آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ادای دین رزه به دورتموند؛ اولین باخت خانگی بایرن به قیمت از دست رفتن قهرمانی؟

بایرن‌مونیخ با قبول شکست مقابل لایپزیش، مسیر قهرمانی‌اش را منحرف کرد.

حالا سرنوشت قهرمانی بوندسلیگا در 180 دقیقه باقی مانده، در دستان دورتموند و شاگردان ترزیچ است. اگر دورتموند مقابل آگزبورگ در خانه رقیب موفق به کسب 3 امتیاز بازی شود، آنگاه تنها 90 دقیقه تا بالای سر بردن جام قهرمانی بوندسلیگا در وستفالن پس از 10 سال فاصله خواهد داشت و سرنوشت قهرمانی را پس از بارها دست به دست کردن صدر جدول در فصل جاری، در دستان خودش می‌بیند.

شاگردان ترزیچ با کسب حداکثر امتیازات تا پایان فصل، بدون توجه به نتیجه دیدار بایرن‌مونیخ مقابل کلن قادر خواهند بود در هفته پایانی مقابل چشمان تماشاگرانشان در صورت کسب نتیجه دلخواه مقابل ماینتس جشن قهرمانی را برگزار کنند و به سلطنت 10 ساله بایرن‌مونیخ بر بوندسلیگا پایان دهند.

مرد بازنده

این اوج ناکامی برای توماس توخل و تیمش خواهد بود که در میانه فصل، زمانی که تیمِ ناگلزمان شانس فتح سه‌گانه داشت، سکان هدایت تیم را در شرایطی عجیب در دست گرفت و خیلی زود شانس رقابت در 2 جام را از دست داد تا تنها شانس دفاع از عنوان قهرمانی در بوندسلیگا برای باواریایی‌ها باقی بماند.

روز 27 مه، حدود ساعت 18:45 به وقت تهران اگر قهرمانی در بوندسلیگا هم برای شاگردان توخل از دست برود، باواریایی‌ها فصل جاری قهرمانی در هیچ رقابتی را تجربه نخواهند کرد و بسیار سخت و کمی غیرممکن خواهد بود اولی کان را پس از این روی صندلی مدیریت اجرایی باشگاه تماشا کنیم. زوجی که با همکاری حسن صالی‌حمیدزیچ، یکی از مضحک‌ترین اتفاقات فوتبال آلمان در سال‌های اخیر را با اخراج ناگلزمان و انتخاب نابه‌هنگام توخل رقم زدند.

آنها دیگر تیمِ پلاستیکی نیستند!

بایرن‌مونیخ شنبه شب دیدار خانگی‌اش از چارچوب هفته سی‌وسوم رقابت‌های بوندسلیگا را در شرایطی به لایپزیش واگذار کرد که ابتدا از حریف با گل گنبری پیش افتاد اما طوفان 20 دقیقه پایانی ردبول در نیمه دوم، 3 گل برای لایپزیش به همراه داشت و در نهایت باواریایی‌ها برای نخستین بار در تاریخ، هم بازی خانگی را به لایپزیش واگذار کردند و هم در یک دیدار از رقیب تازه به دوران رسیده‌شان 3 گل دریافت کردند.

گروه نرم افزاری ماهور

ادای دین رزه به زردها

این هدیه ارزشمند مارکو رزه به تیم سابقش بود که بیش از 2 هفته حضور در صدر جدول تحت هدایت ادین ترزیچ را تاب نیاورده بود اما حالا قادر است بار دیگر صدر جدول را بازپس گرفته و تا پایان فصل با مقاومت 90 دقیقه‌ای، آن را به مدافع عنوان قهرمانی بازپس ندهد.

در تقابل لایپزیش و بایرن‌مونیخ که 2 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و هر دو گل سهم تیم میهمان بود، پس از گل تساوی بخش کنراد لایمر، انکونکو و دومینیک سوبوسلای از روی نقطه پنالتی دروازه یان زومر را باز کردند تا جانشین نویر پس از تقابل با ماینتس و مونشن‌گلادباخ، بار دیگر شکست با 3 گل در بوندسلیگا را تجربه کند.

مزد ترس!

تک گل گنبری اگرچه پیروزی را به بایرن هدیه نداد اما باعث شد او برای چهارمین دیدار متوالی در بوندسلیگا دروازه حریفان را باز کند و برای نخستین بار در پیراهن بایرن‌مونیخ به این دستاورد رسید. گنبری پیش‌تر سال 2018 در پیراهن هوفنهایم موفق به ثبت چنین عملکردی شده بود و از طرف مقابل کنراد لایمر که برای دومین بار دروازه بایرن را باز کرد، بیش از هر تیم دیگری گلزنی مقابل دورتموند و بایرن را تجربه کرده و هیچ تیمی به جز قدرت‌های سنتی فوتبال آلمان بیش از یک گل از لایمر دریافت نکرده‌اند.

تاریخ‌سازی به سبک ردبول

همچنین انکنونکو در شب رقم زدن نخستین پیروزی تاریخ لایپزیش در بوندسلیگا مقابل بایرن پس از شش تلاش ناکام در باواریا، موفق شد تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ مسابقات شود که در 3 بازی متوالی به میزبانی آلیانتس آرنا دروازه بایرن‌مونیخ را باز کرده است.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا