آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انریکه از مدار ناپولی خارج شد؛ در انگلیس خبری از اسپاگتی نخواهد بود!

ناپولی حالا دغدغه جدیدی برای یافتن جانشین اسپالتی پیدا کرده است.

قهرمانی طلسم شکن ناپولی پس از 33 سال در سری آ برای نخستین بار در تاریخ بدون دیگو آرماندو مارادونا، آنقدر اتفاق ویژه‌ای بود که کل این مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد و لوچانو اسپالتی درحالی که کمتر کسی انتظارش را داشت، اعلام کرد به سبب بی‌احترامی مدیران این باشگاه و در راس آنها اورلیو دلورنتیس، حاضر نیست قراردادش را تمدید کند و می‌خواهد به مدت حداقل یک فصل به دور از فضای حرفه‌ای فوتبال به استراحت بپردازد.

به همین سبب، پروسه یافتن جانشین مناسب برای لوچانو اسپالتی توسط مدیران ناپولی آغاز شد و درحالی که بسیاری رسانه‌ها از سرژو کونسیسائو و لوئیس انریکه به‌عنوان گزینه‌های مورد علاقه دلورنتیس صحبت به میان می‌آوردند، نشریه کوریره دلوسپرت نیز همچون گاتزتا دلوسپرت اعلام کرد از این بابت اطمینان خاطر پیدا کرده که انریکه چندان مایل به قبول هدایت ناپولی نیست.

پروژه نامشخص ناپولی برای آینده

ناپولی اگرچه فصل آینده لقب مدافع عنوان قهرمانی را در سری آ یدک خواهد کشید و در لیگ قهرمانان اروپا برای بزرگ‌تر کردن رویای اروپایی‌اش فراتر از یک چهارم نهایی به میدان خواهد رفت اما سرمربی اسپانیایی اعلام کرده برنامه آینده باشگاه ناپولی برایش کاملاً غیرقابل درک بوده و می‌خواهد بیشتر راجع به پذیرفتن یا عدم پذیرش این پیشنهاد فکر کند.

این نشریات به ضرس قاطع اعلام کرده‌اند پول و مسائل مالی اولویت اصلی در مذاکرات میان باشگاه و سرمربی نبوده و مشکل انریکه صرفاً قانع نشدن از بابت پروژه تعریف شده مدیران این باشگاه برای فصل آینده است. سرمربی سابق رم مورد توجه فدراسیون فوتبال برزیل نیز به عنوان آلترنیتیو کارلو آنچلوتی قرار گرفته و درحالی که در هفته‌های گذشته پیشنهادات فراوانی را از تاتنهام و چلسی گرفته تا سایر تیم‌های لیگ برتر رد کرده است، می‌خواهد تجربه هیجان‌انگیزتری را پس از ناکامی‌اش در کسب موفقیت با تیم ملی اسپانیا پشت سر بگذارد.

انریکه منتفی است؟

کوریره دلوسپرت تاکید کرده اگرچه هنوز نمی‌توان با قاطعیت از رد پیشنهاد ناپولی توسط لوئیس انریکه صحبت به میان آورد اما او اعلام کرده برای دادن پاسخ «مثبت» به ناپولی نیازمند زمان بیشتری است و مدیران ناپولی هم در همین راستا گزینه‌های دیگری چون تیاگو موتا، سرمربی موفق بولونیا و وینچنزو ایتالیانو، سرمربی فینالیست کنفرانس لیگ و جام حذفی فوتبال ایتالیا با فیورنتینا را مد نظر خود قرار داده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

اورلیو دلورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی نیز در صحبتی که با رای ایتالیا و به نقل از گاتزتا دلوسپرت داشته، اعلام کرده است لوئیس انریکه حضور در لیگ برتر انگلیس را به ناپولی و سری آ ترجیح می‌دهد. دلورنتیس در این رابطه گفته است: «بله! ما همواره باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برای هر سرمربی، بدون شک حضور در لیگ برتر انگلیس بسیار جذاب‌تر از رقابت در سری آ بوده و این حقیقت تلخ را باید پذیرفت.

همواره پیشنهاد جذاب‌تری در لیگ برتر انگلیس برای بازیکنان و سرمربیان مدنظر ما وجود دارد. با این وجود اما باید به انریکه اطمینان دهم که اینجا می‌تواند غذاهای خوشمزه‌تری را امتحان کند و در انگلیس به راحتیِ ایتالیا نمی‌توان گلف بازی کرد!»

نه به کونته و گاسپرینی

رئیس موفق بزرگ‌ترین باشگاه فوتبال در شهر ناپل ادامه داد: «ما باید سرمربی را انتخاب کنیم که به بازی با آرایش 3-3-4 مسلط باشد و بتواند از تمامی ستارگانی که برای فصل آینده در تیممان حفظ خواهیم کرد، بیشترین بهره را در زمین ببرد. این بدان معناست که آنتونیو کونته، سرمربی سابق یوونتوس و اینتر و سایر سرمربیانی که بازی با 3 مدافع مرکزی را مدنظر خود قرار می‌دهند، جایی در تفکرات و ترجیحات من نخواهند داشت و اوضاع برای گاسپرینی نیز به همین منوال خواهد بود.

تغییر این چنین در مقطع فعلی اگرچه ترسناک است اما برای پیشرفت تیم نیاز خواهد بود و از طرف مقابل اما تیاگو موتا و وینچنزو ایتالیانو نظر من را جلب کرده‌اند. علاوه بر این، 10 سرمربی را مدنظر داریم که می‌توانند در استفاده از آرایش 3-3-4 موفق عمل کنند. مطمئن باشید بهترین انتخاب را از میان گزینه‌ها انجام خواهیم داد تا روند رو به رشد تیم را روز به روز بهبود بخشیم. در این راه، من به حمایت تمامی اهالی شهر ناپل و مردم ناپولتانی احتیاج خواهم داشت.»

یکشنبه، وعده‌گاه خداحافظی با اسپالتی

اسپالتی که فصل جاری خیلی زود موفق شد برای یازدهمین بار در تاریخ سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده فوتبال اروپا را برای ناپولی به ارمغان بیاورد و سپس دستاوردش را با فتح اسکودتو تزئین کرد، روز یکشنبه و دیدار مقابل سمپدوریا برای آخرین مرتبه قدم به استادیوم دیگو آرماندو مارادونا خواهد گذاشت و درحالی که تیمش جام قهرمانی فوتبال ایتالیا را بالای سر خواهد برد، از هواداران پرشور این تیم خداحافظی خواهد کرد.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا