آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اعلام نامزدهای جایزه یاشین؛ ۱۰ سنگربان برتر جهان مشخص شدند

ادرسون و مارتینز رقبای اصلی کسب جایزه برترین سنگربان فصل هستند.

تاکنون تنها یک دروازه‌بان موفق به کسب جایزه توپ طلا شده‌؛ لو یاشین در سال ۱۹۶۳. تمایل رأی‌دهندگان به گزینه‌های هجومی باعث شد فرانس فوتبال از سال ۲۰۱۹ جایزه جدیدی را برای تعیین برترین دروازه‌بان جهان معرفی کند؛ عنوانی که به اسم خود یاشین، سنگربان اسطوره‌ای روسیه اهدا شد. در بین ۱۰ نامزد اعلام شده برای جایزه امسال نام امیلیانو مارتینز، سنگربان و یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی آرژانتین در راه قهرمانی جام جهانی و ادرسون مورائس، دروازه‌بان باصلابت منچسترسیتی و برنده سه‌گانه اروپایی فصل ۲۳-۲۰۲۲ دیده می‌شود.

 

یاسین بونو (الهلال – مراکش)

تیم ملی مراکش پاییز گذشته به نخستین تیم آفریقایی صعود کننده به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی تبدیل شد و بونو با مهار پنالتی‌های آخر مسابقه در دور حذفی، نقش عمده‌ای در سربلندی شیران اطلس داشت.

دروازه‌بان ۳۲ ساله بعد از قهرمانی دراماتیک لیگ اروپای فصل گذشته با سویا و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فینال در عین ناباوری عازم عربستان شد.

گروه نرم افزاری ماهور

تیبو کورتوا (رئال مادرید – بلژیک)

برنده جایزه یاشین در سال ۲۰۲۲، سال گذشته همراه لوس بلانکوس در فتح مجدد لیگ و لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود و قهرمانی جام حذفی اسپانیا تنها افتخار اوست.

کورتوا به دلیل پارگی رباط صلیبی تا انتهای فصل قادر به همراهی کهکشانی‌ها نیست.

مایک مانیان (میلان- فرانسه)

دروازه‌بان تیم ملی فرانسه به یکی از مهره‌های اصلی و برجسته روسونری تبدیل شد و فصل گذشته به همراه این تیم تا یک قدمی فینال اروپا هم رسید.

مارک آندره تراشتگن (بارسلونا- آلمان)

۲۶ کلین شیت در ۳۸ مسابقه لالیگا رکورد عجیب و خارق‌العاده‌ای است که هضم و درک آن برای هواداران فوتبال هنوز هم ساده نیست.

تراشتگن اما با ثبت چنین رکوردی بارسلونا را به قهرمانی رقابت‌های فصل گذشته لالیگا رساند.

ادرسون (منچسترسیتی- برزیل)

با قهرمانی شاگردان پپ گواردیولا در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و ثبت دهمین سه‌گانه تاریخ فوتبال اروپا، حضور سنگربان برزیلی این تیم در بین نامزدها چندان دور از ذهن نبود.

این سومین بار است که ادرسون در بین نامزدهای کسب این عنوان قرار می‌گیرد.

امیلیانو مارتینز (استون ویلا – آرژانتین)

برنده دستکش طلای جام جهانی ۲۰۲۲ و بازیکنی که بعد از لیونل مسی دومین مهره موثر آلبی سلسته در فتح‌الفتوح سال گذشته به شمار می‌رفت در بین نامزدهای کسب عنوان توپ طلای سال ۲۰۲۳ هم حضور دارد.

آندره اونانا (منچستر یونایتد- کامرون )

خرید ۵۱ میلیون پوندی منچستر یونایتد فصل گذشته به همراه اینتر قهرمانی سوپرجام ایتالیا و جام حذفی این کشور را جشن گرفت و تا مرز قهرمانی اروپا هم رفت.

آرون رمزدیل (آرسنال- انگلیس)

گرچه با حضور داوید رایا در امارات، جایگاه رمزدیل به عنوان سنگربان اصلی به خطر افتاده اما نقش او در فصل پرهیجان آرسنال انکارناپذیر است.

دومینیک لیواکوویچ (فنرباغچه – کرواسی)

عملکرد درخشان او در گذر کردن شطرنجی پوشان از سد ژاپن و برزیل در ضربات پنالتی و کسب مدال برنز جام جهانی تأثیرگذار بود.

بریس سامبا (لانس- فرانسه)

اتمام لیگ در رده دوم و فقط با یک امتیاز کمتر از تیم پرستاره پاری سن ژرمن، شگفتی فصل گذشته فوتبال فرانسه بود که با درخشش برنده جایزه برترین سنگربان فصل لیگ یک و از اثرگذارترین بازیکنان تیم در راه این موفقیت، شکل گرفت.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا