آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا رکورد پیروزی حداقلی را شکست؛ همان همیشگی با ژاوی

بارسلونا با پیروزی یک بر صفر مقابل اوساسونا با گل جوردی آلبا به رکورد 11 پیروزی حداقلی رسید.

بارسلونا که خیالش از بابت قهرمانی در لالیگا راحت شده و تنها شانس فتح همین جام را در فصل جاری دارد، سه‌شنبه شب به مصاف اوساسونا رفت و در جریان دیدارهای هفته سی‌وسوم لالیگا، موفق شد با نتیجه یک بر صفر که فصل جاری بیش از هر بار دیگر در تاریخ بلوگرانا تکرار شده از سد این تیم بگذرد تا در صدر جدول 82 امتیازی شود.

در این دیدار اوساسونا بیش از یک ساعت با یک یار کمتر بازی را ادامه داد و سرانجام گل دیرهنگام جوردی آلبا روی پاس فرنکی دی‌یونگ 3 امتیاز نه چندان حساس را به حساب بلوگرانا واریز کرد. مارک آندره تراشتگن جای خالی دستکش طلای این فصل را مدت‌هاست در ویترین افتخاراتش گردگیری کرده تا پایان فصل آن را به ویترین بیفزاید‌ او با حضور در این دیدار مقابل اوساسونا به مرز 250 بازی لالیگایی با پیراهن بارسلونا رسید و چهارمین سنگربان باتجربه از این نظر در تاریخ بلوگرانا لقب گرفت. ویکتور والدس با 387 بازی لالیگایی رکورددار است.

خورخه اراندو دقیقه 27 با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد و با 22 سال و 63 روز سن، تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که در نخستین تجربه لالیگایی‌اش از زمین بازی اخراج می‌شود.‌او پس از اخراج رونالد آرائوخو با پیراهن بارسلونا مقابل سویا در اکتبر 2019، درحالی که مدافع بارسلونا بیش از 20 سال و 213 روز سن نداشت، رکورددار شد.

بارسا در این دیدار، برای نخستین مرتبه تحت هدایت ژاوی نتوانست در نیمه نخست یک دیدار به میزبانی نوکمپ، هیچ شوت در چارچوبی به سمت دروازه حریف شلیک کند. آخرین بار این رکورد منفی تحت هدایت رونالد کومان در دیدار خانگی مقابل رئال مادرید بر جای گذاشته شده بود.

این یازدهمین پیروزی یک بر صفر بارسلونا در این فصل لالیگا بود و درحالی که 5 هفته تا پایان فصل باقی مانده، اگر شاگردان ژاوی تنها یک بار دیگر با نتیجه یک بر صفر از سد یکی از حریفان بگذرند، رکورددار تاریخ لالیگا از این نظر خواهند شد. در تاریخ این مسابقات، تنها 4 تیم در طول یک فصل 11 پیروزی یک بر صفر را تجربه کرده‌اند و بارسای ژاوی در کنار تیم‌هایی نظیر والنسیا (89-1988)، اتلتیکو مادرید (18-2017) و سویا (21-2020) قرار گرفت. نکته اینجاست در میان این تیم‌ها، تنها بارسلونا خواهد بود که قهرمانی در پایان فصل را تجربه خواهد کرد و هیچ کدام از 3 تیم دیگر موفق به قهرمانی در همان فصل رکوردشکنی نشده بودند.

گروه نرم افزاری ماهور

بارسا با درخشش تراشتگن در این دیدار که 2 مهار تاثیرگذار داشت، بیست‌وپنجمین کلین‌شیت فصل را بر جای گذاشت و تنها 3 تیم در طول یک فصل از مسابقات لیگ برتر، لالیگا، سری آ و بوندس لیگا موفق شده‌اند به 25 کلین‌شیت برسند. بارسای ژاوی یکی از آنهاست و شانس بهبود رکورد را هم در هفته‌های آینده خواهد داشت. چلسی با 25 کلین‌شیت در فصل 05-2004 و دپورتیوو لاکرونیا با 26 کلین‌شیت در فصل 94-1993 دیگر تیم‌های رکورددار هستند و تیم ژاوی به 2 کلین‌شیت از 5 دیدار باقی مانده برای تاریخ‌ساز شدن نیاز دارد.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا