آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انتقاد یحیی از وضعیت نابسامان ورزشگاه آزادی؛ با این چمن فقط منتظر مساوی تیمِ من باشید!

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از دیدار با ذوب‌آهن اصفهان به شدت نسبت به وضعیت ورزشگاه آزادی گلایه کرد.

پرسپولیس تهران نتوانست همپای سپاهان اصفهان در جدول رده‌بندی قدم بردارد و شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از آنکه در 2 هفته ابتدایی فصل جدید توانستند مقابل آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز به پیروزی برسند، امشب در کسب 3 امتیاز مسابقه با ذوب‌آهن اصفهان ناکام بودند و در مسابقه‌ای جنجالی، به یک امتیاز دست پیدا کردند؛ آن‌هم در شرایطی‌که بازبینی صحنه گل پرسپولیس نشان می‌دهد که سرخ‌پوشان پایتخت در موقعیتی آفساید توانسته‌اند به گل برسند و یک امتیاز مسابقه خانگی امشب را به‌دست آورند.

 

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از اتمام دیدار با ذوب‌آهن، به سالن کنفرانس خبری رفت و بیش از آنکه بخواهد درباره مسائل فنی مسابقه امشب توضیح بدهد، نسبت به شرایط نابسامان ورزشگاه آزادی گلایه کرد. گل‌محمدی علیه وضعیت شرایط برقی و البته چمن ورزشگاه آزادی موضع گرفت و خواستار آن شد تا در صورتی‌که قرار نیست هواداران به ورزشگاه بیایند، دیدارهای خانگی پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی تهران برگزار شود. سرمربی پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های نسبت به عدم جذب مهاجم خارجی و کشف گزینه موردنظر در بازار تابستانه هم توضیحاتی را ارائه کرد.

 

اگر شرایط چمن و نور خوب می‌بود، همه تقصیرات گردن من اما …

گل‌محمدی با اشاره به وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: «همه بازی‌هایی که ما انجام دادیم و قرار است انجام دهیم، به احتمال زیاد مساوی می‌شود، چون شرایط بازی نیست و نمی‌شود در این زمین بازی کرد. باز خدا پدر علی نعمتی را بیامرزد که در بازی اول برای ما گل زد. هشت مسابقه از 10 دیدار ما در این ورزشگاه مساوی می‌شود و دو بازی هم با نتیجه یک بر صفر به پایان می‌رسد که یا ما می‌بریم یا رقیب. این وضعیت چمن، نورافکن‌ها و سکوهاست. به افشین پیروانی گفتم نامه بنویسید که همه بازی‌ها را در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کنیم. تماشاگر که اینجا نمی‌آید و چمن ورزشگاه هم خراب است. روی زمین ورزشگاه شهید کاظمی می‌شود فوتبال بازی کرد».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی پرسپولیس درباره نکات فنی مسابقه امشب گفت: «ذوب‌آهن تیم شایسته‌ای بود و بازی به‌گونه‌ای در این چمن پیش می‌رود که حریفان ما کار راحت‌تری دارند. باید بتوانیم به هم پاس داده و به بازی سرعت بدهیم. وقتی نتوانیم چنین کاری کنیم، می‌شویم یک تیم معمولی. نتیجه کسب شده را توجیه نمی‌کنم. اگر این بازی با چمن و نور خوب برگزار می‌شد و این نتیجه به دست می‌آمد، همه تقصیرات و مسئولیت بازی به گردن من بود».

 

کچلی زمین به من چه ارتباطی دارد؟

یحیی گل‌محمدی در ادامه گلایه‌هایش از وضعیت ورزشگاه آزادی توضیح داد: «آقای درویش! آقایان هیئت مدیره! نمی‌دانم به چه کسی بگویم. شما برای هر بازی یک میلیارد تومان می‌دهید. کوتاه کردن چمن، حداقل کاری است که می‌توانند انجام بدهند. وقتی در این باره از ناظر بازی سؤال می‌کنیم، می‌گویند این تهش بوده است. وضعیت زمین این‌گونه نبود. مسئول زمین می‌گوید اگر چمن را کوتاه کنیم، کچلی‌های آن معلوم می‌شود. این موضوع به من چه ربطی دارد؟ همه تیم‌ها دوست دارند بازی ما همانند هفته اول کُند شود. ایجاد موقعیت گلزنی در این شرایط خیلی سخت است. هر دو تیم از این وضعیت اعتراض داشتند. بازیکنان ما بعد از گرم کردن با ناراحتی به رختکن بازگشتند. هر کاری کردم که این موضوع را از ذهن‌شان بیرون کنم، نتوانستم. وقتی چمن بلند است، بازی سرعت ندارد».

گل‌محمدی در واکنش به عملکرد ضعیف چند بازیکن پرسپولیس در مسابقه امشب پاسخ داد: «انتظار داریم برنامه‌های تمرین در زمین بازی پیاده شود. در تمرین می‌توانیم به بازی سرعت بدهیم و پاس‌های خوبی به هم بدهیم. حال بچه‌ها با دیدن این زمین بد می‌شود و نمی‌توانم از بچه‌ها ایراد بگیرم. آن‌ها نمی‌توانند توانایی خودشان را در این زمین ارائه کنند. این مشکل در هفته اول هم وجود داشت که اعتراض کردیم و این هفته هم پابرجاست. همان دکل که برق آن در هفته اول قطع شد، در این بازی هم مشکل پیدا کرد. بروید این را درست کنید. اگر یک برق‌کار ندارید، ما برق‌کار سراغ داریم و می‌توانیم بیاوریم تا آن دکل را درست کند».

 

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در واکنش به همگروهی با النصر و میزبانی از این تیم در ورزشگاه آزادی گفت: «نمی‌دانم می‌توان نامه‌نگاری کرد که این بازی با النصر را هم به ورزشگاه شهید کاظمی منتقل کنیم یا خیر. اگر بشود که خوب می‌شود. خودم شخصا دوست دارم بازی‌ها اینجا نباشد چون ممکن است از شرایط خجالت بکشم. به همکارم گفتم با چه رویی قرار است رونالدو را به این رختکن بیاوریم و مربی‌اش از این خرابه‌ها بالا بیاید نمی‌دانم واقعاً چه بگویم. فقط به فکر باشید».

 

یا مهاجم خوب نمی‌آید یا امکانات را می‌بیند، فرار می‌کند!

گل‌محمدی درباره عدم جذب مهاجم خارجی گفت: «انتظارات واقعاً به‌جا است و چند مسئله، کارمان را سخت کرده است. به‌خاطر شرایط مالی باشگاه نمی‌توانیم مهاجم خوبی پیدا کنیم؛ یا اینکه مهاجمان خوب به‌خاطر این ساختار، به ایران نمی‌آیند. آنها وقتی امکانات اینجا را می‌بینند، فرار می‌کنند. مهاجمی که مدنظر داریم، هم گران است و هم شرایط جذب او وجود ندارد. تاکنون 50-40 مهاجم را دیده‌ایم و باز هم جستجو و تلاش می‌کنیم تا به مورد خوبی برسیم».

 

یحیی گل‌محمدی در پاسخ به سوالی درباره جدایی مهدی عبدی از پرسپولیس و جای خالی او در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت گفت: «یاسین سلمانی می‌تواند به‌عنوان مهاجم بازی کند و او را به‌جای عبدی جذب کردیم. شرایط برای ادامه همکاری با این بازیکن مطابق انتظاری که داشتیم،‌ وجود نداشت».

 

فقط می‌خواهیم در آزادی نباشیم

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اظهارات بیرانوند که گفته بود بازی‌های خانگی پرسپولیس به شهرهای مشهد یا اصفهان منتقل شود تا تماشاگران بتوانند بیایند، پاسخ داد: «شرایط به گونه‌ای است که فقط می‌خواهیم در آزادی نباشیم. واقعا حیف است این همه سرمایه و هوادار خوب نمی‌توانند بیایند. این مسائل در رسانه‌ها هم بازتاب زیادی ندارد و من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که به این مشکل بپردازند».

 

گل‌محمدی در پاسخ به آخرین سوال درباره اینکه چرا در بازی قبلی مقابل آلومینیوم پروژکتور ورزشگاه خاموش شد و در مسابقه امشب مجدداً این اتفاق رخ داد، گفت: «شاید نورافکن‌های ورزشگاه هوشمند است و یک هفته در میان خراب می‌شود!»

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا