آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز

اوج‌گیری تراکتور با کسب سومین برد پیاپی؛ ملوانی‌ها پیکان را به ته دره فرستادند!

لیگ برتر فوتبال ایران در 18 روز گذشته به واسطه برگزاری اردوهای تیم امید ایران و تیم ملی بزرگسالان و همچنین پیگیری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در تعطیلات به سر می‌برد اما سرانجام امروز (چهارشنبه) تعطیلات مسابقات باشگاهی به پایان رسید و هفته پنجم افتتاح شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است 4 مسابقه از هفته پنجم طی امروز و فردا برگزار شود و زمان برگزاری 4 مسابقه دیگر به‌واسطه حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو و البته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هنوز مشخص نشده است!

 

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری دو مسابقه افتتاح شد. در نخستین بازی هفته جدید، پیکان تهران در دیداری بیرون از خانه میهمان ملوان بندرانزلی بود و در دیگر تقابل امروز هم تیم‌های هوادار تهران و تراکتور تبریز در تهران به مصاف هم رفتند تا رسماً دوره تعطیلات مسابقات باشگاهی در فوتبال ایران به نقطه پایان خود برسد. در بازی‌های امروز، تیم‌های ملوان، تراکتور و هوادار در سودای رسیدن به جمع تیم‌های برتر جدول بودند و پیکانی‌ها هم انگیزه‌شان کسب پیروزی و فرار از جمع تیم‌های پایین جدولی بود.

 

تیمِ خمس بازهم اقتصادی برنده شد!

تراکتور تبریز با هدایت پاکو خمس امروز از ساعت 18 در ورزشگاه پاس قوامین تهران میهمان هوادار بود. سرخ‌پوشان تبریزی در سودای رسیدن به سومین برد متوالی بودند و در نقطه مقابل شاگردان محمود فکری امید داشتند که بتوانند بعد از 2 بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی، با شگفتی‌سازی برابر تراکتور و کسب 3 امتیاز، خود را به جمع 6 تیم برتر جدول رده‌بندی برسانند. دو تیم از ساعت 18 با قضاوت علی بای در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس قوامین کار خود را آغاز کردند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بازیکنان در دقایق ابتدایی مسابقه یکدیگر را محک زدند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه در دقیقه 16، ارسال بی‌نقص ریکاردو آلوز از نقطه کرنر باعث شد تا عارف آقاسی گل اول را به سود تراکتور رقم بزند و شاگردان پاکو خمس از حریف خود پیش افتادند. جالب آنکه آلوز برای دومین بازی پیاپی برای تراکتوری‌ها گل ساخت. بعد از گلزنی آقاسی، سرخ‌پوشان تبریزی شمایل تهاجمی به خود گرفتند و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند اما فرصت‌سوزی‌های شاگردان خمس باعث شد تا موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست برود و درخشش علیرضا حقیقی در خط دروازه هوادار سبب شد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله تراکتوری‌ها به پایان برسد و آن‌ها در رسیدن به گل‌های بیشتر ناکام بودند.

 

شاگردان خمس نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که این اتفاق رخ نداد. در دقیقه 57، اولین موقعیت جدی تیم هوادار در مسابقه امروز روی ضربه سر زیبای فریبرز گرامی ایجاد شد که نجات دروازه شجاع خلیل‌زاده باعث شد تا دروازه سرخ‌پوشان تبریزی بسته بماند. در ادامه تراکتوری‌ها در سودای مدیریت بازی بودند و نیم‌نگاهی هم به رسیدن به گل دوم داشتند و در طرف مقابل، محمود فکری با تعویض‌های تهاجمی در اندیشه جبران گل خورده بود.

 

امین قاسمی‌نژاد در واپسین ثانیه‌های مسابقه فرصت خوبی برای گلزنی روی اشتباه فاحش شجاع خلیل‌زاده به‌دست آورد اما واکنش دیدنی حسین پورحمیدی باعث شد تا توپ به کرنر برود. در حالی‌که علیرضا حقیقی برای استفاده از این کرنر در دقیقه (6+90) از دروازه خودی به محوطه جریمه تراکتور آمده بود، سرخ‌پوشان تبریزی توپ را برگشت دادند و عارف رستمی در مقابل دروازه خالی حرکت کرد و به دنبال گلزنی بود که نجات دروازه استثنایی داریوش شجاعیان باعث شد تا دروازه تیم هوادار در این صحنه بماند و بازی با تک گل عارف آقاسی در نیمه نخست به سود تراکتور تبریز به پایان برسد.

تراکتوری‌ها با کسب سومین برد متوالی و یک‌گله در جدول رده‌بندی 9 امتیازی شدند و با تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به استقلال و آلومینیوم اراک و البته انجام یک بازی بیشتر در رتبه چهارم جدول قرار گرفتند. هوادار تهران هم برای سومین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا شاگردان محمود فکری با 4 امتیاز در رتبه دهم جدول جای گیرند. در هفته ششم لیگ برتر، تراکتور تبریز در خانه روز پنجم مهرماه به مصاف شمس‌آذر قزوین خواهد رفت و هوادار تهران هم باید به مصاف استقلال تهران برود که زمان برگزاری این مسابقه مشخص نیست و دیدار دو تیم به دلیل حضور بازیکنان استقلال در اردوی تیم امید به تعویق افتاده است.

 

روزگار خوب ملوان با تارتار

ملوان بندرانزلی بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام امروز (چهارشنبه) توانست در پنجمین بازی‌اش در فصل جدید لیگ برتر در خانه و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی مقابل پیکان تهران صف‌آرایی کند. از سوی کمیته داوران، شبیر بهروزی به عنوان داور مسابقه افتتاحیه هفته پنجم لیگ برتر انتخاب شده بود و دو تیم از ساعت 17:45 کار خود را با قضاوت او آغاز کردند؛ آن‌هم در شرایطی‌که ملوانی‌ها به دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در 2 هفته گذشته بودند و آن‌سوی میدان، خودروسازان با انگیزه کسب اولین برد فصل به انزلی سفر کرده بودند.

 

دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه موقعیت جدی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند؛ هر چند که تیم پیکان، تیم برتر زمین مسابقه بود و همین مسئله باعث شد تا مهدی تارتار پیش از پایان نیمه نخست به سراغ دو تغییر همزمان در ترکیب تیمش برود و برای تغییر سبک بازی تیمش دست به کار شد که تغییرات تارتار جواب داد و شمایل ملوانی‌ها تغییر کرد. سفیدپوشان که به دنبال گل برتری بودند، حملات پرشماری روی دروازه پیکان در دقایق پایانی نیمه نخست انجام دادند که پیمان رنجبری روی ارسال پدرام قاضی‌پور با ضربه سری زیبا توانست گل اول را به سود ملوان در دقیقه 43 به‌ثبت برساند. بعد از گلزنی رنجبری، ملوانی‌ها به دنبال گل دوم بودند که واکنش زیبای ایمان صادقی در مقابل ضربه پدرام قاضی‌پور در واپسین دقایق نیمه نخست باعث شد تا اختلاف دو تیم به 2 گل افزایش پیدا نکند و نیمه اول با برتری یک‌گله شاگردان مهدی تارتار در تیم ملوان بندرانزلی به پایان رسید.

 

شاگردان تارتار در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و اخراج منصور باقری بعد از دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 57 باعث شد تا هافبک کلیدی پیکانی‌ها از ترکیب این تیم خارج شود و 10 نفره شدن خودروسازان، کار آن‌ها را برای بازگشت به مسابقه و ثبت گل تساوی دشوار کرد. ملوانی‌ها که روی رسیدن به گل دوم مصر بودند، به تلاش خود ادامه دادند و بعد از چندین فرصت‌سوزی سرانجام رضا جعفری توانست روی ریباند شوت محمدرضا سلیمانی، گل دوم تیمش را در دقیقه 76 به‌ثمر برساند. سلیمانی در اوقات تلف شده بازی فرصت ثبت اولین گل خود با پیراهن ملوان را در اولین بازی داشت اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد تا تقابل شاگردان تارتار و خطیبی با برتری 2 گله ملوان بندرانزلی خاتمه یابد.

 

ملوانی‌ها با 3 امتیاز به‌دست آمده در مسابقه امروز در جدول رده‌بندی با 7 امتیاز به رتبه هفتم جدول صعود کردند و در طرف مقابل، خودروسازان با گذراندن پنجمین بازی متوالی بدون کسب پیروزی، با 3 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول باقی ماندند و برگزاری سایر دیدارهای هفته می‌تواند شاگردان رسول خطیبی را تا قعر جدول هم پایین بفرستد! در هفته ششم لیگ برتر، شاگردان مهدی تارتار در تیم ملوان باید روز چهارم مهرماه در آبادان به مصاف صنعت‌نفت بروند و پیکان هم طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید مقابل پرسپولیس تهران قرار گیرد که این مسابقه به دلیل حضور بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم امید برگزار نخواهد شد و به‌زودی خبر لغو آن از سوی سازمان لیگ اعلام می‌شود.

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) با انجام 2 مسابقه ادامه پیدا می‌کند که از ساعت 18:15 در رفسنجان، مس میزبان آلومینیوم اراک است و استقلال خوزستان هم در دیداری خانگی از ساعت 19 برابر ذوب‌آهن اصفهان صف‌آرایی خواهد کرد و بعد از آن، با توجه به عدم مشخص بودن زمان برگزاری 4 مسابقه دیگر هفته، پرونده هفته پنجم نیمه‌تمام باقی می‌ماند و تیم‌ها برای حضور در هفته ششم که از روز سه‌شنبه چهارم مهرماه آغاز می‌شود خود را آماده می‌کنند.

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا