آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اوراواردز ۱-۰ الهلال؛ ژاپنی‌ها با گل‌به‌خودی قهرمان آسیا شدند!

دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک‌گله تیم اوراواردز به پایان رسید تا این تیم عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در سال 2022 را از آن خود کند.

فینال لیگ قهرمانان آسیا 2022 هفته گذشته در دور رفت به انجام رسید؛ مسابقه‌ای که به میزبانی ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار شد و تیم‌های الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن نتوانستند با پیروزی کار خود را در بازی رفت به پایان ببرند و تساوی 1-1 دو تیم در ریاض باعث شد تا اوج هیجان و حساسیت بر مسابقه دور برگشت که امروز (شنبه) شانزدهم اردیبهشت‌ماه باید برگزار می‌شد، حاکم شود.

 

ورزشگاه سایتاما 2002 ژاپن میزبان مسابقه حساس امروز بود و علاقه‌مندان به تیم اوراواردز خود را به این ورزشگاه رسانده بودند تا دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر برگزار شود. الهلالی‌ها در سودای رسیدن به پنجمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بودند تا همچنان در قامت پرافتخارترین تیم قاره کارشان را دنبال کنند و در نقطه مقابل هم تیم میزبان در تلاش بود تا سومین قهرمانی‌اش در قاره آسیا را جشن بگیرد.

 

ما نینگ داور نام‌آشنای چینی قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و 2 تیم از ساعت 12:30 به وقت تهران کار خود را آغاز کردند. در نیمه نخست، الهلال تیم برتر زمین مسابقه بود و شاگردان رامون دیاس با مالکیت بیش از 70 درصدی بر توپ‌ومیدان در تلاش بودند تا بتوانند دروازه اوراواردز را باز کنند که حملات موثری را هم روی دروازه حریف ژاپنی انجام دادند. اولین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 5 برای شاگردان دیاس به‌دست آمد که در صحنه‌ای مشکوک به پنالتی، اودیون ایگالو موفق به گلزنی نشد و ضربه او از روی خط دروازه اوراواردز برگشت داده شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

الهلالی‌ها نمایش تهاجمی در نیمه نخست داشتند اما درخشش نیشیکاوا در درون دروازه اوراواردز باعث شد تا حملات پردامنه آبی‌پوشان راه به جایی نبرد. تک موقعیت اوراواردز در نیمه نخست در دقیقه 30 خلق شد که شینزو کوروکی تیرک دروازه الهلال را به لرزه در آورد اما در گلزنی ناکام بود تا همچنان نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند. آبی‌پوشان در دقایق پایانی نیمه نخست چند موقعیت خوب گلزنی دیگر را هم به‌دست آوردند اما درخشش دروازه‌بان اوراواردز باعث شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

آندره کاریو ستاره پرویی الهلال در دقیقه 48 روی ارسال ضربه ایستگاهی اوراواردز و تاثیرگذاری ماریوس هویبرایتون، در دفع توپ اشتباه کرد و همین اشتباه باعث شد تا دروازه الهلال باز شده و برخلاف جریان بازی، شاگردان ماسیج اسکورزا با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. بعد از دریافت گل، الهلالی‌ها یکپارچه حمله شدند و در نقطه مقابل، اسکورزا با استفاده از تعویض‌های دفاعی به دنبال مدیریت بازی بود که ژاپنی‌ها توانستند به خوبی این کار را انجام بدهند.

 

شاگردان دیاس با حملات پردامنه تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند به گل برسند و بهترین فرصت در واپسین ثانیه‌ها نصیب اودیون ایگالو شد که ضربه ایگالو با واکنش استثنایی نیشیکاوا همراه شد تا بهترین فرصت گلزنی برای الهلال از دست برود و با گل‌به‌خودی کاریو، اوراواردز ژاپن در مجموع بازی رفت‌وبرگشت بتواند با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد. ژاپنی‌ها با برتری امروز توانستند فاتح رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2022 شوند تا انتقام شکست در فینال سال 2019 را از حریف عربستانی خود بگیرند.

 

اوراواردز ژاپن با کسب قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها، با 3 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در کنار پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی به عنوان دومین تیم پرافتخار قاره آسیا توانست نام خود را مطرح کند. الهلال عربستان هم با 4 قهرمانی و 5 نایب‌قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود؛ گفتنی است که غیبت سالم الدوساری که در بازی رفت با کارت قرمز داور مسابقه مواجه شد، امروز در ترکیب الهلالی‌ها نمایان بود و حالا شاگردان دیاس باید بدون جام و کسب عنوان نایب‌قهرمانی آسیا به ریاض بازگردند.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا