آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بایرن مونیخ ۲-۲ لورکوزن: داغ، جذاب، پرحادثه

جدال تماشایی و نفس‌گیر بایرن مونیخ و بایرلورکوزن در ورزشگاه آلیانز برنده نداشت.

در اولین و مهم‌ترین مسابقه از هفته چهارم رقابت‌های لیگ آلمان، دیشب بایرن مونیخ و بایر لورکوزن در استادیوم آلیانز به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و دیدنی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. ضربه سر زودهنگام کین با شلیک راه دور دیدنی گریمالدو در نیمه اول جبران شد. بایرن با گل گورتزکا در دقایق پایانی به بازی برگشت اما در نهایت با پنالتی پالاسیوس در دقیقه 94 کار بار دیگر به برابری کشیده شد. با این نتیجه روند صددرصد پیروزی هر ۲ تیم پایان یافت و آنها با ۱۰ امتیاز از ۴ مسابقه همچنان در صدر جدول لیگ قرار دارند.

 

گلزن همیشه تشنه

در حضور هری کین بایرن مونیخ معمولاً زیاد برای رسیدن به گل به انتظار نمی‌نشیند. از دست دادن موقعیت‌ها با کم‌ کاری مهاجمان از نقطه ضعف‌های اصلی تیم در فصل گذشته بود اما امسال یک گلزن ماهر و قهار به ترکیب تیم توخل اضافه شده. باواریایی‌ها تنها ۷ دقیقه برای به گل رسیدن کین زمان نیاز داشتند. ارسال سانه از نقطه کرنر مستقیماً به داخل ۶ قدم رفت تا با دفع ناکام مدافعان لورکوزن همراه شود و توپ به هری کین برسد. هیچ کس روی تیر دورتر مراقب برترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس نبود و کین به سادگی با ضربه سر دروازه خالی را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.

 

ضربه آزاد محشر و مهارنشدنی

برتری بایرن مونیخ ۱۷ دقیقه بیشتر دوام نیاورد و حملات مکرر شاگردان ژابی آلونسو بالاخره جواب داد. سرخ و سیاه‌ها درست پشت قوس محوطه جریمه صاحب ضربه آزاد شدند. الخاندرو گریمالدو با یک ضربه دقیق و دیدنی پای چپ، توپ را از بالای سر دیوار دفاعی و بالای سرانگشتان سون اولریش به تور دروازه بایرن مونیخ رساند تا کار به برابری بکشد‌.

گروه نرم افزاری ماهور

 

جدال جذاب و مهیج

بعد از به تساوی کشیده شدن کار، موج حملات پیاپی ۲ تیم با قدرت ادامه یافت و هاردسکی و اولریش با درخشش فوق‌العاده خود مانع از باز شدن دروازه‌ها شدند. بونیفاس ابتدا یک موقعیت‌ عالی را از دست داد و دقایقی بعد به گل هم رسید اما پرچم آفساید او را ناکام گذاشت. مهار دیدنی هاردسکی روی ضربه سر مولر با برخورد شلیک خطرناک گنبری، روی توپ برگشتی به تیر دروازه تکمیل شد. گنبری و گورتزکا تا پایان نیمه اول موقعیت‌های بیشتری برای از دست دادن به دست آوردند. در اوایل نیمه دوم هری کین یک موقعیت تک به تک عالی را با درخشش دروازه‌بان از دست داد و دقایقی بعد فلورین ویرتز تیر دروازه بایرن را به لرزه درآورد؛ پیش از آنکه موسیالا در موقعیتی مشکوک به پنالتی موفق به گلزنی نشود. دفاع و مقاومت ۲ تیم اما تنها تا دقیقه ۸۶ دوام آورد.

 

درام در انتهای کار

در حالی که تنها ۴ دقیقه به پایان بازی مانده‌ بود، با خروج هری کین به نظر می‌رسید توخل به دنبال حفظ نتیجه است اما روی کار فردی ماتیس تل از سمت چپ و پاس در عرض دقیق او، لئون گورتزکا به سادگی دروازه هاردسکی را باز کرد تا حساب کار ۲ بر یک شود. بخت با آلونسو یار نبود که یک دقیقه بعد، بونیفاس یک موقعیت مسلم گلزنی را در عین ناباوری از دست داد. این اما پایان کار نبود و خطای بدموقع آلفونسو دیویس، بایرلورکوزن را در دقیقه ۹۴ صاحب ضربه پنالتی کرد. پالاسیوس بدون خطا توپ را در جهت حرکت اولریش به تور دروازه میزبان چسباند تا بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام برسد. بایرن مونیخ در دقیقه ۹۸ توسط اوپامکانو به گل سوم هم رسید اما پرچم کمک داور بار دیگر باواریایی‌ها را ناکام گذاشت.

سیصدمین گل کین

هری کین به رکورد ۳۰۰ گل باشگاهی در دوران حرفه‌ای خود رسید. او در عرض تنها ۵۰۵ مسابقه به این آمار جاودانه دست پیدا کرده. کاپیتان تیم ملی انگلیس تا کنون ۲۸۰ گل با پیراهن تاتنهام به ثمر رسانده و دیگر گل‌های او با پیراهن تیم‌های میلوال (۹)، لیتون اورینت (۵)، بایرن مونیخ (۴) و لستر سیتی (۲) رقم خورده.

 

پا جای پای اسطوره

هری کین در ۴ مسابقه نخست خود برای بایرن مونیخ در بوندس لیگا موفق شد ۴ گل به ثمر برساند. آخرین بازیکنی که موفق به ثبت چنین آماری شد، میروسلاو کلوزه، در سال ۲۰۰۷ بود.

 

سرزن قهار

گل کین در دقیقه هفتم پانزدهمین ضربه سر گل‌شده او طی ۲ فصل اخیر بود. از ابتدای فصل ۲۲-۲۰۲۱، هیچ‌ بازیکنی در ۵ لیگ معتبر اروپایی موفق نشده به اندازه کین (۱۵) با ضربه سر دروازه حریفان را باز کند. ویکتور اوسیمن(۱۴)، آنتونی مودست (۱۲) و ارلینگ هالند (۱۱) در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

متخصص ضربات آزاد

از ابتدای رقابت‌های فصل گذشته فوتبال اروپا، گریمالدو ۳ بار در مسابقات لیگ موفق به گلزنی از ضربات آزاد شده (۲ بار برای بنفیکا و یک بار برای بایر لورکوزن)‌؛ بیشتر از هر بازیکن دیگری در ۱۰ لیگ برتر اروپا و فقط کمتر از جیمز تاورنیر (۵ ضربه مستقیم گل‌شده برای گلاسکو رنجرز).

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا