آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به جا مانده از پیروزی میلی‌متری یونایتد؛ تیمی که همچنان یک پایش می‌لنگد!

منچستریونایتد با برتری یک بر صفر مقابل لوتون تاون به تعطیلات رفت.

در چارچوب هفته دوازدهم از رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس، شاگردان اریک تن هاخ در منچستر یونایتد با یک گل در مقابل تیم انتهای جدولی لوتون تاون به برتری رسیدند. لوتون تمام فصل تنها در ۴ مسابقه متحمل شکست نشده بود و مقاومت این تیم تا دقیقه ۵۸ ادامه پیدا کرد اما حملات مداوم میزبان بالاخره روی یک کرنر به نتیجه رسید. ارسال‌های مکرر از چپ و راست با فرصت‌طلبی ویکتور لیندلوف روی توپ برگشتی همراه شد تا شیاطین سرخ با یک گل از حریف پیش بیفتند و این نتیجه تا انتهای کار پابرجا ماند. این دومین پیروزی شیاطین سرخ در ۵ مسابقه اخیر بود، تیم تن هاخ در هر ۳ مسابقه دیگر با دریافت مجموعاً ۱۰ گل، متحمل شکست شده.

 

رکورد عالی مقابل تازه‌واردها

منچستر یونایتد تا کنون ۲۹ بار مقابل تیم‌های تازه‌وارد به لیگ برتر در زمین حاضر شده که حاصل اولین تقابل لیگ برتری منچستر یونایتد با این تیم‌ها ۲۱ پیروزی، ۵ تساوی و تنها ۳ شکست بوده. گل لیندلوف رقم‌زننده بیست و یکمین پیروزی شیاطین سرخ در نخستین مصاف‌ با تیم‌های لیگ برتری بود.

 

گروه نرم افزاری ماهور

۲۵۰۰ مسابقه در اولدترافورد

پیروزی مقابل لوتون تاون در شرایطی رخ داد که ورزشگاه اولدترافورد از مسابقه شماره ۲۵۰۰ خود میزبانی می‌کرد. تئاتر رویاها نخستین بار زمستان ۱۹۱۰ از بازی‌های منچستر یونایتد میزبانی کرد و در طول ۱۱۳ سال گذشته جزء جدانشدنی خاطرات شیرین و تلخ هواداران شیاطین سرخ بوده است.

 

مسابقه شماره یک: شکست ۴ بر ۳ مقابل لیورپول (۱۹۱۰)

 

مسابقه شماره ۵۰۰: تساوی یک بر یک مقابل پرستون (۱۹۳۷)

 

مسابقه شماره ۱۰۰۰: پیروزی ۲ بر صفر مقابل گورنیک زابژه (۱۹۶۸)

 

مسابقه شماره ۱۵۰۰: پیروزی ۳ بر ۲ مقابل آکسفورد (۱۹۸۷)

 

مسابقه شماره ۲۰۰۰: پیروزی ۴ بر صفر مقابل ویگان (۲۰۰۵)

 

مسابقه شماره ۲۵۰۰: پیروزی یک بر صفر مقابل لوتون (۲۰۲۳)

 

تن هاخ در جنگ بقا؟

به طرز عجیبی برخلاف سال گذشته هیچ یک از سرمربیان شاغل در لیگ برتر تا این مقطع از فصل از سمت خود برکنار نشده‌اند و رسانه‌های انگلیس در کنار هکینگ‌باتم و کمپانی از تن هاخ به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی اخراج نام می‌برند. منچستریونایتد این روزها وضعیت ایده‌آلی ندارد. شکست‌ها، سنگین است و پیروزی‌ها، پرزحمت و نزدیک. سرمربی هلندی احتیاج داشت تیمش را با برتری مقتدرانه مقابل لوتون تاون به تعطیلات ملی بفرستد اما آنچه در زمین رخ داد، با وجود کسب هفتمین پیروزی فصل از دید هواداران یک نمایش قانع‌کننده نبود.

خاموشی ادامه‌دار هویلوند

راسموس هویلوند، خرید ۶۴ میلیون پوندی منچستر یونایتد با وجود عملکرد درخشان (و البته بی‌تأثیر) در لیگ قهرمانان اروپا به قحطی گل خود در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ادامه می‌دهد. مهاجم دانمارکی در ۷۹ دقیقه فرصتی که مقابل یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ داشت، قادر به گلزنی نشد و مسابقه را با تنها ۲ شوت بلوکه‌نشده به پایان رساند. هویلوند در تمام طول مسابقه تنها ۵ پاس سالم به هم‌تیمی‌هایش رساند.

 

پایان یک دوران؟

بعضی از رسانه‌های انگلیسی از قریب‌الوقوع بودن انتقال بخش عمده سهام باشگاه به جیم راتکلیف، تنها مشتری باقی‌مانده برای خرید یونایتد خبر می‌دهند و طبق بعضی از گزارش‌ها، این انتقال می‌تواند حتی در تعطیلات ملی پیش‌رو هم تکمیل و نهایی شود. در این صورت، برتری امروز منچستریونایتد به عنوان یک مسابقه مهم و پایان‌بخش دوران حضور خانواده گلیزر روی کرسی مالکیت کامل باشگاه به خاطر آورده خواهد شد. باید دید فرایند استهلاکی واگذاری سهام باشگاه بعد از نزدیک به یک سال، بالاخره به نتیجه‌ای واقعی ختم می‌شود یا نه.

 

تعیین معنادار زمان بازی‌ها

در انگلیس پخش مسابقات فوتبال در حدود ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر شنبه ممنوع است و شبکه‌های پخش‌کننده مسابقات تلاش می‌کنند رقابت‌های جذاب فوتبال یا روز یکشنبه برگزار شود یا در مقطع زمانی زودهنگام و دیرهنگام روز شنبه انجام شود. امسال بیشتر از هر فصل دیگری، بازی‌های منچستر یونایتد ساعت ۱۵:۰۰ برگزار می‌شود و این موضوع به معنی عدم اقبال هواداران و شبکه‌های پخش‌کننده لیگ به بازی‌های تیم اریک تن هاخ است. امسال ۴۲ درصد از بازی‌های یونایتد ساعت ۱۵:۰۰ به وقت انگلیس (۱۸:۳۰ به وقت تهران) برگزار شده؛ در حالی که این نسبت در فصل گذشته تنها ۸ درصد بود و در هیچ‌یک از ۱۰ فصل گذشته از ۲۴ درصد فراتر نرفت.

 

رکورد ویژه راشفورد

مارکوس راشفورد با حضور در ترکیب اصلی یونایتد در مسابقه دیروز مقابل لوتون تاون به جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شد که به رکورد ۲۵۰ مسابقه لیگ برتری با پیراهن این تیم می‌رسد. رکورد پیشین در اختیار رایان گیگز بود و شماره ۱۰ فعلی شیاطین سرخ تنها ۱۱ روز بعد از جشن تولد ۲۶ سالگی جای او را گرفت. او البته فرصت مناسبی برای برای خروج از حاشیه اخراج تاثیرگذار هفته گذشته مقابل کپنهاگن به دست نیاورد.

 

تکیه بیش از حد به اریکسن؟

کریستین اریکسن، نخستین بازیکن تعویضی منچستریونایتد بود. هافبک دانمارکی خیلی زود از ناحیه زانو مصدوم شد و جای خود را به میسون مانت داد. یونایتد در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال ۵۵ میلیون پوند برای خرید هافبک سابق چلسی هزینه کرد اما در ۴ مورد از ۵ مسابقه پیشین، اریکسن به او ترجیح داده شده است. تن هاخ البته در گفت‌وگوی مطبوعاتی پیش از آغاز مسابقه تأکید کرد تغییری در دیدگاهش نسبت به مانت ایجاد نشده است.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا