آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اوضاع در تبریز، عجیب‌تر از همیشه؛ بازیکنانی که برد و باخت برای‌شان مهم نیست؟

عدم توازن ترکیب تیم تراکتور بیش از پیش باعث شده آن‌ها در شرایط بحرانی قرار گیرند.

تراکتور تبریز لیگ بیست‌وسوم را با 2 شکست پیاپی آغاز کرد؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان تبریزی ابتدا در دیداری بیرون از خانه مقابل سپاهان مغلوب شدند و بعد از آن هم در مصافی خانگی نتوانستند مقابل پرسپولیس امتیازی به‌دست آورند و برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شکست خوردند تا با گذشت 2 هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر، همچنان عدد صفر در مقابل امتیازات تراکتور در جدول رده‌بندی لیگ بیست‌وسوم خودنمایی کند.

 

هواداران تراکتور با وجود دو شکست تیم‌شان در آغاز لیگ بیست‌وسوم، از خمس و شاگردانش حمایت کردند اما با این‌حال، ناکامی در کسب امتیاز در آغاز فصل جدید لیگ برتر باعث شده تا سرخ‌پوشان تبریزی که در نقل‌وانتقالات تابستانه تقلای زیادی داشتند، کاملاً از سایر مدعیان فاصله بگیرند و حالا در بین 16 تیم جدول رده‌بندی، جایگاه چهاردهم را در اختیار دارند؛ آن‌هم با احتساب این تبصره که امتیازات منفی شمس‌آذر از جدول پاک نشود که در این‌صورت یک‌پله دیگر هم سرخ‌پوشان تبریزی سقوط خواهند کرد!

 

تیمی که باب‌میل خمس نیست!

سرخ‌پوشان تبریزی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت چشمگیری داشتند و ستاره‌های سرشناسی را هم به خدمت گرفتند اما با این‌حال نگاهی به ترکیب تراکتور نشان می‌دهد که با وجود تقویت خط دفاع و خط هافبک، خبری از جذب مهاجم تراز اول نیست و این مسئله باعث شده تا در طول 180 دقیقه، تراکتوری‌ها تنها یک گل توانسته باشند به‌ثمر برسانند که آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شود. جالب آنکه پاکو خمس هم نسبت به شرایط فهرست تیمش انتقاد دارد و او یک شائبه جنجالی را در این‌باره هفته گذشته به‌وجود آورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

خمس در واکنش به انتقادات علیه شرایط فهرست تراکتور گفت: «من این تیم را نساخته‌ام. ما زمانی که تیم را بستیم با غرور این کار را انجام دادیم و الان هزینه آن را می‌دهیم!» گفته می‌شود که این صحبت‌های سرمربی اسپانیایی، کنایه به مدیران باشگاه تراکتور است که در روند نقل‌وانتقالاتی تیم دخالت داشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا سرخ‌پوشان نتوانند فهرستی متوازن را در اختیار داشته باشند. هر چند که مدیران باشگاه تراکتور سعی داشتند به اظهارات پاکو خمس واکنشی نشان ندهند اما آنچه واضح است اینکه سرمربی اسپانیایی از روند طی شده برای انجام خریدهای تابستانی تیمش رضایت ندارد!

 

سعید مظفری‌زاده مدیر تیم تراکتور بعد از یک هفته سکوت مدیران این باشگاه، شب گذشته نسبت به اظهارات سرمربی اسپانیایی موضع گرفت و در این‌باره گفت: «بازیکنانی که جذب شدند، براساس اولویت‌بندی‌های خمس بودند، فقط او بر حفظ چند بازیکن تأکید داشت چون می‌خواست ترکیب تیمش خیلی به هم نخورد ولی این بازیکنان یا با باشگاه‌های دیگر صحبت کرده بودند یا در چارچوب باشگاه قرار نداشتند».

 

با این شرایط تراکتور قهرمان نمی‌شود

امیرحسین حسین‌زاده که پست اصلی او هافبک و وینگر تهاجمی است اما فقدان مهاجم در ترکیب تراکتور باعث تغییر پست این بازیکن جوان شده، بعد از شکست تیمش در مصاف با پرسپولیس تهران، علیه شرایط موجود در تراکتور موضع گرفت و صحبت‌های جنجالی را در میکسدزون ورزشگاه یادگار امام تبریز انجام داد. صحبت‌هایی که باعث شد تا به‌نوعی برخی از اظهارات هفته گذشته خمس هم تایید شود و جالب آنکه حسین‌زاده علیه برخی از همبازیان خود هم موضع گرفت!

حسین‌زاده در واکنش به شکست تراکتور مقابل پرسپولیس گفت: «برای این تیم و امکانات و هزینه‌هایی که انجام شده است، دلم می‌سوزد. ما خوب بازی کردیم، ولی نبردیم، متأسفانه به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. خیلی‌ها دل‌شان برای این تیم نمی‌سوزد و می‌آیند یک بازی انجام می‌دهند و می‌روند. یک عده‌ای تمرکز ندارند و می‌آیند زحمات بقیه را برباد می‌دهند. من امکاناتی که اینجا می‌بینم در بعضی از تیم‌های اروپایی هم نیست. بعضی‌ها برای‌شان مهم نیست که تیم ببرد یا ببازد، بعد از بازی هم خوشحال می‌روند. ما با این شرایط نمی‌توانیم برای قهرمانی بجنگیم و باید بیشتر از این‌ها بجنگیم».

 

تراکتور هفته آینده در لیگ برتر مسابقه نخواهد داد و دیدار این تیم با استقلال خوزستان معوقه شده است؛ آن‌هم به دلیل اینکه سرخ‌پوشان تبریزی باید در مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر شارجه امارات قرار گیرند. برد در این مسابقه می‌تواند آرامش را به اردوی تراکتور بازگرداند اما ناکامی در برابر حریف اماراتی، مطمئنا بیش از پیش معادلات را در تبریز پیچیده می‌کند و حتی می‌تواند نتیجه شکست برابر شارجه، آینده کاری خمس در تبریز را هم به خطر بیندازد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا