آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به‌جامانده از شب دیوانه‌وار در سرامیکا؛ پیروزی شیرین تیمی که شبیه قبل نبود

بارسا با وجود ضعف دفاعی ۳ امتیاز شیرین را از خانه ویارئال به سوغات آورد.

در چارچوب هفته سوم از رقابت‌های فصل جدید لالیگای اسپانیا، دیشب ویارئال در استادیوم لاسرامیکا میزبان بارسلونا بود که این جدال مهیج و دیدنی در نهایت با برتری ۴ بر ۳ بلوگرانا به اتمام رسید. ضربه سر گاوی و شلیک فرانکی دی یونگ باعث شد بارسا تا دقیقه ۱۵ با ۲ گل از حریف پیش افتد اما ویارئال با گلزنی خوان فویت و الکساندر سورلوت به بازی برگشت و پیش از پایان نیمه اول همه چیز به برابری کشیده شد. شوت سر ضرب الکس بائنا در ابتدای نیمه دوم بازی باخته را برای زردپوشان به برد تبدیل کرد اما این پایان کار نبود و نه تنها فران تورس به محض ورود به زمین گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند که روبرت لواندوفسکی در بهترین زمان ممکن قحطی گل خود را پایان داد و در دقیقه ۷۱ نتیجه را ۴ بر ۳ کرد.

 

درخشش بی‌حدوحصر یک پسربچه

شب جنون‌آمیز سرامیکا یک ستاره ۱۶ساله داشت؛ لامین یامال که با ثبت پاس منجر به گل پابلو گاوی در همان ابتدای مسابقه با عبور از آنسو فاتی با ۱۶ سال و ۴۵ روز به جوان‌ترین بازیکن ثبت کننده پاس گل در تاریخ رقابت‌های لالیگا تبدیل شد. ارسال دیدنی یامال به تیر دورتر تمام درخشش او در این مسابقه نبود. یامال می‌توانست با به ثمر رساندن گل، شب شیرین خود را تکمیل کند اما تیر دروازه یورگنسن ۲ بار او را ناکام گذاشت؛ بار نخست رأس دقیقه ۶۰ و بار دوم وقتی توپ برگشتی حاصل از شوت او منجر به گل پیروزی‌بخش روبرت لواندوفسکی شد.

 

خط دفاعی آشفته

خط دفاعی بارسا در فصل گذشته از نقاط قوت تعیین‌کننده و اصلی تیم در راه قهرمانی داخلی بود. سازوکار تدافعی دیشب تیم اما هیچ شباهتی به تیم فصل گذشته نداشت. غیبت رونالد آرائوخو و آلخاندرو بالده اجتناب‌ناپذیر است و ژاوی باید کیفیت لازم را برای پر کردن جای خالی آن‌ها در خط دفاعی ایجاد کند. زیردریایی‌های زرد ۳ بار به گل رسیدند و تعداد گل‌هایشان می‌توانست بیشتر هم باشد. سرخی روبرتو و مارکوس آلونسو، ۲ مدافع کناری اصلاً عملکرد جالبی از خود به جا نگذاشتند. ژاوی در این باره گفت: «گل اول تقصیر ما بود. آن‌ها نباید اینگونه از کرنر به گل می‌رسیدند. گل دوم اجتناب‌پذیر بود. سومی روی ضد حمله به ثمر رسید اما بعد از دریافت گل سوم ما خوب بازی کردیم تیم با آرامش ادامه داد و ما سلطه و خلاقیت زیادی به خرج دادیم. در مورد عملکرد تهاجمی در نیمه دوم راضیم اما در دفاع باید بهبود پیدا کنیم.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

بهبود عملکرد دفاعی می‌تواند این هفته با جذب ژائو کانسلو، مدافع راست پرتغالی تا حدی اتفاق بیفتد.

 

بازگشت فران به فرم مناسب

در حالی که بعد از عملکرد نه چندان مناسب در طول پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال، خبرهایی در مورد خروج فران تورس از بارسلونا هم شنیده می‌شد، او در پیش‌فصل عملکرد جذابی داشت و فصل جدید رقابت‌های لالیگای اسپانیا را با درخشش آغاز کرده. او در مقابل کادیز از روی نیمکت به زمین آمد تا برتری تیمش را تثبیت کند و دیشب با به تساوی کشیدن کار در دقیقه ۶۸ همه‌چیز را مهیای گل تعیین‌کننده لواندوفسکی کرد.

تیم جذاب ویارئال

قبل از مسابقه ژاوی هرناندز سبک بازی تیم میزبان را تحسین کرده بود و در طول مسابقه عملکرد جذابی از شاگردان کیکه ستین، سرمربی سابق بارسا شاهد بودیم. تغییر در چینش و تاکتیک تیم بعد از دریافت گل‌های خورده موفق بود اما ویارئال نتوانست مقابل مدافع عنوان قهرمانی امتیازی بگیرد.

 

پایان قحطی گل لوا

در حالی که لواندوفسکی شروع درخشانی در نوکمپ را تجربه کرد، به نظر می‌رسید بعد از تعطیلات پاییزی همزمان با رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عملکرد او افول کرده و لوا در تکرار آمار اولیه خود ناکام ماند. همزمان با آغاز فصل جدید و در مقابل ختافه و کادیز مهاجم لهستانی نتوانست تأثیرگذار باشد اما دیشب به بهترین شکل و در بهترین زمان ممکن روند ناکامی خود در رسیدن به گل را پایان داد.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا