آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انگلیس ۱-۰ اسپانیا: سه‌شیر‌های جوان بدون گل خورده قهرمان شدند

انگلیس با غلبه بر اسپانیا فاتح جام ملت‌های جوانان اروپا شد.

مسابقات جام ملت‌های اروپا در رده زیر 21 سال عصر امروز به میزبانی گرجستان به پایان رسید و درحالی که میزبان شگفتی‌ساز از رسیدن به جمع 4 تیم نهایی بازمانده بود، کسب جام و رسیدن به عنوان قهرمانی سهم انگلیس شد.

«سه‌شیر جوان» که آخرین بار سال 1984 عنوان قهرمانی در این مسابقات را به نام خود زده بودند، برای سومین مرتبه در تاریخ درحالی جام را بالای سر بردند که اکنون در کنار آلمان، سومین تیم پرافتخار تاریخ این مسابقات هستند. البته که ژرمن‌ها یک مرتبه بیشتر در رتبه دوم ایستادن را تجربه کرده‌اند و روی کاغذ انگلیس را باید چهارمین تیم پرافتخار تاریخ به حساب آورد.

پایان 39 سال انتظار

انگلیس برای تکرار قهرمانی‌اش، 39 سال صبر کرد و در این مدت سال 2009 یک مرتبه مقابل آلمان در آخرین گام دستش از رسیدن به‌عنوان قهرمانی کوتاه ماند. آن سال در جمع شاگردان استوارت پیرس، ستارگانی چون تئو والکات و جیمز میلنر به چشم می‌آمدند و مانوئل نویر و اوزیل، ستارگانی بودند که رویای سومین قهرمانی مدعیان اکتشاف فوتبال را بر باد دادند.

انگلیس که 2 قهرمانی نخستش را در 2 دوره متوالی 1982 و 1984 به دست آورده بود و آن روزها فرمت برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت، کاملاً متفاوت از سال‌های اخیر بود، حالا مقتدرانه برای سومین مرتبه در تاریخ به عنوان قهرمانی دست یازید که در طول مسابقات حتی یک مرتبه هم دروازه‌اش را باز شده ندید.

کرتیس جونز، مختصر و مفید

تک گل انگلیس در دیدار فینال را کرتیس جونز در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست به ثمر رساند و دست پرافتخارترین تیم تاریخ را از رسیدن به جام قهرمانی این دوره کوتاه نگه داشت. آنتونی گوردون و امیل اسمیت رو نیز هرکدام با 2 گل، بهترین گلزنان انگلیس در این مسابقات لقب گرفتند. هرچند عنوان آقای گلی به صورت مشترک سهم سرخیو گومس و ابل روییس از اسپانیا و گئورگی سوداکوف از تیم ملی اوکراین شد.

گروه نرم افزاری ماهور

انگلیس در راه رسیدن به فینال، مقتدرانه صدرنشین گروه با حضور آلمان، مدافع عنوان قهرمانی شده بود و پس از غلبه بر پرتغال در یک‌چهارم نهایی، رژیم صهیونیستی را نیز در نیمه‌نهایی با 3 گل در هم کوبید. باتوجه به عدم حضور فرانسه در نیمه‌نهایی و همچنین صعود انگلیس به جمع 4 تیم، تیم‌های رژیم صهیونیستی، اسپانیا و اوکراین نیز سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس را کسب کردند.

شاهکار ترافورد

جیمز ترافورد، سنگربان انگلیس که در این مسابقات در 6 بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشت و با مهار پنالتی دقیقه 9+90 اسپانیا در دیدار فینال شاهکارش را به بهترین شکل تکمیل کرد، تبدیل به نخستین سنگربان تاریخ شد که در تاریخ این تورنمنت حتی یک گل هم دریافت نمی‌کند و سنگربان جوان منچسترسیتی که توسط این باشگاه در سال‌های اخیر به بولتون در سطح سوم فوتبال کشور قرض داده شده است، در طول مسابقات بیش از 10 مهار تاثیر گذار داشت و از این پدیده در آینده بیشتر خواهیم شنید.

وعده انتقام تا 2025

دوره بعد مسابقات به میزبانی اسلواکی در سال 2025 برگزار خواهد شد و درحالی که اسپانیا این دوره در نهمین تجربه فینالش برای چهارمین مرتبه بازی را واگذار کرد، پس از آلمان و ایتالیا، رویای انتقام از انگلیس را نیز در سر خواهد پروراند. لاروخا سال 1984 نیز رویای قهرمانی‌شان را به دست انگلیس بر باد رفته دیده بودند و این بار هم در شرایطی که ستارگان جوانشان موفق به قهرمانی نشدند، دوره بعد باید برای تثبیت سلطنت در این تورنمنت با تکیه بر آکادمی‌های فوتبال در اسپانیا تلاش کنند.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا