آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ایران ۲-۱ کنیا؛ کامبک شاگردان ژنرال علیه غافلگیری بزرگ

تیم ملی ایران توانست با درخشش «رامین رضاییان» و «محمد محبی» برابر حریف آفریقایی خود به پیروزی برسد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از رویارویی با تیم ملی روسیه در ورزشگاه آزادی و تساوی 1-1 برابر این حریف اروپایی، امشب در دومین و آخرین دیدار خود در فیفادی ماه مارچ میزبان تیم ملی کنیا بودند و قلعه‌نویی امید به آن داشت تا بتواند در مسابقه دوستانه امشب، اولین پیروزی‌اش بعد از بازگشت به نیمکت تیم ملی را به‌دست بیاورد.

 

کنیایی‌ها بعد از حدود 500 روز عدم انجام مسابقه به دلیل تعلیق از سوی فیفا، امشب در ورزشگاه آزادی با سرمربی انگین فیرات که چهره‌ای نام‌آشنا برای هواداران فوتبال در ایران است و سابقه سرمربیگری در لیگ برتر و حضور به عنوان مربی در کنار علی دایی را دارد، به دنبال محک زدن آمادگی فنی خود بودند.

 

ترکیب تیم ملی ایران

پیام نیازمند (از دقیقه 46: – سیدحسین حسینی)، آرمین سهرابیان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (از دقیقه 46: رامین رضاییان)، احسان حاج‌صفی (از دقیقه 61: امید نورافکن)، روزبه چشمی، محمد کریمی (از دقیقه 46: میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 46: مهدی ترابی)، مهدی طارمی، محمد محبی و شهریار مغانلو (از دقیقه (1+90): رضا اسدی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب تیم ملی کنیا

پاتریک ماتاسی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، آموس نوندی، ویکتور اومونه (از دقیقه 72: دنیل ساکاری)، تدی آکوما، ریچارد اودادا، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا

 

سرمربی: انگین فیرات

 

قلعه‌نویی مطابق انتظار به سراغ تغییر و تحولات پرشمار در ترکیب اصلی تیم ملی رفت و نسبت به دیدار قبلی، 6 تغییر را در ترکیب اولیه اعمال کرد. با توجه به تغییرات انجام شده از سوی سرمربی تیم ملی ایران، پیام نیازمند، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، محمد کریمی، صادق محرمی و علیرضا جهانبخش به جای علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، رامین رضاییان و علی قلی‌زاده به ترکیب اصلی اضافه شدند. در نقطه مقابل هم، فیرات با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه ترکیب تیم ملی کنیا را برای مسابقه امشب چینش کرد که سرشناس‌ترین چهره کنیایی‌ها، کاپیتان این تیم یعنی مایکل اولونگا بود.

 

زید ثامر از کشور عراق، قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت و در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر زن و مرد در ورزشگاه آزادی، نبرد تیم‌های ملی ایران و کنیا از ساعت 20:30 آغاز شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی از همان دقایق ابتدایی مسابقه به دنبال مدیریت بازی بودند و مالکیت توپ را در اختیار داشتند. اولین موقعیت در دقیقه 9 روی دروازه کنیایی‌ها خلق شد اما ضربه شهریار مغانلو کیفیت لازم را نداشت و در چارچوب دروازه حریف قرار گرفت.

 

شاگردان فیرات رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و توانستند روی دروازه ایران خطرآفرینی کنند اما تلاش قرمزپوشان در نیمه نخست راه به جایی نبرد تا در یک نیمه کم‌افت‌وخیز، 2 تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در آغاز نیمه دوم، حرکت انفرادی زیبای مایکل اولونگا باعث شد تا در دقیقه 51 ستاره کنیایی برخلاف جریان بازی گل برتری را به سود تیم ملی کشورش بزند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با شوک غیرمنتظره‌ای مواجه شوند.

قلعه‌نویی که در بین 2 نیمه تغییرات مهمی را در ترکیب تیم اعمال کرده بود، بعد از دریافت گل از شاگردانش خواست تا آرایشی تهاجمی به خود بگیرند. حملات سریالی ملی‌پوشان راه به جایی نمی‌برد تا اینکه سرانجام، محمد محبی وینگر باتجربه تیم ملی روی ارسال رامین رضاییان در دقیقه 76 موفق شد با ضربه سر دروازه کنیا را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

رضاییان که در نیمه دوم به ترکیب ایران اضافه شده بود، تقلای زیادی داشت تا بتواند نتیجه بازی را به سود ایران تغییر بدهد که تلاش‌های مثمرثمر بود و در دقیقه 84، کار تمرین شده بازیکنان تیم ملی ایران با ارسال رامین رضاییان همراه شد که اشتباه مهلک پاتریک ماتاسی در مهار توپ باعث شد تا گل دوم به سود ایران به‌ثمر برسد و در فاصله 8 دقیقه، شاگردان قلعه‌نویی بتوانند کامبک بزنند. بعد از رسیدن به گل دوم، بازهم ملی‌پوشان شانس گلزنی داشتند و در نقطه مقابل، کنیایی‌ها هم برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کردند اما هیچ‌کدام از 2 تیم موفق گلزنی در دقایق پایانی مسابقه نشدند تا در پایان یک بازی جذاب و نفسگیر، تیم ملی ایران بتواند برابر حریف آفریقایی خود به پیروزی برسد.

 

تیم ملی فوتبال ایران با انجام 2 بازی دوستانه و کسب یک پیروزی برابر تیم ملی کنیا و یک تساوی مقابل تیم ملی روسیه، به کار خود در فیفادی ماه مارچ پایان داد و با اتمام رقابت‌های ملی، از روز پنجشنبه دهم فروردین‌ماه مسابقات لیگ برتر از سر گرفته خواهد شد.

 

گفتنی است که طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی فیفا، فیفادی بعدی در ماه ژوئن خواهد بود که تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسیر آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 این فرصت را دارد تا در فاصله زمانی 13 تا 21 خردادماه، دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار کند. البته که گفته می‌شود احتمالاً در این بازی زمانی قرار است رقابت‌های جام آسیای مرکزی (کافا) به میزبانی تهران به انجام برسد.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا