آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اسپانیا پس از ۱۱ سال قهرمان یک تورنمنت ملی شد؛ طلسم لوکیتا

اسپانیا با غلبه بر کرواسی در ضربات پنالتی فاتح لیگ ملت‌های اروپا شد.

سرنوشت نبرد اسپانیا و کرواسی در فینال لیگ ملت‌های اروپا 23-2022، سرانجام پس از 120 دقیقه تلاش 2 تیم و تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشید و شاگردان دلافوئنته در نخستین تورنمنت با هدایت این سرمربی فاتح جام شدند.

اسپانیا که آخرین بار یورو 2012 را فتح کرده بود و بیش از یک دهه دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند، سرانجام پس از سکته در ضربات پنالتی مقابل مراکش در لیگ ملت‌های اروپا شاهکار کرد و به دنبال غلبه بر ایتالیای مانچینی، تیم سوم جام‌جهانی را در فینال از پیش رو برداشت تا چهارمین بازی دلافوئنته روی نیمکت «لاروخا» چهارمین جام را برای «ماتادورها» به ارمغان بیاورد.

اسپانیا دوره گذشته در این تورنمنت به نایب قهرمانی رسیده بود و حالا با بالای سر بردن جام قهرمانی در سومین دوره، پرافتخارترین تیم تاریخ نه چندان دراز دامن این مسابقات لقب گرفته است. اسپانیا که در این دیدار بازی نه چندان برتری از خود برجای گذاشت و زنده ماندن امیدهایش را مدیون درخشش اونای سیمون در طول بازی بود در ضربات پنالتی هم با تکیه بر دستان مطمئن او از پس کروات‌های سر سخت برآمد.

پس از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، ضربات پنالتی که با برتری 5-4 لاروخا همراه شد به شرح زیر زده شد و در نهایت طلسم 11 ساله عدم قهرمانی اسپانیا در دیداری که طلسم عدم قهرمانی لوکا مودریچ در سطح ملی باقی ماند، باطل شد؛

نیکو ولاشیچ (گل برای کرواسی)، خوسلو (گل برای اسپانیا)، مارسلو بروزوویچ (گل برای کرواسی)، رودری (گل برای اسپانیا)، مودریچ ( گل برای کرواسی)، میکل مرینو (گل برای اسپانیا) لاورو مایر(پنالتی هدر رفته برای کرواسی)، مارکو آسنسیو ( گل برای اسپانیا)، ایوان پریشیچ (گل برای کرواسی)، آیمریک لاپورت (پنالتی هدر رفته برای اسپانیا)، برونو پتکوویچ (پنالتی هدر رفته برای کرواسی) دنی کارواخال(گل قهرمانی برای اسپانیا)

گروه نرم افزاری ماهور
51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا