آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

برتری شیرین آلبی‌سلسته در شب غیبت مسی؛ تداوم یکه‌تازی قهرمان جام جهانی

آرژانتین با ۳ گل بولیوی را شکست داد.

در چارچوب مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی، ۲ تیم آرژانتین و بولیوی در مسابقه زودهنگام دیشب به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری ۳ بر صفر تیم ملی آرژانتین به اتمام رسید. آبی و سفیدها در هر ۶ مسابقه دوستانه و رسمی بعد از فینال جام جهانی گذشته مقابل فرانسه به پیروزی دست یافته‌اند و دروازه این تیم در تک‌تک این بازی‌ها هم بسته مانده. در شبی که نام لیونل مسی در ترکیب کلی و حتی روی نیمکت هم دیده نشد، اخراج روبرتو فرناندس به شاگردان لیونل اسکالونی کمک کرد با پیروزی ۳ بر صفر در صدر جدول مرحله مقدماتی قرار بگیرند.

 

مرتفع‌ترین ورزشگاه

دردسر بزرگ تیم‌های کانمبول برای بازی در ورزشگاه ارناندو سیلس بولیوی همچنان ادامه دارد. ارتفاع شهر لاپاز، پایتخت بولیوی از ۳۶۶۰ متر فراتر می‌رود و این ورزشگاه را به یکی از مرتفع‌ترین ورزشگاه‌های حرفه‌ای جهان تبدیل می‌کند. مشکل قدرت فیزیکی و تنفسی بازیکنان آرژانتین برای بازی در این ورزشگاه اما با اخراج مستقیم روبرتو فرناندس در دقیقه ۴۰ تا حدودی مرتفع شد.

 

غیبت کاپیتان

در حالی که اینتر میامی روز یکشنبه هفته آینده در یک دیدار حساس در چارچوب لیگ آمریکا به مصاف آتلانتا یونایتد خواهد رفت، لیونل مسی به دلیل استراحت در ترکیب اصلی تیم قرار نگرفت و بعد از مسابقه مستقیماً به آمریکا برمی‌گردد؛ در حالی که سایر اعضای تیم عازم بوینس‌ آیرس، پایتخت آرژانتین خواهند شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پاس‌های طلایی دی‌ماریا

حملات آرژانتین در ۳۰ دقیقه ابتدایی بدون نتیجه بود تا اینکه روی یک حمله از سمت راست با پاس در عرض زیبای دی‌ماریا، توپ در دهانه دروازه به انزو فرناندس رسید و هافبک گرانقیمت چلسی به راحتی تیمش را پیش انداخت. ۸ دقیقه بعد روبرتو فرناندس به دلیل خطا روی رومرو با دخالت VAR از زمین بازی اخراج شد و آرژانتین خیلی زود به گل دوم رسید. ارسال بلند دی‌ماریا از ضربه آزاد با ضربه سر نرم تالیافیکو به گوشه دورتر دروازه همراه شد تا به دلیل واکنش ضعیف ویسکارا، توپ از خط دروازه بولیوی عبور کند. این پایان کار نبود و آرژانتین در دقیقه ۸۳ به گل سوم هم رسید. این بار نوبت پالاسیوس بود که روی پاس دی‌ماریا توپ را به درون محوطه فرستاد تا شلیک کم‌ارتفاع نیکولاس گونزالس، بال چپ فیورنتینا با فرستادن توپ به سمت تیر نزدیک‌تر دروازه بولیوی، حساب کار را ۳ بر صفر کند.

 

صخره با صلابت دفاعی

ثبت کلین شیت در لاپاز، رکورد گل نخوردن آرژانتین را به ۶ مسابقه متوالی افزایش داد. بعد از پنالتی کیلیان امباپه در دقیقه ۱۱۸ فینال رقابت‌های جام جهانی قطر در لوسیل، دروازه آرژانتین در هیچ‌یک از مسابقات دوستانه و رسمی باز نشده. آلبی سلسته حالا با ۶ امتیاز از ۲ دیدار نخست مرحله گروهی در صدر جدول مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه کانمبول قرار دارد.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا