آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

برد رئال در شب گلزنی بلینگام؛ ۳ امتیاز اول برای شاگردان آنچلوتی

رئال مادرید در اولین بازی فصل جدید در برابر تیم اتلتیک بیلبائو با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

رئال مادرید در نخستین بازی خود در چهارچوب مسابقات لالیگا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت. این بازی که با برتری ۲ بر صفر رئال مادرید همراه بود در ورزشگاه سن مامس در بیلبائو برگزار شد. همچنین خسوس خیل مانزانو قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

 

حضور دروازه بان جوان

کارلو آنچلوتی که تیبو کورتوا، سنگربان اصلی خود را به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در اختیار نداشت از دروازه بان ذخیره و جوان خود یعنی لونین در این بازی استفاده کرد. نکته مهم دیگر در ترکیب این تیم، حضور بلینگام در پشت سر وینیسیوس و رودریگو بود. نکته نسبتا عجب دیگر، حضور تونی کروس و لوکا مودریچ بر روی نیمکت ذخیره‌ها بود. این مسابقه نخستین مسابقه بعد از ۱۲ سال بود که رئال مادرید کریم بنزما را در اختیار نداشت و دنی کارواخال بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود.

نیمه اول 

بیلبائو در دقیقه اول مسابقه صاحب یک ضربه کرنر شد, اما با دخالت بلینگام توپ راهی به دروازه نداشت. در دقیقه 4 اولین کارت زرد مسابقه از جیب داور خارج شد و به مونیاین, بازیکن تیم بیلبائو نشان داده شد.

پس از چند دقیقه ابتدایی حملات رئالی ها شدت بیشتری گرفت و در دقایق ۱۳ و ۱۴، ۲ کرنر به سود این تیم گرفته شد که هیچ یک ثمری برای آن‌ها نداشت.

گروه نرم افزاری ماهور

در اواسط نیمه نخست جدی ترین حرکت رئال مادرید روی حرکت بلینگام و رودری رقم خورد اما اونای سیمون مانع از گلزنی رئال مادرید شد. یک دقیقه بعد ضربه آزاد به سود رئالی ها اعلام شد که ضربه آلابا تبدیل به گل نشد.

نخستین گل رئال مادرید در دقیقه ۲۸ توسط رودریگوی جوان به زیبایی هرچه تمامتر به ثمر رسید‌ این گل روی پاس دیدنی دنی کارواخال وارد دروازه اونای سیمون شد و به این ترتیب شاگردان کارلو آنچلوتی در ۱۵ دقیقه مانده به پایان نیمه با نتیجه یک بر صفر از حریف خود پیش افتادند. حملات رئال مادرید تا حد زیادی ادامه داشت و در دقیقه ۳۲ یک ضربه خطرناک دیگر روانه دروازه شد که راهی به درون دروازه پیدا نکرد. در دقیقه ۳۵ وینیسیوس یک شانس مسلم گلزنی را از دست داد و توپ در برگشت راهی به دروازه پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۳۶ یک ضربه مهار نشدنی از جود بلینگام حساب کار را ۲ بر صفر به نفع رئال مادرید کرد.

چند دقیقه بعد بیلبائو به سمت دروازه رئال یورش برد تا اختلاف را به حداقل برساند. در نتیجه این حملات یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه رخ داد و داور با استفاده از VAR صحنه را چک کرد و اعلام کرد پنالتی در کار نیست.

دقایق انتهای بازی در نیمه اول با حفظ توپ از سوی رئال مادرید دنبال شد و در نهایت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به رختکن رفتند.

نیمه دوم 

شروع نیمه دوم برای رئال مادرید چندان خوشایند نبود. در دقیقه ۴۸ مسابقه ادر میلیتائو بدون برخورد به بازیکن حریف دچار مصدومیت شد. او با درد زمین را ترک کرد و به نظر می رسید دچار پیچیدگی از ناحیه زانو شده باشد. بعد از تعویض میلیتائو, آنتونیو رودیگر به جای او وارد زمین شد.

در دقیقه ۵۷ جود بلینگام با ارسال یک پاس قصد داشت رودریگو را صاحب توپ کند اما با دفاع بیلبائو مانع از این کار شد. این بار همکاری بلینگام با دیگر مهاجم تیم یعنی وینیسیوس دیدنی بود و موقعیت دیگری ایجاد شد اما توپ وارد دروازه نشد.

دقایقی بعد یک حمله از بیلبائو بر روی دروازه حریف ایجاد شد که عکس العمل لونین را به همراه داشت.

در دقیقه ۶۷ وینیسیوس کارت زرد دریافت کرد. تونی کروس در دقیقه ۷۱ وارد میدان شد و جای کاماوینگا را در ترکیب گرفت و چند دقیقه بعد لوکا مودریچ هم جایگزین وینیسیوس شد. خوسلو به جای رودریگو وارد میدان شد. در نیمه دوم رئال مادرید بازی مالکانه‌ای در پیش گرفت و حملات نه چندان جدی بیلبائو ثمری نداشت. بازی در پایان با همان نتیجه ۲ بر صفر به نفع رئال مادرید به اتمام رسید تا سفیدپوشان فصل را با برد شروع کنند.

آمار و ارقام

– ۲ مصاف رو در روی این ۲ تیم پیش از این بازی در لالیگا، یک بار با نتیجه مساوی یک بر یک و یک بار با نتیجه ۲ بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسیده بود.

پیش از این تا به حال یک بار در اول دسامبر ۱۹۲۹ این ۲ تیم در نخستین بازی فصل مصاف یکدیگر رفته بودند.

– این نخستین بازی جود بلینگام در لالیگا بود. او در بازی‌های پیش فصل عملکرد قابل قبولی داشت و در این بازی هم عملکرد درخشانی داشت و یک گل به ثمر رساند.

– بلینگام با ۲۰ سال سن بعد از رودریگو و کاماوینگا، سومین بازیکن جوانی است که در لالیگا برای رئال مادرید در نخستین بازی خود گلزنی کرده است.

رئال مادرید در دومین بازی خود روز شنبه آینده به مصاف تیم آلمریا خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا