آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ال‌چولو و دفترچه خاطرات؛ تنها وفادارِ دنیای بی‌وفا

دیگو سیمئونه در شروع فصل جدید هم سرمربی اتلتیکومادرید خواهد بود.

از دسامبر ۲۰۱۱ تا امروز، جهان همواره در حال تغییر بوده. کشور‌ها، متلاشی شده شدند، نلسون ماندلا درگذشت، باربی و اوپنهایمر، گیشه‌های سینما را منفجر کرده‌اند، اوباما رفت تا ترامپ بیاید و او رفت تا «بایدن» بیاید و هزاران تغییر ریز و درشت دیگر اما دیگو سیمئونه هنوز سرمربی اتلتیکومادرید است. او در شرایطی هدایت این تیم را بر عهده گرفت که «کولچونرو» در سال ۲۰۱۱ تنها 6 امتیاز تا سقوط فاصله داشت. رهبر سابق، لباس مربیگری را به تن کرد و 2 قطبی رئال مادرید و بارسلونا را تبدیل به یک رقابت سه‌جانبه کرد. اکنون در این مطلب به 10 خاطره تلخ و شیرین او در این مدت می‌پردازیم.

 

اولین عنوان

او وارد شد و تنها در عرض 6 ماه، اولین جام را بالای سر برد. اتلتیکومادرید در فینال فصل 2012-2011 لیگ اروپا، اتلتیک بیلبائوی تحت هدایت مارچلو بیلسا را شکست داد.

 

سوپرجام برابر چلسی

چلسی به تازگی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود اما به اتلتی هیچ توجهی نداشت. آن‌ها با هتریک فالکائو و دیگر گل میراندا، 4 بر یک، تیم پایتخت نشین انگلیس را شکست دادند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شکستن طلسم دربی

اتلتیکومادرید در سانتیاگو برنابئو برابر رئال مادرید قهرمان جام حذفی شد. میراندا گل زد تا نتیجه را 2 بر یک کند و به یک دوره 14 ساله بدون پیروزی مقابل لوس بلانکوس را پایان داد.

 

قهرمانی درنوکمپ

آن‌ها دوباره قهرمان لالیگا شدند و آن هم درست در ورزشگاه نوکمپ، مقابل چشمان بارسلونایی‌ها!

 

لادسیما

آن‌ها شکوه ابدی اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان را تا دقیقه 92:48 فینال فصل 2014-2013 مقابل رئال مادرید حس می‌کردند اما در آن ثانیه راموس روی سر سر مدافعان اتلتیکومادرید بلند شد و دروازه را باز کرد تا بازی به وقت اضافه برود؛ جایی که اتلتی شکست خورد و جام قهرمانی اروپا را از دست داد.

 

انتقام در سوپرجام

قطعاً سوپرجام اسپانیا با هیچ جام اروپایی قابل مقایسه نیست اما «ال‌چولو» برای اینکه کمی از سنگینی شکست در فینال اروپا را در دفترچه خاطرات خود فراموش کند، مجبور به پیروزی در دربی مادرید بود و این کار را به بهترین نحو انجام داد.

باز فینال، باز رئال مادرید، باز پنالتی و باز هم شکست

آن‌ها دوباره به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند و اینجا در فینال فصل 2016-2015 مقابل رئال مادرید در ضربات پنالتی شکست خوردند.

 

یک لیگ اروپای دیگر

در فصل ۲۰۱۷/۱۸، آن‌ها توانستند با شکست دادن مارسی، بار دیگر در دوران حضور سیمئونه قهرمان لیگ اروپا شوند.

 

سوپرجام اروپا هم برای اتلتی است!

اتلتیکو با گل‌های کوکه، سائول و دیگو کاستا، رئال مادرید را در سوپر جام اروپا شکست دادند تا فاتح این جام شوند.

 

قهرمانی دوباره در لالیگا

سیمئونه مقابل بارسلونا و رئال مادرید‌ ایستاد و در فصل عجیبی که با ویروس کرونا همراه بود، فاتح لالیگا شد تا سیمئونه وارد عصر جدیدی از حضور خودش شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا