آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اوکراین ۱-۱ انگلیس: توقف سه‌شیر‌ها بعد از چهار پیروزی

انگلیس در مقابل اوکراین تن به تساوی داد.

در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، از گروه سوم ۲ تیم انگلیس و اوکراین در ورزشگاه وروتسواف لهستان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. گل زینچنکو در دقایق ابتدایی با شلیک هم‌تیمی سابقش، کایل واکر، پاسخ داده شد تا انگلیس که در هر ۴ مسابقه پیشین از جمله بازی رفت مقابل اوکراین موفق به پیروزی شده‌ بود، برای نخستین بار امتیاز از دست دهد؛ هر چند همچنان در صدر جدول گروه جا خوش کرده.

 

گل برابر گل

بازی با سیطره انگلیسی‌ها بر توپ و میدان آغاز شد اما حملات نه چندان جان‌دار شاگردان ساوت‌گیت در دقایق ابتدایی به نتیجه نرسید تا الکساندر زینچنکو، میزبان اسمی مسابقه را پیش بیندازد.

روی یک حمله تند و تیز از جناح راست، یوخیام کونوپلیا با پاس رو به عقب مدافع آرسنال را صاحب توپ کرد تا با یک ضربه تمام‌کننده دقیق و راحت، نتیجه را یک بر صفر کند.

گروه نرم افزاری ماهور

بعد از دریافت گل نخست، حملات انگلیس پرخطرتر دنبال شد تا اینکه ۴ دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، کار به تساوی کشیده شد. پاس بلند و دقیق هری کین از میانه‌های زمین از بالای سر میکولنکو گذشت و در پشت سر مدافعان اوکراین به کایل واکر رسید تا او کار را به تساوی بکشد. ارسال خط‌کشی شده و دیدنی برترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس زمینه‌ساز تک‌به‌تک شدن واکر با سنگربان حریف شد و او کار دشواری برای مقهور ساختن گئورگی بوشچان نداشت.

بازی در نیمه دوم آرام‌تر دنبال شد و دروازه‌ها چندان تهدید نشدند. شاید مهم‌ترین موقعیت‌های بازی بعد از گل تساوی واکر، ۲ شوت پای چپ ساکا و مگوایر در اوایل نیمه دوم بود که راهی به سمت دروازه اوکراین پیدا نکرد تا کار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان برسد.

 

صبر، صبر تا گلزنی

کایل واکر برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود موفق به گلزنی با پیراهن تیم ملی انگلیس شد. مدافع راست سابق تاتنهام و فعلی منچستر سیتی برای به ثمر رساندن اولین گل ملی خود ۷۷ مسابقه ملی صبر کرد؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ تیم ملی انگلیس که موفق به ثبت گل شده. او در حال حاضر ۳۳ سال و ۱۰۴ روز سن دارد؛ مسن‌تر از هر بازیکن دیگر هنگام زدن نخستین گل ملی خود برای انگلیس و فقط جوان‌تر از جیمی مور که در سال ۱۹۲۳ با ۳۴ سال سن نخستین گل ملی خود را به ثمر رسانده‌بود.

 

چهارصد و پنجاهمین گلزن

نام کایل واکر به سیاهه گلزنان قدیمی‌ترین تیم ملی تاریخ فوتبال اضافه شد. او به چهارصد و پنجاهمین گلزن حاضر در ترکیب تیم ملی انگلیس تبدیل شد.

 

کلاف سردرگم

نامنظم شدن برنامه بازی‌های این گروه، جدول را به شکلی پیچیده درآورده. انگلیس بعد از توقف مقابل اوکراین که نخستین امتیازات از دست رفته این تیم را رقم زد با ۱۳ امتیاز از ۵ مسابقه صدرنشین است؛ در حالی که اوکراین با ۷ امتیاز از ۴ مسابقه در رده دوم قرار دارد. تا پیش از برگزاری مسابقه ایتالیا و مقدونیه شمالی، شاگردان اسپالتی با ۳ امتیاز از ۲ مسابقه در رده دوم قرار دارند. میزبان امشبشان با ۳ امتیاز از ۳ مسابقه در رده بعدی قرار گرفته.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا