آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسا در حال مذاکره بر سر امباپه؛ بمبی که ممکن است در کاتالونیا بترکد

اکیپ می‌گوید بارسا با پاریس بر سر امباپه مذاکره خواهد کرد.

در حالی که خبرهای عجیب از هزینه یک میلیارد یورویی الهلال عربستان برای جذب کیلین امباپه (شامل ۳۰۰ میلیون هزینه خرید و ۷۰۰ میلیون دستمزد سالانه) با شگفتی هواداران فوتبال مواجه شده، نشریه اکیپ از فرانسه گزارش داده بارسلونا امروز برای جذب کیلیان امباپه با پاری‌سن ژرمن گفت‌وگو می‌کند! قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ چند سال متوالی از اهداف نقل و انتقالاتی جدی رئال مادرید به شمار می‌رفت اما پاریس حاضر به فروش او نشد تا حالا یک سال مانده به اتمام قرارداد فوق ستاره فرانسوی، ناصر الخلیفی و تیم مدیریتی‌اش برای فروش او به صرافت بیفتند. خلیفی پیش‌تر اعلام کرده بود امباپه قرار نیست رایگان از باشگاه جدا شود و در صورت عدم پذیرش تمدید قرارداد باید همین تابستان از پایتخت فرانسه پرواز کند. با این حال خرید بازیکن منوط به رضایت خود اوست. در طول هفته‌ای که گذشت نامه محرمانه باشگاه به امباپه فاش شد و او از اردوی تیم کنار گذاشته شد. در حالی که خبرهای مربوط به مشکلات مالی باشگاه بارسلونا در تنگنای اجرای قوانین بازی جوانمردانه اقتصادی یوفا به جزء ثابت گزارش‌های رسانه‌های ورزشی اسپانیا در سال‌های اخیر تبدیل شده، خبر علاقه آبی اناری‌ها به امباپه کاملا ً غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

مطابق اعلام اکیپ، بارسلونا و پاریسن ژرمن برای مذاکره روز دوشنبه ۲ طرف بر سر انتقال کیلین امباپه، مهاجم سابق موناکو به بارسلونا برنامه‌ریزی کرده‌اند. قهرمان ۲۵ ساله فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ ملت‌های اروپا این هفته با اقدامی تنبیهی به دلیل تمدید نکردن قرارداد خود با پاری‌سن ژرمن از تور پیش‌فصل باشگاه در ژاپن کنار گذاشته شد. امباپه بعد از عدم توافق پاری‌سن ژرمن و رئال مادرید با وجود پیشنهادهای نجومی فلورنتینو پرس (که البته در مقایسه با روزهای تاخت و تاز سعودی‌ها در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال چندان هم نجومی به نظر نمی‌رسد)، بهار گذشته قرارداد خود را تا پایان فصل ۲۴-۲۰۲۳ با پایتخت نشینان تمدید کرد اما از چند ماه قبل اعلام کرد قصدی برای فعال کردن بند تمدید یک ساله بعد از آن یا امضای قرارداد جدید ندارد و این یعنی خروج فوق ستاره در تابستان آینده بدون اینکه یک یورو نصیب پاریس شود. الخلیفی قانع شده اطرافیان امباپه به دنبال امضای قرارداد آزاد او با رئال مادرید در تابستان سال آینده هستند.

فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس و معتبر ایتالیایی و رسانه اتلتیک روز دوشنبه گزارش دادند الهلال با قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو که امباپه را بالاتر از نیمار (۲۲۲ میلیون یورو) به گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل می‌کند، خواهان جذب پسر طلایی سال ۲۰۱۷ و کشاندن او به شبه جزیره عربی هستند. اکیپ اما امروز اعلام کرده ناصر الخلیفی و خوان لاپورتا بر سر جذب امباپه با هم گفت‌وگو خواهند کرد. بارسلونا نسبت به الهلال به وضوح از نظر فوتبالی مقصد مناسب‌تری به شمار می‌رود‌ اما باید دید بلوگرانا برای پیش‌ بردن پیشنهاد خود چگونه با سخت‌گیری‌های سازمان لالیگا کنار می‌آید. مجله فرانسوی گفته پاری‌سن ژرمن آماده پذیرش پیشنهاد سعودی‌هاست اما یک گفت‌وگوی تلفنی بین سران پاریس با رؤسای بارسا که هم‌اکنون در کالیفرنیا حضور دارند، اتفاق خواهد افتاد تا علاقه قهرمان رقابت‌های فصل گذشته لالیگا به امباپه مورد بحث قرار بگیرد.

گروه نرم افزاری ماهور

طبق اقرار لاپورتا، یکی از دلایل مخالفت لیونل مسی برای حضور مجدد در نوکمپ مضیقه‌های مالی باشگاه بود که باعث می‌شد چندین بازیکن دیگر برای فراهم شدن دستمزد مسی ناچار به ترک باشگاه شوند. حالا اکیپ گزارش داده بارسا برای فرار از مشکلات مربوط به قانون جوانمردانه مالی یوفا چندین بازیکن خود از جمله فرانکی دی یونگ را در بسته پیشنهادی به پاری‌سن ژرمن خواهد گنجاند. پاری‌سن ژرمن از سال ۲۰۱۹ که این هافبک بازی‌ساز هلندی هنوز در آژاکس آمستردام حضور داشت به جذب او علاقه زیادی نشان داد اما پاریس و منچسترسیتی در راه جذب دی یونگ از بارسا شکست خوردند. بارسلونا جدا از موضوع خرید که مبلغ آن در محاسبات مربوط به قانون بازی جوانمردانه مالی بین ۵ سال مالی آینده باشگاه تقسیم خواهد شد، برای پرداخت دستمزد امباپه هم احتمالاً به مشکل خواهد خورد. مطابق اعلام «فوربس» امباپه نزدیک صد میلیون دلار درآمد فوتبالی در سال کسب می‌کند که او را در رده چهارم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار می‌دهد. با توجه به مشکلات مالی بارسا، شاید اصرار پاریس برای مذاکره با بلوگرانا نوعی ایجاد اضطرار برای دیگر غول فوتبال اسپانیا تلقی شود که ظاهراً با خیال راحت از دور ماجراهای امباپه در تابستان امسال را دنبال می‌کند.

رفتار رئال مادرید و رویکردی که کهکشانی‌ها برای بیرون کشیدن نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ از پارک دوپرنس پیش گرفتند، باعث تیره شدن روابط بین ۲ باشگاه شد و باید دید در ادامه امباپه به کدام تیم مطرح لالیگا نزدیک می‌شود.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا