آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا از موقعیت به دست آمده استفاده نکرد؛ تساوی بد موقع در خانه حریف

بارسلونا برابر مایورکا به تساوی دست یافت.

مایورکا و بارسلونا در هفتمین هفته از مسابقات لالیگا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. مسابقه در ورزشگاه سون مویکس برگزار شد و قضاوت آن را الخاندرو اگیلرا بر عهده داشت.

 

بارسلونا در حالی پا به این مسابقه گذاشته بود که شکست یکشنبه شب رئال مادرید در برابر اتلتیکومادرید، آن‌ها را در صدر جدول حفظ کرده بود و این تیم امیدوار شد با کسب هر ۳ امتیاز از این مسابقه، بتواند به صدرنشینی خود در لالیگا ادامه دهد.

مایورکا، شگفتی ساز در نیمه اول 

ژاوی در این بازی روبرت لواندوفسکی را روی نیمکت نشانده و از ژائو فلیکس، فران تورس و رافینیا به عنوان ۳ بازیکن هجومی استفاده کرده بود. در حالی که به نظر می‌رسید بارسلونا بازی نسبتا راحتی پیش رو داشته باشد، مایورکا از همان ابتدا حملات پردامنه خود را بر روی دروازه بارسلونا آغاز کرد. این تیم در همان دقایق ابتدایی و در دقیقه 8 توانست مزد برتری خود را بگیرد و گل اول را به ثمر رساند. در واقع این گل بر روی اشتباه ترشتگن و پاس اشتباه او و بر روی حرکت هوشمندانه موریکی به ثمر رسید.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دردقایق بعدی بارسلونا به دنبال جبران نتیجه بود.حتی یک موقعیت خوب توسط فران برای این تیم به دست آمد و در یک صحنه آن‌ها اعتقاد داشتند باید یک پنالتی برای بارسلونا گرفته شود اما چنین نشد. بارسلونا حملات متعددی را به وسیله رافینیا، ژائو فلیکس و گوندوگان صورت داد و ثمری برای آن‌ها نداشت. مایورکا عقب ننشست و سعی داشت گل دوم را به ثمر برساند. آن‌ها چند موقعیت نصفه و نیمه و یک موقعیت خوب توسط موریکی به دست آوردند. در دقایق پایانی نیمه، بارسلونا حملات را بر روی دروازه حریف بیشتر کرد. آن‌ها نمی‌خواستند بازنده این بازی باشند و دروازه مایورکا را به توپ بسته بودند. در نهایت در دقیقه 42 رافینیا موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. در این صحنه کانسلو توپ را با یک حرکت بسیار خوب به رافینیا رساند.او با یک حرکت توپ را کنترل کرد و با یک ضربه دقیق آن را به گوشه دروازه فرستاد. رافینیا که در نیمه اول بهترین بازیکن بارسلونا نام داشت، بازی خوب خود را با یک گل استثنایی کامل کرد.

 

هنوز چند دقیقه از گل تساوی بارسلونا نگذشته بود که مایورکا توانست گل دوم را به ثمر برساند. عبدون پراتس بر روی پاس حساب شده موریکی، توانست حساب کار را ۲ بر یک کند.

نیمه دوم، تقسیم امتیازت 

نیمه دوم برای بارسلونا که نمی‌خواست بازنده میدان باشد، هجومی‌تر آغاز شد، آن‌ها سعی داشتند توپ را به محوطه جریمه حریف برسانند اما دفاع مایورکا در برابر این حملات ایستادگی می‌کرد. یک موقعیت بسیار خوب در دقیقه 56 برای فلیکس به دست آمد اما شوت سرکش او با برخورد به تیر دروازه به بیرون از زمین رفت. ژاوی که به دنبال کسب ۳ امتیاز بازی بود، لواندوفسکی و یامال را وارد میدان کرد تا شاید آن‌ها گره از کار بارسلونا بگشایند. هنوز چند دقیقه از حضور آن‌ها در زمین نگذشته بود که یک ضربه پنالتی توسط داور برای بارسلونا اعلام شد. پنالتی به دلیل خطا بر روی یامال گرفته شد اما پیش از زدن ضربه، داور به کنار زمین فرا خوانده شد تا صحنه را از زاویه دیگری نگاه کند. پس از این بازبینی او رای خود را تغییر داد و پنالتی لغو شد. چند دقیقه بعد بارسلونا توانست توسط فرمین لوپز که در نیمه دوم وارد میدان شد، بازی را به تساوی بکشاند. این گل بر روی پاس رافینیا و ضربه عالی لوپز به ثمر رسید.

 

مایورکا پس از این گل سعی داشت بار دیگر به دروازه بارسلونا نزدیک شود اما موفق به این کار نشد. بارسلونا چند موقعیت بر روی دروازه ایجاد کرد. در نهایت بازی نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید تا بارسلونا با کسب یک امتیاز از این مسابقه به خانه بازگردد.

 

آمار و ارقام

-بارسلونا در 11 بازی قبلی برابر مایورکا پیروز شده بود.

 

-بارسلونا ۵ بازی اخیر خود در لالیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

 

-تنها ۲ بازیکن یعنی خوسلو از تیم رئال مادرید و ودات موریکی از تیم مایورکا موفق شده‌اند در ۲ فصل گذشته برابر ۳ تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید گلزنی کنند. خوسلو زمانی که در اسپانیول حضور داشت موفق به گلزنی در برابر رئال مادرید شده بود.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا