آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به بهانه تاج‌گذاری مسی در آمریکا؛ گنگ افتخار

لیونل مسی از دوست و همبازی سابقش هم سبقت گرفت و پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.

ارقامی که مرور می‌کنیم، تعداد گل‌های یک بازیکن در طول یک فصل یا حتی تعداد گل‌های یک مهاجم در طول فصل‌ها نیست. این اعداد، تعداد جام‌های برنده شده توسط یک بازیکن در طول دوران فوتبالش را نشان می‌دهد. این یعنی برای رسیدن به آنها گل‌های زیادی به ثمر رسیده یا دستکم آمادگی مداوم و قرار داشتن در ترکیب اصلی بهترین تیم‌های فوتبال و مدعیان قهرمانی رقم خورده است. اسطوره آرژانتینی همه جام‌هایی که او را در تاریخ مستطیل سبز جاودانه می‌کند را به دست آورد و اکنون در آمریکا از دنی آلوس هن سبقت گرفت و یک عنوان بزرگ دیگر کنار نام لیونل مسی ثبت شد؛ پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان!

 

لیست پرافتخارترین‌ها

به بهانه ایستادن مسی بر بام جدول پر افتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال، مرور این جدول خالی از لطف نیست. رده ششم این لیست را فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال در کنار اسطوره لیورپول به اتفاق در اختیار دارند. کریستیانو رونالدو در حست و جوی جام‌های بیشتر در لیگ مترقی عربستان، همراه کنی دالگلیش که فرصت اضافه کردن تعداد جام‌هایش را ندارد با 35 قهرمانی در رقابت‌های مختلف، عنوان ششمین بازیکنان پرافتخار تاریخ فوتبال را یدک می‌کشند. بالاتر از این 2 اسطوره و در جایگاه پنجم، رایان گیگز ایستاده است. اسطوره باشگاه منچستریونایتد که او هم فرصت افزودن بر تعداد عناوینش درون زمین را ندارد با 36 قهرمانی و حضور در سال‌های شکوه منچستریونایتد، پنجمین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. گیگز البته این عنوان را با سرجیو بوسکتس شریک است و هم‌بازی کنونی مسی در اینترمیامی هم 36 قهرمانی را در کارنامه دوران فوتبالش به ثبت رسانده است. رده چهارم این جدول با نام 3 بازیکن پر افتخار تشکیل می‌شود. جرارد پیکه، آندرس اینیستا و مکسول با 37 قهرمانی، عنوان چهارمین بازیکن پر افتخار دنیا را در اختیار دارند و این 3 بازیکن پشت سر حسام آشور، هافبک با سابقه فوتبال مصر هستند. ستاره سابق تیم الاهلی مصر با 39 عنوان قهرمانی نام خودش و کشورش را در میان بزرگان دنیای فوتبال ثبت کرده و سومین بازیکن پر افتخار تاریخ است. با این همه لیونل مسی برای قرار گرفتن در رده نخست پر افتخارترین‌ها در تارین فوتبال جهان، باید از هم‌تیمی سابقش و نفر دوم کنونی این جدول عبور می‌کرد. از زمان پیوستن دنی آلوس به بارسلونا، شمارنده جام‌هایش مثل گام‌های سریع و ارسال‌های فنی‌اش به سرعت شروع به کار کرد و 43 جام مختلف در تیم‌های مختلف را برای مدافع سابق تیم ملی برزیل به شمار آورد. آلوس تا پیش از بازی امروز اینترمیامی و نشویل در لیگزکاپ آمریکا و پیش از بالا بردن جام جدید توسط مسی به همراه این فوق ستاره، عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ را در اختیار داشت. این یک افتخار ویژه برای اسطوره آلبی سلسته است که از تمام این نام‌ها عبور کرده و به تنهایی در صدر لیست پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال می‌ایستد.

یک عنوان بزرگ دیگر

هر چقدر هم فوتبال را یک ورزش تیمی بدانیم و برنده شدن عناوین را به یک تیم نسبت بدهیم، باز هم یک فرد باید همواره آماده و در بهترین فرم خودش باشد تا بتواند در بردن این تعداد عنوان سهیم باشد و درخشش فردی لیونل مسی برای بردن جام‌های مختلف هرگز قابل انکار نیست. آمریکا تبدیل به سرزمینی شد که پادشاهی مسی در لیست پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال را اعلام می‌کند و جشن می‌گیرد و مسی هم در تمام بازی‌هایش برای اینترمیامی گلزنی کرد تا موفقیتی دیگر برای تیمی دیگر را در کارنامه خودش ثبت کند. او یک عنوان بزرگ دیگر را در کنار نامش می‌بیند و در حالی که سال‌هاست از سایه نام مارادونا عبور کرده، دیگر با اسطوره قدیمی فوتبال کشورش مقایسه نمی‌شود و دنیای خودش را ساخته است. این عنوان برای مسی از این جهت حائز اهمیت است که لیستی از بهترین‌های تاریخ فوتبال را پشت سر گذاشته. با قهرمانی اینترمیامی در جام لیگز کاپ آمریکا، اسطوره آرژانتینی با 44 قهرمانی به تنهایی صاحب عنوان پر افتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

دلایل کافی برای جاودانگی

به آمار گل‌هایش نگاه می‌کنیم و او را جاودانه می‌یابیم. به تعداد دربیل‌ها و آمار فنی‌اش خیره می‌شویم و جاودانگی را در می‌یابیم. تعداد توپ‌های طلایش را از نظر می‌گذرانیم و فوق ستاره آرژانتینی را فراموش نشدنی می‌بینیم. عناوین بزرگی مثل قهرمانی در لالیگا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی کوپا آمریکا و شاید بالاتر از همه این عناوین قهرمانی جام جهانی فوتبال را نظاره می‌کنیم و باز هم جاودانه بودن در تاریخ فوتبال برای مسی یک بدیهی به نظر می‌رسد. او به این دلایل هم بسنده نکرد و در آمریکا هم به ادامه درخشش و افتخار می‌پردازد. هوادارانش باید مثل بهترین روزهای مسی در اروپا شاد باشند چرا که اعجوبه فوتبال دنیا یک دلیل دیگر برای همیشگی بودن در خاطرات مستطیل سبز را رو کرده و عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال، عنوانی نیست که به این آسانی تهدید شود و یا به زودی فراموش شود. مسی دلایل لازم، کافی و شاید حتی بیشتر از حد نیاز برای جاودانه بودن در تاریخ حرفه خودش را به دست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا