آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چلسی با شوت‌های نامنظم، رسماً قهرمانی را از دست داد؛ گود ایبینین آقای امری!

با پیروزی 2-0 استون‌ویلا مقابل چلسی، شاگردان پاتر قهرمانی را روی کاغذ هم از دست دادند و حتی بعید به نظر می رسد بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرند .

وقفه بازی‌های ملی ظاهراً بیشترین آسیب را به چلسی زده و تیمی که فرمول پیروزی در بازی‌ها را به دست آورده بود، حالا دوباره گلزنی را از یاد برده است. البته که نمی‌توان از عملکرد فوق‌العاده تیم تحت هدایت اونای امری در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر چشم پوشید.

چلسی در شرایطی برای نخستین بار از ابتدای ماه مارس شکست را تجربه کرد که حالا با 38 امتیاز و تفاضل گل منفی، هم به رتبه یازدهم جدول تکیه زده و هم اختلاف امتیازش با صدر جدول، به بیش از 34 امتیاز می‌رسد. اگر پیش از آغاز بازی‌های هفته بیست و نهم ، آرسنال و سایر تیم‌های بالانشین تا انتهای فصل همه بازی‌هایشان را با شکست پشت سر می‌گذاشتند و از طرف مقابل چلسی از 11 بازی حداکثر 33 امتیاز ممکن را دریافت می‌کرد، شانس قهرمانی داشت اما با این حساب، حتی اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد، چلسی در پایان فصل دیگر روی کاغذ و در خارج از جهان واقعی هم شانس رسیدن به صدر و قهرمانی ندارد.

استون‌ویلا که انقلاب جذابی را در ویلا پارک تحت هدایت اونای امری تجربه می‌کند، برای پنجمین بازی متوالی شکست ناپذیر باقی ماند و درحالی چلسی را در استمفوردبریج مغلوب کرد که آبی‌های لندن 27 شوت از جمله 8 شوت در چارچوب و 4 شوت بلاک شده داشتند اما از گلزنی عاجز ماندند. از طرف مقابل، هر 2 شوت در چارچوب استون‌ویلا به تور چسبید و شاگردان امری به لطف تساوی فولام، جانشین چلسی در رتبه نهم جدول شدند.

این نتیجه در شرایطی رخ داد که برای اولین بار پس از ژانویه 2014، چلسی این تعداد شوت روانه دروازه حریف می‌کند و حتی یک توپ هم به تور نمی‌چسباند. آخرین بار چلسی 9 سال پیش در دیدار مقابل وستهام 39 شوت روانه دروازه کرده و بازی را بدون گل زده ترک کرده بود.

از طرف مقابل اما اولی واتکینز با گلزنی در این دیدار با استفاده از نخستین شوت در چارچوب تیم در دقیقه 18، تبدیل به سومین بازیکن 3 فصل اخیر لیگ برتر پس از هری کین و محمد صلاح شد که در هر 3 فصل، تعداد گل‌های زده‌اش را 2 رقمی می‌کند. این دهمین گل فصل جاری برای او بود.

گروه نرم افزاری ماهور

از زمانی که اونای امری هدایت استون ویلا را در ماه نوامبر در دست گرفته در میان تیم‌های لیگ برتری تنها آرسنال (13) و منچسترسیتی (10) تعداد پیروزی‌های بیشتری را نسبت به استون‌ویلا (9) تجربه کرده‌اند.

در این دیدار سنگربان آرژانتینی قهرمان جهان، امی مارتینس بهترین بازیکن میدان بود و با 7 مهار تاثیرگذار و ایفای نقش قابل قبول بازی‌ساز از آخرین سنگر دفاعی تیم، نقش زیادی در کسب پیروزی خارج از خانه مقابل چلسی داشت.

چلسی هفته آینده به مصاف لیورپول خواهد رفت و استون‌ویلا همان شب، لسترسیتی را پیش رو خواهد داشت. شاگردان امری در صورت کسب پیروزی مقابل لستر در خطر سقوط، شانس رسیدن به رتبه هشتم و ایستادن به جای قرمزهای آنفیلد را هم خواهند داشت. چلسی اما بعید است در فصل جاری رتبه‌ای پایین‌تر از یازدهم را تجربه کند. ایستادن در نیمه بالایی جدول؟ از تیمِ سردرگمِ پاتر بعید است!

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا