد که تیمِ جذاب آنچلوتی در نهایت با برتری مقابل لیورپول، جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برای هفتمین مرتبه در طول تاریخ بالای سر برد.

این چه وقت مصدوم شدن بود؟

نکته جالب توجه و صدالبته نگران‌کننده برای اردوگاه ناپولی در این دیدار، غیبت ویکتور اوسیمن است. مهاجمی که اگرچه باشگاه رسماً غیبتش را تایید نکرده اما پیش‌بینی نمی‌شود برای مصاف با میلان حاضر باشد و ناپولتانی در سن‌سیرو، باید بدون مهاجمی کار را آغاز کنند که در 29 دیدار فصل، 25 مرتبه گلزنی کرده و جانشین او، چولیتو سیمئونه نیز در آخرین دیدار تیم مقابل لچه با مصدومیت زمین بازی را ترک کرد.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود جیاکومو رسپدوری بار دیگر از ابتدا در ترکیب ناپولی قرار گیرد اما آمار نچندان قانع‌کننده یک گل در 18 بازی، نگرانیِ اسپالتی را باعث خواهد شد که هرطور شده مایل بود اوسیمن را به این مصاف برساند. نگاه‌ها تا یک ساعت قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز دیدار، به اعلام ترکیب رسمی ناپولی خواهد بود و زمانی که هواداران این تیم جای خالی نام ویکتور اوسیمن را در لیست 11 نفره اعلامی ببینند، باورشان خواهد شد که مصاف با میلان باید بدون بهترین گلزن تیم به سرانجام برسد.

شانه‌های خویچا، حامل آرزوهای یک شهر

در این دیدار که طبق پیش‌بینی هوش مصنوعی و محاسبه آمار مبتنی بر داده فنی، شانس پیروزی ناپولی 38.1% است و از طرف مقابل میلان تنها 33.9% شانس برتری خانگی در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دارد، نگاه‌ها در دو طرف میدان به اولیویه ژیرو و خویچا کوارتسخلیا خواهد بود.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا