آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اولمالیق ازبکستان ۱-۳ سپاهان ایران؛ اولین برد آسیایی در شب طلایی رامین

سپاهان ایران در یک بازی جذاب و پرگل موفق شد در دیدار مقابل اولمالیق ازبکستان به پیروزی برسد.

سپاهان به عنوان یکی از 3 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، آغازکننده هفته سوم رقابت‌ها بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که طلایی‌پوشان در هفته دوم به میدان نرفتند و هنوز تکلیف دیدار جنجالی‌شان مقابل الاتحاد عربستان از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال مشخص نشده است. شاگردان ژوزه مورایس که در بازی هفته نخست خود در فصل جدید رقابت‌های آسیایی در عراق مقابل نیروی هوایی متوقف شدند، امروز در سودای آن بودند تا بتوانند برابر اولمالیق ازبکستان به پیروزی برسند.

 

اولمالیق در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشته و آن‌ها تا پیش از رویارویی امروز برابر سپاهان ایران، دو شکست را متحمل شده بودند؛ به‌طوری‌که در گام نخست با 3 گل برابر الاتحاد عربستان مغلوب شدند و در بازی دوم هم با نتیجه 2 بر یک برابر نیروی هوایی عراق شکست خوردند تا برای فرار از حذف زودهنگام از رقابت‌ها و زنده نگه داشتن امیدشان جهت صعود به مرحله حذفی در مسابقه امروز به دنبال کسب امتیاز برابر حریف ایرانی خود باشند.

 

ترکیب اولمالیق ازبکستان

ارگاشیف، کومیلوف، رحمانوف، اسماعیلوف (از دقیقه 46: فضیلوف)، گیوسوف (از دقیقه 82: بشیرالدینوف)، میراحمدوف، روستموف، تورسونوف، کاسیموف (از دقیقه 82: آرماتوف)، خاسانوف (از دقیقه 55: بواکی) و دنیسف (از دقیقه 28: سوناتوف)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: میرجلال کاسیموف

 

ترکیب سپاهان ایران

پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمد قربانی، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، برایان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد (از دقیقه 58: نیلسون جونیور)، آریا یوسفی (از دقیقه (1+90): احسان پهلوان)، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 81: کاوه رضایی)

 

سرمربی: ژوزه مورایس

 

ژوزه مورایس در تصمیمی جالب‌توجه به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب اصلی تیمش بعد از کسب پیروزی 4 گله مقابل صنعت‌نفت آبادان رفت. مورایس در گام نخست، کاپیتان اول تیمش را از ترکیب اصلی خارج کرد و به جای محمد کریمی، برایان دابو را برای نخستین‌بار در جمع بازیکنان 11 نفره سپاهان قرار داد. همچنین حضور محمد دانشگر به جای سیاوش یزدانی دیگر تغییر سرمربی سپاهان بود و او در تصمیمی جالب‌توجه، محمد قربانی را در قلب خط دفاعی تیمش حفظ کرد.

 

دو تیم از ساعت 17:30 در نخستین تقابل هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا کار خود را در ورزشگاه اختصاصی اولمالیق با قضاوت احمد العلی داور کویتی کار خود را آغاز کردند. طلایی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و اولین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 9 از سوی آریا یوسفی روی دروازه اولمالیق خلق شد که البته شوت خطرناک او جایی در چارچوب دروازه حریف ازبکستانی نداشت. بعد از آن نوبت به خلق موقعیت از سوی بازیکنان اولمالیق رسید که آن‌ها با استفاده از اشتباه خط دفاعی سپاهان، صاحب موقعیت شدند اما شوت دیدنی میراحمدوف را در دقیقه 16، پیام نیازمند با واکنشی تماشایی مهار کرد و به کرنر فرستاد تا اولین شوت در چارچوب مسابقه امروز به گل تبدیل نشود.

خط دفاعی سپاهان اشتباهات پرشماری داشت و همین مسئله باعث شد تا یک فرصت خوب گلزنی دیگر نصیب شاگردان کاسیموف شود اما این‌بار درخشش میلاد زکی‌پور و پیام نیازمند سد راه گلزنی بازیکنان اولمالیق شد. سپاهانی‌ها در دقیقه 22 روی شوت میلاد زکی‌پور به گل رسیدند اما بعد از بازبینی گل توسط (VAR)، داور مسابقه به دلیل حضور عیسی آل‌کثیر در موقعیت آفساید و تاثیرگذاری او روی دید دروازه‌بان، گل طلایی‌پوشان را مردود اعلام کرد تا بازی همچنان با نتیجه تساوی بدون گل دنبال شود.

 

شاگردان مورایس که تلاش زیادی برای گلزنی داشتند سرانجام در دقیقه 32 روی ارسال مستقیم رامین رضاییان و اشتباه فاحش ارگاشیف دروازه تیم اولمالیق به گل نخست دست پیدا کردند. البته که برتری طلایی‌پوشان تنها 4 دقیقه دوام داشت و فرار عالی میراحمدوف و شوت زیبای او به گوشه دروازه سپاهان باعث شد تا مهاجم زهردار اولمالیق سرانجام در مسابقه امروز موفق به گلزنی شود. گلزنی مهاجم تیم ازبکستانی سبب شد تا بازی به تساوی کشیده شود و در دقایق پایانی نیمه نخست، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی با تساوی 1-1 در نیمه اول خاتمه یابد.

 

سپاهانی‌ها نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و در دقیقه 49، شلیک دیدنی رامین رضاییان از روی یک ضربه ایستگاهی زیرطاق دروازه اولمالیق فرو آمد و باعث شد تا گل دوم مسابقه هم توسط ستاره طلایی‌پوشان به‌ثبت برسد تا شاگردان ژوزه مورایس خیلی زود در نیمه دوم از حریف خود پیش بیفتند. رضاییان که در مسابقه امروز به دنبال هت‌تریک بود، در دقیقه 54 روی پاس در عمق زیبای برایان دابو صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه نهایی ستاره سپاهان کیفیت لازم را نداشت و ارگاشیف توانست شوت رامین رضاییان را برگشت بدهد تا نتیجه بازی 2 بر یک به سود طلایی‌پوشان باقی بماند.

 

رضا اسدی روی ارسال میلاد زکی‌پور در دقیقه 60 موفق به گلزنی شد که در ابتدا این گل از سوی داور مسابقه مردود اعلام شد اما بعد از بررسی صحنه توسط کمک‌داور ویدئویی، احمد العلی نقطه میانه زمین را نشان داد تا گل سوم به سود طلایی‌پوشان به‌ثبت برسد. اسدی بعد از باز کردن دروازه اولمالیق، در دقیقه 64 یک فرصت خوب گلزنی دیگر به‌دست آورد که همکاری او با عیسی آل‌کثیر به گل ختم نشد و ضربه مهاجم سپاهان با فاصله کم از کنار دروازه حریف ازبکستانی به بیرون رفت.

 

شاگردان مورایس در 25 دقیقه پایانی مسابقه در تلاش برای مدیریت بازی و دفاع از پیروزی به‌دست آمده بودند و در نقطه مقابل، با وجود تعویض‌های انجام شده از سوی میرجلال کاسیموف، ازبک‌ها در خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه سپاهان ناکام بودند تا در دقایق پایانی بازی، بیشتر توپ در میانه میدان در رفت‌وآمد باشد. همین مسئله باعث شد تا نتیجه مسابقه تغییر نکند و سپاهانی‌ها در پایان 90 دقیقه موفق شدند با دبل گلزنی رامین رضاییان و تک گل رضا اسدی اولین پیروزی‌شان در فصل جدید رقابت‌های آسیایی را با نتیجه 3 بر یک مقابل اولمالیق به‌دست آورند.

 

سپاهان ایران با کسب اولین برد در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان، در جدول رده‌بندی گروه سوم 4 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نیروی هوایی عراق به صدر جدول گروه صعود کرد. اولمالیق هم با تحمل سومین شکست پیاپی، همچنان قعرنشین گروه سوم باقی ماند و آن‌ها از شانس حداقلی برای صعود به مرحله حذفی برخوردار هستند. در ادامه مسابقات گروه سوم، از ساعت 19:30 تیم‌های الاتحاد عربستان و نیروی هوایی عراق برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. سپاهان ایران و اولمالیق ازبکستان در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم باید به مصاف هم بروند که این مسابقه دوشنبه 15 آبان‌ماه به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد.

11 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا