آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بازوبندی که به هیچ کس وفادار نیست؛ هوای عجیب لندن

کاپیتان یک تیم بودن فراتر از ویژگی‌های فردی یک نفر است.

یک کاپیتان باشگاه قرار است با تبدیل شدن به یک الگو، چه در داخل زمین و چه در خارج از زمین یک رهبر بالفطره باشد. در طول سال‌ها کاپیتان‌های نمادینی در تاریخ فوتبال وجود داشتند. تونی آدامس، وینسنت کمپانی، کارلس پویول، سرخیو راموس، استیون جرارد، جان تری، فرانچسکو توتی و نمانیا ویدیچ که هر کدامشان تبدیل به عکسی در گوشه خاطرات ما فوتبالی‌ها شده‌اند.

 

کاپیتان بودن یک اتفاق نیست، یک آرزوست. او باید بتواند فشارهای زیادی را تحمل کند و از همه صحبت بشنود و تیم را کنترل کند. اکنون به تازگی اریک تن هاخ تصمیم گرفته هری مگوایر دیگر کاپیتان منچستریونایتد نباشد. به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف هری مگوایر موجب شده تا تن هاخ برنامه دیگری برای او داشته باشد و به نظر می‌رسد می‌خواهد کمتر روی او حساب باز کند و از این رو بازوبند کاپیتانی را هم از هری گرفته است.

 

اکنون نگاهی به 9 بازیکنی داریم که نتوانستند این فشار را تحمل کنند و بازوبند کاپیتانی از آنها پس گرفته شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ویلیام گالاس

گالاس که یکی از چهره های عجیب شهر لندن است، پس از جدایی تیری آنری در سال 2007، جلوتر از گیلبرتو سیلوا، به عنوان رهبر آرسنال شناخته شد. او سومین کاپیتان فرانسوی آرسنال بود و پس از پاتریک ویرا و تیری آنری گزینه مناسبی محسوب می‌شد اما ملیت، ضامن کاریزما و توانایی شما در فوتبال نیست. او پس از مصاحبه‌ای که در آن از هم تیمی های جوان خود در آرسنال انتقاد کرد و جزئیات درگیری های داخلی در رختکن را فاش کرد از این نقش محروم شد. البته این اتفاق زمانی رخ داد که در بازی مقابل بیرمنگام در سال 2008، پس از دریافت گل تساوی در دقایق پایانی، روی زمین نشست و نتوانست خودش را مدیریت کند.

 

جان تری

کاپیتان سابق چلسی، چند ماه قبل از آغاز جام ملت‌های اروپا سال 2012 درگیر اختلافات نژادپرستانه با آنتون فردیناند شد. قبل از محاکمه، از سمت اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام شد جان تری دیگر کاپیتان تیم ملی انگلیس نخواهد بود. او کاپیتان چلسی باقی ماند اما پس از پایان جریان محاکمه در پایان یورو 2012 از تیم ملی خداحافظی کرد.

 

جوی بارتون

نمادین ترین لحظه لیگ برتر انگلیس در ۱۰ سال قبل با حضور تاثیرگذار جوی بارتون رقم خورد. منچسترسیتی با پیروزی برابر کوئینز پارک رنجرز قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و چیزی که از ذهن‌ها فراموش شده، خشونت اعجاب انگیز جوی بارتون بود.

او به دلیلی غیرقابل توضیح با آرنج به صورت کارلوس تبس یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد و بعد از آن با لگد به آگوئرو زد و به سر کمپانی هم آسیب وارد آورد. این رفتار برای سران باشگاه قابل پذیرش نبود و پس از سلب کاپیتانی به مارسی قرضی داده شد.

 

پیر امیل هویبیرگ

هافبک دانمارکی که زمانی کاپیتان ساوتهمپتون بود در ژوئن 2020 با ابراز تمایل نشان دادن به ترک این باشگاه از تیم کنار گذاشته شد. هویبیرگ اظهار داشت می‌خواهد به باشگاه بزرگتری برود و این اتفاق برای هر ۲ سمت اتفاق خوشایندی بود. جیمز وارد پروس بازوبند را تحویل گرفت و هویبیرگ راهی لندن شد تا برای تاتنهام بازی کند.

گرانیت ژاکا

دومین بازیکن آرسنال در این فهرست، ژاکا است. بازیکنی که در شروع فصل 2018/19 توسط اونای امری کاپیتان آرسنال شد اما تنها بعد از ۲ ماه بازوبند کاپیتانی از او گرفته شد. پس از یک عملکرد ضعیف در خانه مقابل کریستال پالاس، ژاکا تعویض شد و با خشم به یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه گفت:«گمشو از ورزشگاه بیرون.» این موضوع به هیچ وجه توسط هواداران آرسنال پذیرفته نشد و بازوبند را از او گرفتند و به اوبامیانگ دادند.

 

پیر امریک اوبامیانگ

شاید مشکل از آب و هوای لندن باشد! اوبامیانگ جایگزین ژاکا شد و در آن زمان بهترین بازیکن آرسنال بود و به باشگاه کمک کرد تا قهرمان جام حذفی انگلیُ شود. اوبامیانگ سپس با امضای قراردادی جدید به گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده‌اش پایان داد اما عملکرد ضعیفی داشت و به دلیل تاخیر در حاضر شدن در جلسه تمرینی از تیم کنار گذاشته شد.

 

مائورو ایکاردی

این مهاجم آرژانتینی تا پیش از بروز مشکلاتش، بدون شک بهترین بازیکن اینتر در دهه 10 بود. انتقاد واندا، همسر و مدیر برنامه ایکاردی از وضعیت اینتر و رفتار هواداران باعث شد، دوستداران نراتزوری از ایکاردی دل چرکین شوند و در این شرایط باشگاه تصمیم گرفت بازوبند کاپیتانی را از او گرفته شود و تحویل هندانوویچ دهد.

 

ساموئل اتوئو

اتوئو یکی از بهترین مهاجمان آفریقایی تمام تاریخ فوتبال، از سال 2010 کاپیتان تیم ملی کامرون بود و جای ریگوبرت سانگ را گرفت. اتوئو در آن مدت از یکی از بازیکنان شاغل در لیگ کامرون به دلیل عدم دریافت حقوقش حمایت کرد و توسط فدراسیون فوتبال کامرون او را ۱۵ بازی از همراهی تیم ملی محروم کرد و دوباره برای جام جهانی 2014 در نقش کاپیتانی تیم ملی کامرون برگشت. آنها پس از پایان مسابقات تصمیم به بازسازی تیمشان گرفتند و بازوبند را از اتوئو گرفتند تا آن را به استفان امبیا بدهند اما اتوئو قبول نمی‌کرد در تیمی حضور داشته باشد و کاپیتان، یک بازیکن 27 ساله نام بگیرد!

48 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا