آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به استقبال هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس؛ بزرگان در تب و تاب

روزهای حساس و تعیین‌کننده لیگ برتر انگلیس فرا رسیده است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر انگلیس، تنور رقابت در بالا و پایین جدول رده‌بندی برای جنگ قهرمانی و بقا داغ‌تر و مهیج‌تر از قبل شده است. منچسترسیتی که هفته گذشته با پیروزی مقابل ساتهمپتون فشار بازی آرسنال در آنفیلد را برای این تیم بیش از پیش کرده بود این هفته هم پیش از آرسنال و امروز بازی هفته سی و یکم خود را انجام خواهد داد.

 

سیتیزن‌ها که با روحیه مضاعف از پیروزی مقتدرانه مقابل بایرن مونیخ، میزبان لسترسیتی در ورزشگاه اتحاد خواهند بود، احتمالا اختلاف در صدر جدول را تا روز یکشنبه و بازی آرسنال مقابل وستهام به 3 امتیاز کاهش خواهند داد. منچستریونایتد پس از تساوی ناامیدکننده مقابل سویا در لیگ اروپا میهمان ناتینگام فارستی خواهد بود که برای تجربه کردن دومین فصل متوالی خود در لیگ برتر در سال آینده نیاز مبرمی به این پیروزی خانگی دارد.

 

منچسترسیتی – لسترسیتی؛ 3 امتیاز دیگر

شاگردان پپ گواردیولا که در سال‌های اخیر پیروز قاطع دیدار برابر روباه‌ها بوده‌اند در 10 دیدار از 12 دیدار قبلی مقابل این تیم با پیروزی از زمین خارج شده‌اند و پس از شکست عجیب خانگی 5 بر 2 در برابر لستر در سپتامبر 2020 در 4 دیدار قبلی همواره پیروز میدان بوده‌اند. دین اسمیت که اولین بازی رسمی خود را به عنوان سرمربی لستر تجربه خواهد کرد، کار سختی برای پیروزی در این بازی خواهد داشت. لستر در صورت شکست در این دیدار ضمن تجربه کردن هشتمین شکست خود در 9 بازی اخیر، تعداد شکست‌های این تیم در فصل جاری به عدد 20 خواهد رسید که این بدترین رکورد روباه‌ها از سال 2002 در رقابت‌های لیگ برتر است

گروه نرم افزاری ماهور

 

جیمز مدیسون با گلزنی در 2 دیدار قبلی لستر در اتحاد در حالی امید اولین گلزنی این تیم در این دیدار است. ارلینگ هالند پیش از انجام 30 بازی در این فصل با 30 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد و برای بازی مقابل سومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر لحظه شماری می‌کند.

 

وستهام – آرسنال؛ به امید حفظ فاصله

آمار فوق‌العاده توپچی‌ها در بازی‌های خارج از خانه این فصل را شاید بتوان نقطه قوت این تیم و مطرح کردن آن‌ها به عنوان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی دانست. شاگردان آرتتا با کسب 11 پیروزی خارج از خانه تا به اینجای فصل به دنبال شکستن رکورد 14 پیروزی این باشگاه در فصل 2002-2001 هستند. آرسنال با کسب بیشترین امتیاز (35)، بیشترین گل زده (30 گل) و کمترین گل خورده (11) بهترین رکورد را در میان تمام تیم‌های لیگ برتر دارند. آرسنال همچنین با کسب 9 پیروزی از 10 دیدار قبلی خود در این فصل در دربی‌های لندن، فقط در دیدار خانگی مقابل برنتفورد موفق به کسب پیروزی نشده است. عملکرد خط حمله وستهام زیر نظر دیوید مویس تا به اینجای کار باعث شده تا با وجود امید گلزنی 4/38 این تیم، چکش ها با 27 گل زده صاحب یکی از بدترین خطوط حمله امسال لیگ برتر باشند. رکورد فاجعه‌بار وستهام در مواجهه با همشهری نامدار خود احتمال یک پیروزی دیگر برای توپچی ها در مسیر قهرمانی می‌دهد. آرسنال در 26 سفر قبلی خود به ورزشگاه همسایه، فقط 3 بار طعم شکست را چشیده و در 29 دیدار قبلی مقابل این تیم در لیگ برتر آمار 22 پیروزی، 2 شکست و 5 تساوی را داشته است.

ناتینگام‌فارست – منچستریونایتد؛ به یاد 8 گل

شیاطین سرخ در حالی این هفته میهمان ناتینگهم فارست خواهند بود که آخرین دیدار خارج از خانه آنها مقابل این تیم با خاطره خوب پیروزی پرگل 8 بر یک و به ثمر رساندن 4 گل توسط اوله گونار سولسشائر تعویضی همراه بود. فارست در 9 دیدار اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده و در 23 بازی این فصل خود در بازی هایی که دروازه آنها باز شده، پیروز از میدان خارج نشده‌اند ( تمام 6 پیروزی آنها در این فصل با کلین شیت همراه بوده است). شاگردان تن‌هاخ با وجود فرم خوب بازی‌های خانگی خود در اولدترافورد، وضعیت مطلوبی در بازی‌های خارج از خانه نداشته‌اند و 3 بازی از 4 بازی خارج از خانه اخیر خود را به حریفان واگذار کرده‌اند. همچنین آنها با دریافت 29 گل در 14 دیدار خارج از خانه خود تا به اینجای کار فقط یک گل با بدترین رکورد خود در سال 1979 فاصله دارند اما با توجه به رکورد صددرصد پیروزی شیاطین در 9 بازی اخیر و به ثمر رساندن حداقل 3 گل در 6 دیدار اخیر مقابل رقیب پرافتخار خود، فارستی‌ها احتمالا به امتیازات حساس این دیدار برای بقا امید چندانی نخواهند داشت.

 

لیدزیونایتد – لیورپول؛ روز خوب یا بد؟  

سفیدهای دوست داشتنی لیدز که این فصل را هم در انتهای جدول و در جنگ بقا در لیگ برتر سپری می‌کنند با قبول شکست سنگین در بازی گذشته مقابل کریستال پالاس تنها 2 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. لیدزیونایتد که یکی از 7 پیروزی خود در این فصل را در دیدار رفت و در آنفیلد، مقابل حریف نامدار خود به دست آورده، امیدوار است با پیروزی مجدد در این دیدار پس از 22 سال قرمزهای بندر لیورپول را در یک فصل 2 بار ببرد. لیورپول اما در 5 دیدار قبلی خود در الند رود هیچگاه بازنده میدان نبوده و آخرین شکست آنها در این ورزشگاه به دیدار خاطره‌انگیز سال 2000 و 4 گل مارک ویدوکا در جریان شکست 4 بر 3 این تیم بازمی‌گردد.آمار ضعیف شاگردان کلوپ در دیدارهای خارج از خانه این فصل که موفق به کسب فقط 13 امتیاز از 15 بازی خود شده‌اند، بدترین میانگین امتیاز‌گیری این تیم از فصل 1993-1992 است و آنها امیدوار به کسب پیروزی در 4 دیدار باقی مانده خود تا پایان فصل هستند.محمد صلاح تنها ستاره این روزهای آسمان لیورپول که سابقه 7 بار گلزنی در مقابل لیدز را در کارنامه دارد، امید اول هواداران قرمزها برای پایان دادن به 5 بازی متوالی بدون پیروزی تیم پرنوسان یورگن کلوپ است. در سوی مقابل لیدزیونایتد که با دریافت 54 گل، دومین خط دفاع ضعیف این فصل لیگ برتر را در اختیار دارد و در 3 بازی اخیر خود 10 بار دروازه خود را باز شده دیده، روی کاغذ شانس چندانی برای کسب امتیاز از این دیدار سخت ندارد.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا