آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بلغارستان ۰-۱ ایران؛ برد مطمئن با نمایش کم‌نقص

تیم ملی ایران در یک بازی کم اشتباه، توانست با تک گل محمد محبی مقابل بلغارستان برنده شود.

تیم ملی ایران با نمایشی قابل قبول در بلغارستان، توانست تیم ملی این کشور را شکست دهد. ایران در غیاب سردار آزمون، توانست در خط حمله عملکرد خوبی داشته باشد و با درخشش مهره‌های هجومی خود، موقعیت‌های مناسبی روی دروازه حریف بسازد. اتفاق مهم این مسابقه، مصدومیت علیرضا بیرانوند در نیمه اول بازی بود. مصدومیتی که اگر جدی باشد، می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به دردسری جدی بیندازد.

 

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند (از دقیقه 23: پیام نیازمند)، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی (از دقیقه 90+3: محمد دانشگر)، سعید عزت‌اللهی (از دقیقه 83: روزبه چشمی)، احمد نوراللهی (از دقیقه 57: علی کریمی)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 83: میلاد محمدی)، سامان قدوس (از دقیقه 57: شهریار مغانلو)، محمد محبی، مهدی طارمی

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

گروه نرم افزاری ماهور

 

ترکیب تیم ملی بلغارستان

دیمیتار میتوف، دیمو کراستف، الکس پتکوف، ایلیا گروف، ویکتور پوپوف، ایوان یوردانوف، آندریان کرایف، ایوایلو چوچف، لوکاس پتکوف، کریل دسپودوف، پرسلاو بوروکوف

 

سرمربی: ملادن کرستاییچ

 

ایران در بازی دوستانه با بلغارستان، از بیشتر بازیکنان اصلی خود استفاده کرد. یکی از تغییرات مهم تیم ملی، استفاده از زوج شجاع خلیل‌زاده و مرتضی پورعلی‌گنجی در پست مدافع میانی بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان، دیگر دفاع ثابت ایران در این اردو بخاطر تنبیه انضباطی غیبت داشت. با توجه به عملکرد خوب خلیل‌زاده و پورعلی‌گنجی، پس از بازگشت کنعانی‌زادگان آن‌ها رقابت سختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهند داشت. در خط حمله هم سامان قدوس، پشت سر مهدی طارمی قرار گرفت و او هم نمایشی درخشان ارائه داد.

 

تیم ملی از همان دقایق ابتدایی، با حملات سریع از جناحین توانست میزبان را تحت فشار بگذارد. دقیقه سیزدهم، یک اشتباه از ایلیا گروف، ایران را به گل اول رساند. گروف روی پاس بلند بازیکنان ایران، نتوانست توپ را به دروازه‌بان برساند و سامان قدوس با تحت فشار گذاشتن او و پاسی عالی، محمد محبی را مقابل دروازه خالی صاحب توپ کرد. محبی، زننده اولین گل ایران بود.

 

دقیقه نوزدهم علیرضا بیرانوند، تصمیم گرفت با پرتابی بلند، ضد حمله‌ای برای ایران بسازد. پرتاب او به طارمی رسید و موقعیت خوبی در اختیار تیم ملی گذاشت، اما باعث مصدومیت و بیرون رفتن بیرانوند از زمین مسابقه شد. پیام نیازمند، جای بیرانوند را در ترکیب ایران گرفت.

 

ایران پس از گلزنی هم بازی برتری نسبت به حریف به نمایش گذاشت. مهدی طارمی، دو بار موقعیت‌های خوبی به دست آورد که در آفساید بود. محمد محبی و سعید عزت‌اللهی هم در داخل محوطه، موقعیت‌های مناسبی داشتند که نتوانستند گل بزنند. پیام نیازمند، به لطف درخشش خط دفاع ایران تا پایان مسابقه، زیاد به دردسر نیفتاد. بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی، بازی را کنترل کردند تا از تک گل‌شان مقابل بلغارستان محافظت کنند. بازی در نهایت، با پیروزی یک گله ایران به پایان رسید.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا