آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اعلام نامزدهای کسب عنوان توپ طلا؛ مسی و رویای جایزه شماره ۸ در غیاب رونالدو

تمامی نامزدهای توپ طلای 2023 از طرف فرانس فوتبال اعلام شد. حالا همه چیز مهیای انتخاب بهترین فوتبالیست دنیا در فصل 23-2022 است.

مجله فرانس فوتبال فهرست ۳۰ نامزد اولیه رقابت‌کننده بر سر کسب عنوان توپ طلای سال ۲۰۲۳ فوتبال جهان را اعلام کرد که نام لیونل مسی، برنده ۷ توپ طلا در سال‌های گذشته ‌و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم در آن دیده می‌شود. مهم‌ترین و احتمالاً تنها رقیب مسی برای رسیدن به این عنوان ارلینگ هالند، ستاره گلزن منچستر سیتی و برنده سه‌گانه اروپایی فصل ۲۳-۲۰۲۲ فوتبال انگلیس خواهد بود. فهرست اعلام‌شده بدون رده‌بندی است و برنده جایزه با رأی روزنامه‌نگارانی از سراسر جهان تعیین خواهد شد. همچنین مراسم اهدای توپ طلا حدود یک و نیم ماه دیگر برگزار خواهد شد.

از جمله اولین ستاره‌های معرفی شده نام کریم بنزما که این روزها پیراهن الاتحاد را به تن می‌کند جلب توجه می‌کرد. یوشکو گواردیول که بازیکن منچسترسیتی است به دلیل درخشش در جام جهانی به این فهرست راه یافت. جمال موسیالا که در فهرست جایزه کوپا بود در این فهرست هم حضور داشت. جود بلینگام هم در هر دو فهرست حضور دارد.

 

یکی از رقبای مهم توپ طلای امسال کوین دی‌بروینه است. اما سیتی علاوه بر او یوشکو گواردیول و ادرسون،‌ خولین آلوارز، رودری و برناردو سیلوا یکی از نامزدهای اصلی توپ طلا را هم دارد: ارلینگ هالند. سیتی با هفت نامزد عملکرد درخشانی در معرفی نامزدهای توپ طلا داشته است.

گروه نرم افزاری ماهور

شانس اصلی بدون شک لیونل مسی است. فوق ستاره آرژانتینی که در قهرمانی تیم ملی کشورش در قطر نقش مهمی بازی کرد و حالا انتظار می‌رود در رقابتی تنگاتنگ با ستاره‌هایی مثل ارلینگ هالند، کوین دی‌بروینه و وینیسیوس جونیور شانس اصلی توپ طلا باشد. او در صورت موفقیت برای هشتمین و احتمالا آخرین بار این جایزه را به دست خواهد آورد.

حالا باید تا روز 8 آبان منتظر بمانیم تا توپ طلای امسال برنده‌اش را بشناسد. کریم بنزما که فصل گذشته برنده توپ طلا شده بود جایزه بزرگ را به برنده امسال منتقل خواهد کرد. 

اسامی نامزدهای کسب توپ طلا مردان و زنان
68 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا