آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پشت پرده جدایی اسپالتی از ناپولی؛ توهین، پاداش قهرمانی!

از انریکه، کونته و ناگلزمن به‌عنوان سرمربیان احتمالی آینده ناپولی نام برده می‌شود.

قهرمانی قاطعانه ناپولی در سری آ پس از 33 سال و شکستن طلسم عدم فتح اسکودتو توسط پارتنوپی، شاهکار پسران اسپالتی در فصلی بود که ناپولی ستارگان محبوبش از جمله مرتنس، کولیبالی و اینسینیه را از دست داده بود اما تیم جنوبی در نهایت در فصل کولاک تیم‌های ایتالیایی در تورنمنت‌های اروپایی و حضور ۳ تیم این کشور در ۳ جام معتبر اروپایی، پرونده این رقابت‌های داخلی فوتبال ایتالیا را در همان نیم فصل نخست بستند و سایر تیم‌ها را با نبرد برای کسب سهمیه تنها گذاشتند.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شد ناپولی و دلورنتیس حداقل یک فصل دیگر تیم قهرمان را در کنار هم نگه دارند و رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در تاریخ یا حتی صعود به نیمه‌نهایی را در سر بپرورانند اما خبرها در شهر ناپل حکایت از آن دارد که لوچانو اسپالتی فصل آینده سرمربی ناپولی نخواهد بود و تیم باید تحت هدایت سرمربی دیگری به دفاع از عنوان قهرمانی بپردازد.

پایان اسپالتی در ناپولی

بنا به گزارش‌ها به محض پایان فصل جاری مسابقات در فوتبال ایتالیا، اسپالتی از ناپولی جدا خواهد شد و به نوشته گاتزتادلواسپورت، این سرمربی 64 ساله قصد ندارد هدایت تیم جدیدی را برای فصل 24-2023 بپذیرد و ترجیح به استراحت یا حتی بازنشستگی و لذت بردن از ادامه روزهای زندگی پس از فتح اسکودتو می‌دهد.

او پس از برتری ۳ بر یک مقابل اینتر در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا تلویحاً جدایی‌اش از ناپولی را تایید کرد. او با اورلیو دلورنتیس، مدیرعامل محبوب و پرحاشیه باشگاه به مشکل خورده و اگرچه از رابطه محکم و دوستانه‌ای با بازیکنان و هواداران ناپولی برخوردار است اما پس از ۲ فصل از رفتارهای مدیر باشگاه خسته شده و پس از اتمام ماموریتش در ناپل، ترجیح می‌دهد آنها را با رویای دور از دسترس فتح لیگ قهرمانان اروپا و سرخوشی فتح اسکودتو برای نخستین بار در تاریخ بدون مارادونا تنها بگذارد.

از اخراج به جدایی خود خواسته

طبق این گزارش، اورلیو دلورنتیس فصل گذشته و پس از شکست مقابل امپولی که کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای ناپولی به خطر انداخته بود، قصد داشت اسپالتی را خیلی زود اخراج کند و حتی با گزینه‌های جانشینی مرد ایتالیایی مذاکراتی داشت اما لوچا ناگهان ورق را برگرداند و به لیگ قهرمانان اروپا رسید تا جایگاهش روی نیمکت تیم برای فصل 23-2022 را تضمین کند.

گروه نرم افزاری ماهور

به هر حال، این رابطه مریض در فصل جاری هم ادامه پیدا کرد و اگرچه اسپالتی تیم را به‌عنوان قهرمانی رساند اما از خیلی وقت پیش قصد جدایی کرده است. اسپالتی از شیوه‌ای که مدیریت باشگاه برای تمدید قرارداد با او در پیش گرفته، ناراضی بوده است و همه چیز به رفتارهای عجیب دلورنتیس بازمی‌گردد.

این چه کاری بود؟

باشگاه در میانه فصل، تصمیم گرفت قرارداد اسپالتی را به مدت یک فصل دیگر و تا پایان 24-2023 تمدید کرده و بند تمدید خودکار در صورت رضایت طرفین را فعال کند اما اسپالتی از شیوه‌ مدیر باشگاه و نوع ارسال قرارداد برای به امضا رسیدن روی میز سرمربی، نه‌تنها به هیچ عنوان رضایت نداشت بلکه آن را توهین به شان و شخصیت خودش تلقی کرده بود و طرفین به انتظار پایان فصل و اعلام رسمی جدایی خواهند بود.

شاید اگر مدیرعامل پرحاشیه ناپولی کمی محترمانه‌تر از سرمربی میان‌سال اهل توسکانی تقاضای تمدید قرارداد می‌کرد، فصل آینده این سرمربی ترجیح می‌داد خودش از عنوان قهرمانی دفاع کرده و تیم را به سمت افتخارآفرینی بیشتر در لیگ قهرمانان اروپا سوق دهد.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا