آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ال‌کلاسیکوی تابستانی از راه رسید؛ جویندگان طلا در ینگه دنیا

از 30 دقیقه بامداد یکشنبه، بارسلونا و رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی شماره 296 در آمریکا برابر هم قرار می‌گیرند.

هیجان و استرس ال‌کلاسیکو اندازه یک جنگ است؛ حتی اگر یک بازی دوستانه در بعدازظهر دالاس و در کاتن‌بول استادیوم باشد، حتی اگر بنزما و بوسکتس دیگر بعد از یک و نیم دهه در زمین نباشند، باز هم صلابت آرائوخو و والورده در میدان جنگ بین مادرید و بارسلون را زنده نگه‌ می‌دارد. امشب الکلاسیکوی شماره 296 برگزار می‌شود و هواداران 2 تیم برای تماشای مجدد رقابت 2 تیم تا ساعت 30 دقیقه بامداد فردا باید انتظار بکشند تا پس از 115 روز شاهد قسمت جدیدی ازسریال بهترین رقابت تاریخ فوتبال باشیم.

 

شروع یک دوران جدید، ال‌کلاسیکو اولی‌ها

پس از جدایی مسی و راموس در تابستان 2021، پیکه، کاسمیرو و بیل در سال 2022 و پایان راه بوسکتس و بنزما و آلبا در پنجره اخیر، فصل جدیدی از تاریخ ال‌کلاسیکو در حال رقم خوردن است. رقابت پدری، دی یونگ و گاوی مقابل شوامنی، کاماوینگا و والورده جنگی است که سالیان در میانه میدان شاهد خواهیم بود و به اندازه‌ای از آن لذت خواهیم برد که یادمان برود روزگاری بوسی و ژاویستا و مثلث برمودای کاسمیرو، کروس و مودریچ چگونه همه را متحیر می‌کردند.

 

در ال‌کلاسیکوی امشب به احتمال زیاد برای اولین بار شاهد حضور جود بلینگام که تابستان امسال با 103 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست، خواهیم بود. جواهر 20 ساله انگلیسی در اولین تجربه خود در پیراهن مادرید، یک گل چیپ زیبا را به ثمر رساند تا شروعی در حد و اندازه بزرگان داشته باشد. بسیاری از او به عنوان جانشین کاذب کریم بنزما یاد می‌کنند که می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات خط حمله لوس بلانکوس را حل کند. دیگر مادریدی که احتمالا امشب برای اولین بار در ال‌کلاسیکو به میدان می‌رود، خوسلو ماتو است که او هم در بازی قبلی با یک قیچی برگردان دیدنی دروازه اونانا را باز کرد. خوسلو با پیراهن اسپانیول در هر 2 بازی رفت و برگشت فصل گذشته برابر بارسا گلزنی کرد و تنها بازیکن فصل گذشته لالیگا لقب گرفت که رفت و برگشت دروازه ترشتگن را باز می‌کند. فران گارسیا و براهیم دیاس، 2 بازیکن دیگر مادریدی‌ها هستند که امشب می‌توانند برای اولین بار برابر رقیب سنتی قرار بگیرند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

در آن سوی میدان، ایلکای گوندوگان، کاپیتان تیم سه‌گانه منچسترسیتی مهم‎‌ترین بازیکنی است که بی‌تاب اولین تجربه خود در ال‌کلاسیکو است. گوندوغان در آخرین اظهارات خود گفته بود پیروزی برابر مادرید با پیراهن بارسلونا طعم دیگری دارد؛ این در حالی است که گوندو با پیراهن سیتی کمتر از 3 ماه پیش با نتیجه 4 بر صفر موفق به پیروزی و حذف رئال مادرید شد و سنگین‌ترین شکست اروپایی 14 سال اخیر کهکشانی‏‌ها رقم زده شد. اوریول رومئو به عنوان جانشین سرخیو بوسکتس، اولین بار، این میدان بزرگ را تجربه می‌کند. جالب است رومئو هم مانند گوندوگان در آخرین تقابل خود در ژیرونا برابر رئال، 4 بر 2 پیروز شدند تا به مانند ستاره‌های فعلی بارسا لذت 4 تایی کردن رئال مادرید را چشیده باشد.

 

ژاوی به دنبال 6 تایی کردن کارلتو، تراشتگن به دنبال تاریخ‌سازی

در 8 تقابلی که ژاوی و کارلتو در 2 فصل اخیر داشته‌اند، 5 پیروزی سهم مربی جوان اسپانیایی بوده، 3 پیروزی سهم کارلتو و هیچ رقابتی با نتیجه مساوی پایان نیافته است. در این بازی‌ها 14 گل سهم بارسا و 12 گل سهم رئال مادرید بوده‌است. همچنین ژاوی در صورت پیروزی در بازی امشب با 6 پیروزی با رکورد زیدان برابری خواهد کرد؛ این در حالی است که زیدان طی 5 فصل به این رکورد دست یافته و ژاوی هنوز دومین سالگرد مربی‌گری خود در بارسلونا را جشن نگرفته است. مارک آندره تراشتگن در صورت بسته نگه‌داشتن دروازه خود در بازی امشب، با هفتمین کلین‌شیت به همراه ویکتور والدس به رکوددار تعداد کلین ‏شیت در تاریخ ال‌کلاسیکو تبدیل می‌شود.

یادآوری خاطرات بد، آخرین سکانس‌ها از حضور نیمار

هر دو 2 ال‌کلاسیکوی قبلی که در آمریکا برگزار شده،با پیروزی بارسا همراه بوده و رئال مادرید امشب به دنبال شکستن این طلسم است. اولین رقابت دو تیم به سال 2017 برمی‌گردد که ارنستو والورده به تازگی به عنوان مربی بارسا منصوب شده بود و بارسا موفق شد با پاس گل نیمار به پیروزی برسد اما چند روز بعد نیمار با قراردادی 222 میلیون یورویی به پاری‌سن‌ژرمن پیوست و پس از آن، بارسا وارد دوران حضیض خود شد.

ترکیب احتمالی 2 تیم

به احتمال زیاد در بازی امشب هر 2 تیم با آرایش2-4-4 برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. کورتوا درون دروازه و کارواخال در سمت راست، گزینه‏‌های محتمل کارلتو هستند. احتمالا در قلب خط دفاع، رودریگر و آلابا به میلیتائو ترجیح داده خواهد شد و در سمت چپ، فران گارسیا که در تمرینات نگاه‌ها را به خود خیره کرده از ابتدا به میدان می‌رود و دیگر شاهد حضور کاماوینگا در این پست نخواهیم بود.در خط هافبک، کارلتو انتخاب‌های متنوعی خواهد داشت اما حضور بلینگام قطعی به نظر می‌رسد و کروس، کاماوینگا و والورده هم از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی برخوردار هستند. احتمالا در نیمه دوم شاهد حضور مودریچ، شوامنی و براهیم دیاس خواهیم بود. در خط حمله هم وینیسیوس و رودریگو انتخاب‌های اصلی آنچلوتی هستند.

 

در آن سوی میدان، به مانند بسیاری از بازی‌های فصل گذشته، ترکیب طلایی تراشتگن، کونده، آرائوخو، کریستنسن و بالده در خط دفاع انتخاب‌های احتمالی ژاوی خواهند بود. رومئو در پست شماره 6، گوندوگان و دی یونگ به عنوان هافبک‌های مرکزی و پدری به عنوان هافبک خلاق می‌توانند گزینه‌های خط هافبک بارسا باشند و لوا و دمبله بار خط حمله آبی‌اناری‌ها را به دوش خواهند کشید.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا