آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بر‌ جای مانده از هفته جذاب لیگ برتر انگلیس؛ از ثبت رکوردها تا جاودانه شدن نام‌ها

در هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس اتفاقات جالبی رخ داد.

پیروزی قاطعانه منچسترسیتی مقابل ساوتهمپتون، با تحت فشار قراردادن آرسنال صدرنشین حساسیت دیدار این تیم در آنفیلد مقابل لیورپول را بیش از پیش کرد و در نهایت تساوی آرسنال، اختلاف در صدر را کاهش داد.

 

2 گل ارلینگ هالند خیلی زودتر از حد تصورات پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر، او را به 30 گل در 27 بازی رساند تا فاصله او با سون هیونگ مین که در هشتمین فصل حضورش در انگلیس با تاریخ سازی به رکورد رویایی صد گل در لیگ برتر رسید، فقط 70 گل باشد.رقابت حساس سایر تیم‌ها که به دنبال آرسنال و سیتی به دنبال کسب 2 سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان هستند همانند رقابت قهرمانی تبدیل به یک کورس جذاب شده است و هر 3 تیم تاتنهام، منچستریونایتد و نیوکاسل با پیروزی در دیدارهای خود نشان دادند عزم جدی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دارند.

 

 شیاطین سرخ همچنان راحت پیروز می شوند

دو گل اسکات مک‌تومینای و آنتونی مارسیال در هر 2 نیمه دیدار یونایتد مقابل اورتون پیروزی نه چندان دشواری را بار دیگر برای شیاطین رقم زد تا این تیم با کسب سی و نهمین پیروزی خود در لیگ برتر مقابل اورتون، رکورد بیشترین پیروزی یک تیم لیگ برتری مقابل یک تیم خاص را رقم بزند. البته منچستر پیش از این با کسب 39 پیروزی مقابل تاتنهام به این رکورد دست پیدا کرده بود و حالا اورتون و تاتنهام در این رکورد منفی خود را تنها نمی‌بینند. شاگردان اریک تن هاخ در حالی در اولدترافورد به پیروزی رسیدند که در 23 بازی از 28 دیدار خانگی خود را در تمامی رقابت‌های این فصل پیروز از میدان خارج شده‌اند (3 شکست 2) و ضمن ثبت بیشترین درصد پیروزی خانگی از فصل 11/2010 در اولدترافورد تنها 3 مسابقه تا رسیدن به رکورد 26 پیروزی آن فصل فاصله دارند. اورتون در ادامه فصل فاجعه بار خود باز هم موفق به کسب پیروزی در دیدارهای خارج از خانه خود نشد تا از زمان پیروزی 2 بر یک مقابل ساوتهمپتون در اکتبر گذشته تنها یک پیروزی از 17 دیدار خارج از خانه خود در لیگ برتر (7 تساوی 9 شکست) کسب کرده باشد.گل اسکات مک تومینای پنجمین گل او در 5 بازی اخیر این بازیکن برای باشگاه و کشورش بود و این درحالی است که او این رکورد را پیش از این در مجموع 106 بازی برای یونایتد و اسکاتلند به ثبت رسانده بود. اریک تن هاخ پس از پایان بازی از هدر دادن فرصت‌های گلزنی تیمش ابراز تاسف کرد زیرا یونایتد در این دیدار 7 شانس مسلم گلزنی را از دست داد که 6 موقعیت آن در نیمه اول اتفاق افتاد و این رکورد مشترکا بالاترین مجموع رکورد آنها از دیدار مقابل ساندرلند در دسامبر 2012 بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بلندپروازی کلاغ‌ها ادامه دارد

برنتفورد در حالی مقابل نیوکاسل شکست خورد که در 25 دیدار قبلی خود که زننده اولین گل بازی بود هیچ گاه بازنده از میدان خارج نشد (19 برد و 6 شکست).

 

ادی هاو با کسب پیروزی روز گذشته به صدمین امتیاز لیگ برتری خود به عنوان سرمربی نیوکاسل رسید. هاو در 56 دیداری که روی نیمکت کلاغ‌ها نشسته است 28 پیروزی، 16 تساوی و فقط 12 شکست را درکارنامه خود می‌بیند و پس از کوین کیگان، مربی محبوب هواداران این تیم که در 51 بازی به این رکورد دست یافته بود بهترین آمار را در تاریخ باشگاه به ثبت رسانده است.ایوان تونی پس از لوئیس ساها، کریگ بلامی و فایه به چهارمین بازیکن سابق کلاغ‌ها تبدیل شد که در دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم موفق به گلزنی شده است. گل پیروزی بخش الکساندر ایساک هشتمین گل جوان سوئدی در لیگ برتر در حالی به ثمر رسید که 5 گل از گل‌های او منجر به پیروزی تیمش شده و 2 گل او هم بازی‌های تیمش را به تساوی رسانده است.

روز تاریخی آسیا

شکست برایتون در ورزشگاه تاتنهام پایانی بر فرم خوب خارج از خانه این تیم از اکتبر گذشته بود. مرغ‌های دریایی پس از شکست 3 بر یک مقابل منچسترسیتی در اکتبر و 8 بازی در بازی های خارج از خانه لیگ برتر متحمل شکست شدند (4 برد 3 تساوی). روبرتو دی زربی پس از اعتراض به 2گل مردود شده تیمش توسط کمک داور ویدئویی و همچنین صحنه مشکوک پنالتی بر روی کائورو میتوما، توسط داور از کنار زمین اخراج شد تا به اولین سرمربی این فصل لیگ برتر با 2 کارت قرمز تبدیل شود. گلزنی کاپیتان تیم ملی کره‌جنوبی در بازی دیروز علاوه بر ثبت رکورد فوق‌العاده برای او روزی تاریخی را برای قاره آسیا در لیگ برتر رقم زد. سون تبدیل به اولین بازیکن آسیایی شد که به رکورد صد گل در لیگ برتر رسید و در میان 10 بازیکن با صد گل و 50 پاس گل برای یک تیم قرار گرفت. سون از این نظر بالاتر از هری کین با 45 پاس گل قرار دارد. هری کین با به ثمر رساندن گل برتری تیمش در دیدار دیروز، برایتون را به فهرست باشگاه‌های دورقمی خود اضافه کرد. کین در 12 دیدار مقابل این تیم 10 بار موفق به گلزنی شده است و حالا برایتون در کنار لسترسیتی، اورتون، آرسنال، ساوتهمپتون، وستهام، برنلی، کریستال پالاس و استوک سیتی نهمین تیمی است که کین حداقل 10 بار موفق به باز کردن دروازه آنها شده است.

 

قدیس‌ها در مسیر سقوط

بازگشت با شکوه کوین دی‌بروینه به روزهای خوب او با ثبت یک رکورد بی‌نظیر در سنت مری همراه بود. ثبت صدمین پاس گل در لیگ برتر او را تبدیل به پنجمین بازیکنی کرد که به این رکورد دست پیدا کرده. ستاره بلژیکی با تعداد بازی کم‌تری (237 بازی) به جمع گیگز، رونی، لمپارد و فابرگاس اضافه شده است.

 

2 گل هالند، از جمله یک ضربه آکروباتیک او در دیدار روز گذشته، تعداد گل‌های بچه غول نروژی در تمامی رقابتها را به عدد 44 رساند تا خیلی زودتر از پایان فصل با رکورد محمد صلاح در فصل2018-2017 و رود فن‌نیستلروی در فصل 2003-2002 برابری کند. هالند بیش از 10 بازی دیگر برای ثبت یک رکورد جدید و احتمالا جاودانه در لیگ برتر انگلیس فرصت دارد.جک گریلیش در 15 حضور خود در بازی‌های منچسترسیتی پس از جام جهانی بر روی 10 گل تیمش اثرگذار بوده (4 گل و 6 پاس گل) که از این نظر فقط ارلینگ هالند با 14 اثرگذاری آمار بهتری در این تیم به ثبت رسانده است. آمار فوق‌العاده گریلیش پس از جام‌جهانی در حالی رقم خورده که او در 34 دیدار ابتدایی خود برای سیتیزن‌ها در لیگ برتر فقط در 7 گل از گلهای تیمش نقش داشت (4 گل، 3 پاس گل). خولیان آلوارس که با حضور خود به جای ارلینگ هالند از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی برای تیمش شد به پنجمین بازیکن سیتیزن‌ها تبدیل شد که به عنوان بازیکن تعویضی در این فصل لیگ برتر برای تیمش گلزنی می‌کند و تنها منچستریونایتد و وولوز با 6 گلزن تعویضی آمار بهتری از این نظر به ثبت رسانده‌اند.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا