آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

ژاوی : حتی زیدان گفت لالیگا مهمتر از چمپیونزلیگ است

ژاوی معتقد است لالیگا عادلانه‌ترین رقابت ممکن است و به ادعای چند سال پیش زیدان در این زمینه نیز اشاره کرد.

بارسلونا فردا در نوکمپ میزبان خیروناست و در صورت پیروزی گام بلند دیگری به سمت قهرمانی لالیگا بر می دارد. دیشب رئال مادرید در برنابئو مغلوب ویارئال شد تا مسیر قهرمانی بارسا را هموار کند. بارسا پس از شکست 0-4 از رئال در کوپا دل ری، انگیزه بالایی برای پیروزی مقابل هوادارانش دارد.

 

ژاوی در نشست خبری این بازی گفت: «فردا حق اشتباه نداریم و پیروزی اهمیت بسیاری دارد چون می تواند فاصله با رئال را به 15 امتیاز افزایش دهد. در لیگ خارق العاده کار کرده ایم و قهرمانی می خواهیم. این قدم مهمی برای پروژه ما محسوب می شود. اگر ببازیم، به فاصله 10 هفته تا پایان فصل یک قدم به عقب خواهد بود. خیرونا حریف ساده ای نیست و قطعا کار را برای ما سخت خواهد کرد. در خانه بازی داریم و این به ما انگیزه بیشتری هم می دهد.»

 

روحیه تیم پس از شکست از رئال: «دلایل آن شکست را بررسی کردیم. در نیمه اول می توانستیم به گل برسیم ولی شانس ها را از دست دادیم و رئال ما را تنبیه کرد. کار رئال را تمام نکنید، تاوان سختی خواهید داد. باید ورق را برگردانیم و این هدف اصلی ماست. لالیگا عادلانه‌ترین تورنمنت است و باید در آن قهرمان شویم. یازده هفته باقیمانده و پس از شکست دیشب رئال بهترین فرصت را برای افزایش فاصله داریم.»

گروه نرم افزاری ماهور

دلایل باخت به رئال: « غایبان مهمی داشتیم ولی آن شکست جای بهانه و توجیه ندارد. در نیمه اول از فرصت های خودمان استفاده نکردیم و اشتباهات زیادی هم در دفاع داشتیم. تیم خوبی هستیم ولی در بازی های بزرگ و برابر رقبای قدرتمند نتوانسته ایم خوب کار کنیم و نیاز به بلوغ تیمی بیشتری داریم.»

 

تیمی در حال بازسازی: «در سوپرجام قهرمان شدیم و در لالیگا شانس اول هستیم ولی در اروپا نیاز به پیشرفت داریم و باید بهتر رقابت کنیم. بازیکنان خوبی جذب کرده ایم و تیم جوانی داریم که در حال رشد است. دو یا سه سال بعد این تیم با همین بازیکنان بسیار بهتر بازی خواهد کرد و می توانیم جام های بزرگتری ببریم.»

 

آینده بوسکتس: «ببینیم فصل چطور تمام خواهد شد. بوسکتس یک الگو است و بازیکن مهمی برای ما محسوب می شود. اصرار دارم بماند ولی درکش می کنم. اگر همه چیز خوب پیش برود، می تواند با قهرمانی لالیگا خداحافظی کند؛ هرچند مدیونش هستم. من با سه‌گانه از بارسا رفتم و دوست داشتم بوسکتس هم با سه‌گانه برود. در هر صورت تلاش می کنم او یک سال دیگر هم بماند.»

 

تیم فصل بعد: « با تیم مدیریت ورزشی برای فصل بعد برنامه ریزی خواهیم کرد ولی فعلا همه تمرکز روی لالیگاست.»

 

وضعیت پدری و دمبله: « همچنان مصدوم هستند و نمی خواهم روی آنها ریسک کنم.»

 

کم ارزش جلوه دادن قهرمانی لالیگا: «وارد این بحث نمی شوم. می دانیم از کجا آمده ایم و بارسا فصل قبل چه وضعیتی داشت. اگر قهرمان شویم، فصلمان فوق العاده خواهد شد. گفتم که لالیگا عادلانه‌ترین تورنمنت است و تیمی که ثبات بیشتری داشته باشد، قهرمان خواهد شد. حتی زیدان پس از فتح سه لیگ قهرمانان متوالی با رئال نیز همین نکته را گفته بود. او گفته بود هدف اصلی رئال فتح لالیگا بود.»

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا