آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیسِ ساخت یحیی؛ همه بازیکنان برانکو رفتند بجز یک نفر!

یحیی در تمامی این سال‌ها تلاش کرد تا با کنار گذاشتن بازیکنان برانکو، تیمی بسازد که موفقیت‌هایش به نام خود او نوشته شود.

همواره همه موفقیت‌ها و قهرمانی‌های یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس به نام برانکو ایوانکوویچ نوشته شد. فوتبالی‌ها، برانکو را معمار این پرسپولیس طلایی می‌دانستند. ادعایی که بی‌راه نیست و قطعا گل‌محمدی مدیون آرامشی است که برانکو در این تیم ایجاد کرد و فشار زیادی را از روی دوش بازیکنان و مربیان بعد از خودش برداشت. یحیی اما، در این سال‌ها همه تلاشش را کرد که تیمِ خودش را داشته باشد. تیمی که یکی‌یکی بازیکنانش با نظر خود او به پیراهن پرسپولیس رسیده باشند و اثر برانکو را از بین ببرد.

 

اسکواد این روزهای پرسپولیس هم شباهتی به دوران برانکو ندارد. در تصویر زیر، آخرین ترکیب پرسپولیسِ برانکو را با پرسپولیس در آخرین مسابقه فصل گذشته مقایسه کنید. 8 تا از 11 بازیکن اصلی تغییر کرده‌اند. علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، سروش رفیعی و سیامک نعمتی 6 بازیکنی هستند که در آخرین فصل حضور برانکو هم لباس پرسپولیس را پوشیده بودند و تا فصل قبل هم در این تیم حضور داشتند.

در پنجره جدید، یحیی گل‌محمدی با سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا هم خداحافظی کرد تا این تعداد محدودتر هم شود. حالا، امید عالیشاه تنها بازیکنی است که از زمان خداحافظی برانکو، هرگز از پرسپولیس جدا نشد و سایر بازیکنان این مربی کروات، حتی یک بار هم شده از پرسپولیسِ تحت هدایت گل‌محمدی رفتند. در همان اولین پنجره نقل‌وانتقالاتی بعد از برانکو ایوانکوویچ، چند بازیکن محبوب او از این باشگاه کنار گذاشته شدند. کالدرون دکمه خروج ماریو بودیمیر، ابوالفضل درویش‌وند، سعید کریمی، مهدی شریفی و شایان مصلح را زد. در نیم‌فصل هم درب خروجی به آدام همتی و حسین ماهینی نشان داده شد.

گروه نرم افزاری ماهور

پایان فصل 99-1398/ در همان اولین فصل نقل‌وانتقالاتی یحیی گل‌محمدی هم 7 بازیکن اصلی تیم برانکو جدا شدند. علی علیپور، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و در ادامه هم بشار رسن از این تیم رفتند. مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند هم دو ستاره دیگر این تیم بودند که پرسپولیس را ترک کردند، ولی در فصول بعدی دوباره برگشتند.

نیم فصل 00-1399/ در پنجره بعدی هم 3 بازیکن دیگر تیم برانکو کنار گذاشته شدند. محمد انصاری، محمدامین اسدی و احسان حسینی این سه بازیکن بودند.

پایان فصل 00-1399/ زمان خداحافظی با احمد نوراللهی هم فرا رسید. نوراللهی تنها بازیکن دوره برانکو بود که در این پنجره از پرسپولیس رفت.

نیم‌فصل 01-1400/ مهدی شیری بعد از پنالتی‌ای که در فینال لیگ قهرمانان آسیا داد و اخراج در دیدار سوپرجام، راهی جز ترک این باشگاه نداشت. رادوشوویچ، هم‌وطن برانکو هم در همین پنجره پرسپولیس را ترک کرد.

پایان فصل 01-1400/ در این پنجره نقل‌وانتقالات، یحیی گل‌محمدی یک تصمیم مهم و پرریسک گرفت. او دیگر در زمین فوتبال به سیدجلال نیازی نداشت و حسینی مجبور به خداحافظی از دنیای فوتبال شد.

پایان فصل 02-1401/ چرخه‌ی کنار رفتن بازیکنان برانکو، در این پنجره دامن 2 بازیکن باتجربه و پرافتخار دیگر را گرفت. کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی با دلخوری زیادی در روزهای گذشته پیراهن پرسپولیس را درآوردند و به تیم جدیدی رفتند.

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است، علیرضا بیرانوند تنها بازمانده ترکیب اصلی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیاست. کسی که او در 4 فصل حضور یحیی، 2 سال لژیونر بود و در پرسپولیس حضور نداشت. مهدی ترابی و سروش رفیعی هم مانند بیرانوند، بازیکنانی هستند که بعد از برانکو برای مقطعی پرسپولیس را ترک کردند، اما در حال حاضر پیراهن این باشگاه را به تن می‌کنند. وحید امیری هم هر چند که در آخرین فصل حضور برانکو حضور نداشت، اما با نظر این سرمربی به پرسپولیس رفته بود. در نتیجه امید عالیشاه، تنها بازیکنی از آخرین فصل حضور برانکو است که در تمامی این سال‌ها، کنار یحیی گل‌محمدی باقی ماند. برچسبی که به نام سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا هم خورده بود اما در این فصل، راه جدایی را در پیش گرفتند.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا