آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لوئیس انریکه: آمده‌ام تا لیگ قهرمانان را ببرم

لوئیس انریکه سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید تیمش چاره‌ای به غیر از بازی هجومی ندارد.

ساعت 17 روز چهارشنبه به وقت پاریس بود که لوئیس انریکه سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن به طور رسمی معرفی شد. او جانشین کریستوف گالتیه شد که ماجراجویی‌اش در این تیم فرانسوی به درازا نکشید. گالتیه نتوانست توفیقی در لیگ قهرمانان به دست بیاورد و از سوی دیگر، تیمش اقتدار لازم در جام‌های داخلی را هم نداشت تا پروژه استفاده از یک مربی بومی برای پاریسی‌ها با شکست روبه رو شود. مسئولان این باشگاه اما برای جبران مافات حالا سراغ لوئیس انریکه، سرمربی خوشنام اسپانیایی رفته‌اند که سابقه مربیگری در بارسلونا و البته تیم ملی اسپانیا را در دهه اخیر به کارنامه اضافه کرده و با سبک فوتبال چشم‌نواز و تهاجمی‌، جایی برای خودش در بین برترین مربیان دنیا دست و پا کرده است.

 

انریکه در اولین صحبت‌هایی که در قامت سرمربیگری پاری‌سن‌ژرمن انجام داده، از فوتبال هجومی برای این باشگاه حرف زده است. «قبل از هر چیز باید از باشگاه، رئیس و مدیرورزشی این تیم که به من اعتماد کردند تشکر کنم. امیدوارم بتوانم پاسخ این اعتماد را بدهم. ما حدود 5 دقیقه درباره کاری که قرار است در این باشگاه انجام دهیم خیلی شفاف صحبت کردیم. ایده من در فوتبال مبتنی بر حمله و یک بازی هجومی است که هم بتواند تماشاگران را به وجد بیاورد و هم اینکه نتیجه لازم را برای تیم در پی داشته باشد. این مبارزه من است و کلا هم به خاطر همین موضوع توسط باشگاه به کار گرفته شده‌ام. خوشحالم سرمربی پاری‌سن‌ژرمن هستم. فکر می‌کنم اولین نفری هستم که در کمپ تمرینی باشگاه خوابیدم و به نظرم محلی فوق‌العاده است؛ یک مکان بی‌نظیر».

 

انریکه در ادامه روبروی خبرنگاران نشست تا به پرسش‌های صریح آنها پاسخ دهد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

قبل از ورود به پاریس، چه تصوری درباره «PSG» داشتید؟ فکر می‌کنید کار روزانه با مشاوره ورزشی باشگاه و رئیس، ناصرالخلیفی چطور پیش برود؟

 

سال‌های زیادی است که با تیم‌های فوتبال کار می‌کنم. در طول دوران حرفه‌ای همیشه رابطه خوبی با مدیریت ورزشی باشگاهی داشته‌ام که عضو آن بوده‌ام. کار کردن با لوئیس کامپوس (مدیرورزشی باشگاه) برای من افتخار بزرگی است چون از کارهایی که او در طول دوران حرفه‌ای‌اش انجام داده، آگاه هستم. هفته‌های اخیر صحبت زیادی با هم داشته‌ایم و ایده مشترکی داریم. نقل‌و‌انتقالات در این روزها پیچیده است اما هر امکانی وجود دارد. مطمئن هستم می‌توانیم تیم خوبی بسازیم.

 

شما یک سبک بازی مختص به خود دارید. قرار است اینجا با همان سبک خودتان کار کنید؟

 

درباره ماهیت بازی هجومی که اصلا جای بحث وجود ندارد. اگر فکر می‌کردم نمی‌توانم با این تیم هجومی بازی کنم، اصلا به اینجا نمی‌آمدم. به عنوان مربی باید با بازیکنانی که در اختیار دارم سازگار شوم اما تضمین می‌کنم بازی ما هجومی خواهد بود. در واقع این اولین ماموریتی است که من دارم.

 

وقتی قراردادتان را با پاریس امضا کردید، ضمانت گرفتید که کیلیان امباپه حتما در این فصل در تیم حضور داشته باشد؟

 

خیلی اتفاقات ممکن است رخ دهد اما ما سعی می‌کنیم بهترین تیم ممکن را داشته باشیم. روی بازیکنانی که فعلا با باشگاه قرارداد دارند و آنهایی که قرار است جذب کنیم، حساب باز کرده‌ام. نقل و انتقالات بالاوپایین بسیاری دارد اما صحبت‌هایی که با کامپوس و رئیس باشگاه کرده‌ام، بین خودمان می‌ماند.

 

سبک لوئیس انریکه در مواجهه با ستاره‌های رختکن، ستاره‌های مغرور تیم، چگونه است؟

 

سبک من همان چیزی است که روزانه با آن کنار می‌آیم. شاید برگرفته از تجربیاتم باشد. من 5 و 9 سال در بارسلونا و رئال مادرید حضور داشته‌ام و سرمربی بازیکنان بزرگی بوده‌ام. رابطه خوبی با بازیکنان دارم. بازیکنان مغرور و باهوش هستند. آنها حاضر هستند بهترین خودشان را برای شما در زمین به نمایش بگدارند. هدف این است که در پی کسب عناوین قهرمانی باشیم.

می‌شود درباره سازوکار نقل و انتقالات و همکاری‌تان با کامپوس در این زمینه صحبت کنید؟ تصمیم آخر را چه کسی می‌گیرد؟ حق این را دارید که بر خریدها و بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده نظارت کنید و به وضعیت آنها نگاهی بیندازید؟

 

مطمئنا در این مورد صحبت کرده‌ایم. برخی بازیکنان حتی قبل از اینکه من با باشگاه مذاکره کنم، قراردادشان به اتمام رسیده است. با این حال از شروع مذاکرات، دست در دست یکدیگر پیش رفته‌ایم. هر ۳ جناح در یک مسیر پیش می‌رویم. خنده‌دار می‌شود اگر هر کسی بخواهد راه خودش را برود. من به باشگاه اعتماد دارم. اینجا باشگاهی است که می‌خواهد برنده شود. کافی است فقط به زیرساخت‌ها و هزینه‌هایی که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته، نگاهی بیندازید تا خیلی چیزها دستگیرتان شود.

 

کمی هم درمورد نیمار، بازیکنی که از قبل او را می‌شناسید صحبت کنید. تا به الان با او حرف زده‌اید؟ قرار است مهره کلیدی تیم شما باشد؟

 

نه، با او هنوز حرف نزده‌ام. با کیمپمبه و نونو مندس حرف زده‌ام چون وقتی اینجا آمدم آنها را دیدم اما با هیچ فرد دیگری از تیم حرف نزده‌ام. مطمئنا در اولین فرصت با بازیکنان آن هم بین خودمان حرف می‌زنیم. طبیعتا من تصمیماتی خواهم گرفت اما می‌خواهم صحبت‌های آنها را هم بشنوم تا ببینم چطور رفتار می‌کنند. قطعا تغییراتی خواهیم داشتیم این یک عصر جدید برای پاریس است. می خواهیم تماشاگران هر هفته از تماشای بازی تیم لذت ببرند.

 

دیدگاهتان نسبت به جوانان حاضر در کمپ بازیکن‌سازی پاری‌سن‌ژرمن چطور است؟

 

پاریس به خاطر همین کمپ بازیکن‌سازی‌اش شناخته شده است. سرمایه‌گذاری زیادی روی این بخش شده و بازیکنان حاضر در تیم‌های پایه‌ای شانس زیادی دارند. من از آن دست مربیانی هستم که به جوانان اعتماد می‌کنم. روزانه آنها را زیر نظر خواهم داشت. از آنها برای حضور در تمرین دعوت می‌کنم تا انگیزه‌شان را بسنجم. دوست دارم شانسی در اختیارشان بگذارم تا برای رسیدن به تیم اصلی تلاش کنند.

 

شما پا به باشگاهی گذاشته‌اید که اجبار زیادی برای موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا دارد. چنین فشاری را حس می‌کنید؟

 

عاشق چنین موضوعی هستم. مطمئنا فشار روانی زیادی است. حداقل 8 تیم هستند که رویای بردن لیگ قهرمانان اروپا را دارند، بعضی از آنها تجربه بسیار زیادی دارند اما اینها دلیل نمی‌شود ما به سطح آنها نرسیم. لیگ قهرمانان تقریبا لیگ ناعادلانه است. کافی است فقط یک بازی بد باشید تا حذف شوید. واضح است که فتح این جام یکی از اهداف ما است. جاه‌طلب بودن موضوع خوبی است. باید برای رسیدن به این هدف، بهترین تیم ممکن را بسازیم. اگرچه سخت اما قهرمانی در این لیگ یکی از اهداف ماست و کاملا برایش آمادگی دارم.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا