آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انریکه: قرار است از دقیقه یک به رقبا حمله کنیم

لوئیس انریکه سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن گفت‌وگوی تازه‌ای با رسانه باشگاهش داشته است.

پاری‌سن‌ژرمن بعد از یک فصل همکاری با کریستوف گالتیه و ناکامی مجدد در عرصه اروپایی، دوباره دست به تغییر سرمربی زد و این بار لوئیس انریکه، سرمربی سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا را به خدمت گرفت. انریکه حالا در اولین گفت‌وگوی رسمی‌اش با رسانه «پ‌اس‌ژ» درباره اتفاقات جدیدی که قرار است در این باشگاه رقم بزند، صحبت کرده است.

 

لوئیس به خانواده جدیدت خوش آمدی. اینجا فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای تو خواهد بود. چه حسی داری؟

 

خوشحالم، افتخار می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر شروع هستم. همه چیز جدید است و وقتی شرایط اینگونه است به این معنی است که تو دیگر از حاشیه راحت‌طلبی جدا شده‌ای. باوجود این، انگیزه زیادی دارم چون الان باید با یک کشور جدید، یک شهر جدید، بازیکنان جدید و افراد تازه و در کل یک تیم جدید، خودم را سازگار کنم. اتفاقات تازه‌ای رخ داده ولی این اتفاقات مثبت است و همانطور که گفتم بی‌صبرانه منتظر شروع هستم.

گروه نرم افزاری ماهور

 

در پروژه پاری‌سن‌ژرمن چه چیزی تو را ترغیب کرد؟

 

دلیل اصلی‌اش این است که مدیران ایده بسیار شفافی درباره ماهیت تیم دارند و می‌خواهند با استفاده از منابعی که در پاری‌سن‌ژرمن دارند تیم با ارزشی بسازند. البته اینجا فقط منظورم منابع مالی نیست و زیرساخت هم باید لحاظ شود. فکر می‌کنم چنین پروژه‌ای تمامی فاکتورهای لازم برای یک مربی در سطح من را دارا است.

صادقانه، خودت را چطور مربی‌ای می‌دانی؟ قرار است چه چیزی برای تیم داشته باشی؟

 

فکر می‌کنم آنهایی که بازی تیم‌های من را دیده‌اند، می‌دانند نگاهم به فوتبال چگونه است. من به طور بسیار واضحی یک مربی هجومی هستم. با کادرم می‌خواهم تیمی را بسازیم که از همان دقیقه اول بدون اینکه به فکر حساب و کتاب کردن باشد، به رقبا حمله کند. می‌خواهیم هواداران از بازی تیم لذت ببرند و بازیکنان هم از اینکه در تیمی مثل پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کنند کیف کنند.

 

حضور این همه بازیکن بزرگ در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن، انگیزه‌ات برای کار کردن را بیشتر می کند؟

 

همه بازیکنان پاریس بازیکنان بزرگی هستند: جوانانی که از آکادمی باشگاه به ما اضافه می‌شوند، اگر بزرگ هم نباشند، بزرگ می‌شوند. آنهایی که قبلا بوده‌اند، آنهایی که توسط باشگاه جذب شده‌اند و ستاره‌هایی که داشته‌ایم همگی در این دسته می‌گنجند. با این حال، برای ساختن یک تیم باید تلفیقی از این بازیکنان به همراه مربی‌ای که به آنها اعتماد دارد، را داشت. از این منظر، من به یقین رسیده‌ام که موفق می‌شویم.

 

تو مربی‌ای شدی که کمپ جدید «پ‌اس‌ژ» را افتتاح کردی. فکر می‌کنی برای کار کردن، جای ایده‌آلی‌ است؟

 

عجب شانسی داشتم! من در شرایطی به اینجا رسیدم که هیچ کاری برای این کمپ نکردم و اولین نفری شدم که می‌توانم از آن استفاده کنم. حتی اولین نفری شدم که اینجا خوابیده است. واقعا از این حیث آدم خوش‌شانسی هستم. مربیانی که دوست دارند فوتبال هجومی بازی کنند به زمین‌های باکیفیت و امکانات سطح بالا نیاز دارند. اینجا از این لحاظ بی‌نظیر است. باشگاه‌های کمی در دنیا چنین امکاناتی دارند.

در رختکن پاری‌سن‌ژرمن، بازیکنانی با ملیت‌های مختلف حضور دارند، به این فکر کرده‌ای که چطور با این ماجرا کنار بیایی؟

 

امروزه در رختکن تمامی باشگاه‌های بزرگ دنیا، باشگاه‌هایی با پتانسیل بسیار زیاد، حداقل بازیکنانی از 5 یا 6 ملیت حضور دارند. معمولا باید بلد باشی به3 یا 4 زبان صحبت کنی. ارتباط برقرار کردن با زبان‌های مختلف، لازمه فوتبال مدرن است. این موضوع طبیعی است. این مورد را به چشم یک فرصت می‌بینم. یادگیری زبان فرانسه یکی از چیزهایی است که دوست دارم خیلی سریع انجامش دهم ولی می‌توانم ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی صحبت کنم. فکر می‌کنم خیلی مهم باشد هرکسی بتواند با زبانی که راحت‌تر است ارتباط برقرار کند ولی این هم مهم است که تمامی افرادی که به فرانسه و پاریس می‌آیند زبان فرانسوی را بیاموزند.

 

وقتی که تصمیم گرفتی به پاریس بیایی، چه اهدافی برای تیم ترسیم کرده بودی؟

 

هدف این است که هواداران پاری‌سن‌ژرمن به تیمشان افتخار کنند و از دیدن بازی بازیکنان لذت ببرند. اینکه آنها درک کنند که بازیکنان دارند زحمت می‌کشند و به خودشان سختی می‌دهند. تیمی را ببیند که خوب حمله می‌کند، خوب دفاع می‌کند، بازی گروهی را بلد است و در یک کلام منسجم است. اگر آنها چنین چیزی را دوست داشته باشند، که مطمئنم همینطور خواهد بود، خب، به تیمشان افتخار خواهند کرد.

 

تو با «پارک دو پرنس» آشنایی داری ولی الان قرار است به عنوان سرمربی پاری‌سن‌ژرمن به این ورزشگاه بروی. احساست قبل از حضور در این ورزشگاه چگونه است؟

 

ورزشگاهی است که به خوبی آن را می‌شناسم چون به عنوان بازیکن و مربی در آن سختی کشیده‌ام. اینجا برای رقبا کار سخت است، امیدوارم که در ادامه سخت‌تر هم شود. هرچه که انسجام و اتحاد بین هوادارانمان بیشتر باشد، کار برای رقبا سخت‌تر می‌شود. فصل گذشته، پاریس، امتیازات زیادی را در خانه از دست داد. عملا باید در بازیهای خانگی‌مان بدون شکست باشیم و برای محقق شدن این موضوع به هوادارانمان نیاز داریم.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا