آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بوسکتس: مسی در مورد آینده‌اش تردید داشت

اسطوره بارسلونا از احساس خوبش بعد از سفر به آمریکا می‌گوید.

سرخیو بوسکتس، کاپیتان سابق بارسلونا و خرید جدید اینتر میامی آمریکا در مصاحبه‌ای جدید گفته مشکلی با گرمای هوا و رطوبت در سواحل جنوبی فلوریدا ندارد. مراسم معارفه بوسکتس هفته گذشته هم‌زمان با معارفه لیونل مسی برگزار شد و حضور این 2 نفر در دیدار اینتر میامی مقابل کروز آزول مکزیک، قعرنشین کنفرانس شرق لیگ آمریکا را به نخستین پیروزی در ۲ ماه گذشته رساند. تیمی که تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسلونا و تیم ملی آرژانتین به تازگی هدایت آن را به عهده گرفته در حضور مسی، بوسکتس، آلبا و شاید یکی 2 بازیکن سرشناس دیگر در نیمه دوم فصل ۲۰۲۳ لیگ MLS آمریکا به دنبال به نتیجه رساندن مأموریت دشوار صعود به مرحله حذفی لیگ خواهد بود؛ هدفی که به هر حال دشوارتر از مأموریتِ با موفقیت به پایان رسیدۀ اینتر میامی در جذب لیونل مسی و شکست الهلال عربستان در این راه نیست.

 

با هوا مشکلی ندارم

سرخیو بوسکتس بعد از چند روز تمرین در گرما و رطوبت سواحل فلوریدا به سوال خبرنگار اتلتیک در مورد دردسر آب و هوا می‌خندد: «نه مشکلی وجود ندارد. بارسا بارها در میامی تور پیش‌فصل خود را برگزار کرده؛ از جمله تابستان گذشته. گرمای هوا کاملاً قابل انتظار است اما میزان رطوبت تقریباً با همه‌جای جهان از جمله بارسلون که در آنجا حضور داشتم، تفاوت دارد. ما با این حال با اعتماد به نفس خود را با همه‌چیز سازگار می‌کنیم. این باعث می‌شود فرآیند بهتر ادامه پیدا کند.» منظور بوسکتس از «ما» شامل لیونل مسی، هم‌بازی سابقش در بارسلونا، برنده ۷ توپ طلای فوتبال جهان و قهرمان جام جهانی پاییزی ۲۰۲۲ می‌شود، در حالی که قرارداد جوردی آلبا با اینتر میامی تکمیل شده و خبرهایی از علاقه به لوئیس سوارز و آندرس اینیستا به گوش می‌رسد. شاید لیونل مسی تنها کسی است که می‌تواند انتقال بوسکتس به لیگ آمریکا را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و به سایه رسانه‌ای بفرستد. سرخیو بوسکتس در دوران طولانی حضور خود در نوکمپ در طلایی‌ترین دوره تاریخ ورزش کاتالونیا ۳۲ جام مختلف کسب کرد. او علاوه بر این جزئی ثابت از برترین تیم ملی تاریخ اسپانیا بود که به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ و جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۲ رسید.

ستاره ۳۵ ساله اهل کاتالونیا را به عنوان یکی از برترین‌ هافبک‌های دفاعی تاریخ فوتبال جهان می‌شناسند. بوسکتس دسامبر گذشته و بعد از ناکامی لاروخا در جام جهانی قطر از ترکیب تیم ملی اسپانیا کنار کشید و در عرض چند ماه قید فوتبال باشگاهی در اروپا را هم زد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

از حضور در آمریکا لذت می‌برم

بوسکتس در سراسر مصاحبه بارها از هیجان زده‌بودنش از حضور در خاک ایالات متحده و بازی در میان حال و هوای خاص لیگ این کشور می‌گوید. او از پایان دوران حضورش در بارسلونا چندان ناراحت نیست: «من از همه‌چیز لذت می‌برم چون هر اتفاقی آغاز و پایانی دارد.» قهرمان ۳ دوره لیگ قهرمانان اروپا و ۳ دوره جام جهانی باشگاه‌ها که قبل از خداحافظی از جمع آبی اناری پوشان، نهمین قهرمانی خود در لالیگا را با پیراهن این تیم جشن گرفت با اشاره به دوران پرافتخار خود در نوکمپ می‌گوید: «در این مورد یک فصل زیبا از زندگی‌ام در بارسلونا به پایان رسید؛ سال‌هایی که در خانه حضور داشتم.» او این را مایه افتخار خود می‌داند که در باشگاه بزرگی مانند بارسا این همه جام درو کرده.

بوسکتس در مورد لیگ آمریکا همان جمله‌ای را می‌گوید که مشابهش را از تک تک ستاره‌های عازم شده به غرب اقیانوس اطلس شنیده‌ایم: «این یک تجربه جدید است و من به امید کسب جام‌ها با باشگاه جدیدم و بلندآوازه کردن نام و نشان آن به اینجا آمده‌ام.» اینتر میامی البته با دیگر باشگاه‌های حاضر در لیگ آمریکا تفاوت عمده دارد؛ تفاوتی که از نوشته شدن نام این باشگاه تازه تأسیس به زبان اسپانیایی و پایگاه هواداری بین مهاجران اهل آمریکای لاتین آغاز می‌شود و به رویکرد خاص مالکان آن می‌رسد. خورخه مس، یکی از مالکان باشگاه تمام تلاش خود را برای کنار زدن محدودیت‌های MLS و ایجاد تغییر در ساختار آن انجام می‌دهد. جذب لیونل مسی به عنوان «بازیکن برگزیده» تنها بخشی از آن است. دیگر مالک اینتر میامی، دیوید بکام، مهاجم نامدار سابق منچستر یونایتد، رئال مادرید و تیم ملی انگلیس است. او با انتقال به لیگ آمریکا و باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در سال ۲۰۰۷، سقف بلندپروازی و آوازه و نام این لیگ را برای همیشه بالا برد و چهره شناخته‌شده باشگاه در سطح جهان است. او انتقال مسی به فورت لاودردیل را «رویایی به حقیقت بدل‌شده» می‌پندارد.

بوسکتس هر ۳ مالک باشگاه، بکام، خورخه مس و برادرش جوزه را دلایل اصلی حضورش در جمع مرغان ماهی‌خوار می‌داند: «بعد از اولین لحظاتی که نگاه ویژه خورخه، جوزه و دیوید را در مورد این پروژه شنیدم، حضور در اینتر میامی به انتخاب اول من تبدیل شد.» او در مورد برخورد سران باشگاه گفته: «آنها با امکانات و هرچیزی که می‌توانستند در اختیار من بگذارند، باعث شدند احساس خوبی از حضور در اینجا داشته باشم و وقتی خانه را ترک می‌کنید این دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهید؛ حس اهمیت و اینکه مورد علاقه دیگران هستید. این موضوع کار مرا در گرفتن این تصمیم به شدت آسان‌تر کرد. بالاتر از همه این‌ها امکان بازی در کنار هم‌تیمی‌های سابق. من خیلی خوشحالم می‌توانم بار دیگر با آنها بازی کنم.» روز پنج‌شنبه باشگاه اینتر میامی از رسمی شدن قراردادش با جوردی آلبا، مدافع چپ سابق بارسا خبر داد. بوسکتس در کنار این بازیکن ۳۴ ساله تمام جام‌های ممکن را در بارسلونا به دست آورد‌. آلبا چندی پیش به عنوان کاپیتان، تیم ملی اسپانیا را برای نخستین بار به قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا رساند.

دیگر بازیکن سابق بارسا که طبق شایعات متداول در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال، کم‌کم در شعاع دسترسی اینترمیامی قرار می‌گیرد، لوئیس سوارز است. ستاره ۳۶ ساله اروگوئه‌ای تا انتهای پاییز ۲۰۲۴ با گرمیو قرارداد دارد اما تمام تلاش خود را برای پایان هر چه زودترِ دوران حضورش در برزیل به کار گرفته.

بوسکتس می‌گوید با هم‌تیمی‌های سابقش در مورد حضور در اینترمیامی صحبت کرده: «ما در مورد این موضوع گفت‌وگو می‌کنیم چون با هم دوست هستیم. در این مدت هر چند وقت یک بار در مورد اینتر میامی با هم حرف زدیم؛ بخصوص با لئو که در حال اتمام قرادادش با پاری‌سن ژرمن بود و در مورد ادامه حضور در فوتبال اروپا یا خروج به سمت چیزی جدید تردیدهایی در ذهن داشت. من البته مطمئن‌تر بودم. می‌دانستم باید اروپا را ترک کنم.» اینکه بوسکتس از تردید مسی در مورد مقصد نهایی می‌گوید، نکته جالبی است. مسی خیلی زود پیشنهاد بیش از یک میلیارد یورویی الهلال را کنار زد و علناً اعلام کرد قصدی برای زندگی در شبه جزیره عربی ندارد. حضور برنده 2 عنوان برترین بازیکن جام جهانی در یک رستوران و مرکز خرید محلی بعد از پرواز به مقصد میامی توجه رسانه‌ها را به تمایل او به «زندگی عادی» در میامی جلب کرد. مشکلات مالی بارسا از بازگشت دراماتیک فوق ستاره آرژانتینی به نوکمپ جلوگیری کرد؛ به گونه‌ای که ادامه حضور او در کاتالونیا منوط به خداحافظی آبی اناری‌ها با چندین بازیکن اصلی تیم می‌شد.

 

زندگی عادی

سرخیو بوسکتس هم درست مانند لیونل مسی از زندگی در میامی لذت می‌برد: «دور شدن از خانه وقتی مقصد شما کشوری مانند ایالات متحده و شهری همچون میامی باشد به مراتب آسان‌تر است. سبک زندگی آمریکایی برای همه شبیه یک رویاست. آنها هر کار بزرگی را انجام می‌دهند و انتخاب‌های شما پایان‌ناپذیر است.همه اینها کنار هم جمع می‌شود و فراهم شدن بهترین‌ها را برای انسان و فرزندانش ممکن می‌کند. در نهایت موضوع تجربه چیزی است که قرار است زندگی ما را تقویت کند. نه فقط دوران ورزشی من، بلکه زندگی تمام خانواده‌ام را. ما خوشحالیم و برای خو گرفتنِ هر چه سریع‌تر با محیط به آینده نگاه می‌کنیم، چون مهاجرت و تغییر در ابتدا مایه اضطراب است اما ما واقعاً خوشحالیم. می‌توانم با همبازیان سابقم در اینتر میامی بازی کنم. این موضوع برای من همه‌چیز را واقعاً جذاب می‌کند.»

 

بارسا میامی

تا اینجای کار ۴ بازیکن سابق بارسا در میامی حضور دارند؛ مسی، بوسکتس، آلبا و تاتا مارتینو. سرمربی ۶۰ ساله یک دهه پیش در فصل ۱۴-۲۰۱۳ بارسا را رهبری کرد؛ هرچند فصل به شکل ناامیدکننده‌ای با از دست دادن لالیگا و جام حذفی در روز آخر به پایان رسید. او در مدتی که از بارسا جدا شده، علاوه بر هدایت لیونل مسی در عرصه ملی روی نیمکت آلبی سلسته و گذراندن دوره‌ای دشوار به عنوان سرمربی تیم ملی مکزیک، آتلانتا یونایتد را به قهرمانی در جام MLS رساند. بوسکتس با اشاره به هوش و انرژی بالای مارتینو که مورد نیاز باشگاه است، تجدید دیدار با او را مثبت ارزیابی می‌کند: «بعد از این همه سال، دیدار مجدد با مارتینو که زیر نظرش بازی کرده‌ام، همه‌چیز را خاص‌تر می‌کند. از حضور او در اینجا خیلی خوشحالم چون فلسفه و ایده‌های فوتبالی کادر او را برای تیم متوجه می‌شوم. از کار کردن مجدد با مارتینو خوشحالیم. او فوق‌العاده بود و حالا آرام‌تر به نظر می‌رسد. مطمئنم سابقه حضور او در آتلانتا به او در مورد درک لیگ و این رقابت‌ها توانایی بیشتری می‌دهد.» مارتینو که چندی پیش در مصاحبه با اتلتیک، لیگ آمریکا را «نقطه ضعف» و مورد علاقه دائمی خود توصیف کرده‌ بود، البته خاطرات خوبی از هدایت بوسکتس و مسی در بارسا ندارد. او فصل حضورش در نوکمپ را یک شکست و ناکامی می‌داند.

تأثیر لیونل مسی در انتخاب هم‌وطنش برای نیمکت و جدایی او بازتاب فراوانی در رسانه‌های ورزشی اسپانیا داشت: «قطعاً همین‌طور است. وقتی در باشگاه بزرگی مانند بارسلونا باشید، فشار زیادی رویتان قرار دارد. رسانه‌ها زیادی سروصدا می‌کنند. در حال طی کردن یک دوره گذار دشوار بودیم. ما تیتو را داشتیم و او را از دست دادیم. زیر نظر ۲ کادر فنی مختلف تمرین کردیم. این موضوع برای تاتا و دستیارانش جالب نبود و تأثیرش را روی عملکرد ما در آن فصل گذاشت. من البته خاطرات خوبی از تاتا دارم و از دیدار مجدد با او خوشحالم. امیدوارم جام‌های بزرگی را با هم کسب کنیم.»

مسی و بوسکتس در نخستین مسابقه برای اینتر میامی عملکردی تعیین‌کننده و دراماتیک به نمایش گذاشتند. گل دیرهنگام لیونل مسی از ضربه آزاد حکم به برتری شیرین میامی در نخستین مسابقه از دور گروهی «جام لیگ‌ها»ی مکزیک و آمریکا داد؛ در حالی که لبران جیمز، سرنا ویلیامز و سرخیو آگوئرو جزء مشاهیر حاضر در ورزشگاه بودند. بوسکتس در دقایق اندکی که در نیمه دوم فرصت حضور پیدا کرد، ۳۴ بار موفق به لمس توپ شد و ۹۴ درصد پاس‌هایش (۳۰ از ۳۲، از جمله ۶ پاس در یک سوم دفاعی حریف و ۲ موقعیت گل ایجاد شده) را به مقصد رساند: « انگیزه زیادی برای آغاز یک کار جدید دارم؛ چیزی که برای من از تمام ابعاد، چه از دید ورزشی و چه از دید خانوادگی جدید است. در مورد همه این مسائل خوشحالم».

73 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا