آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تابوشکنانِ تابوگذار؛ نفرت در نگاه اول!

بازیکنان زیادی بوده‌اند که در بازی اولشان فاجعه‌بار عمل کرده‌اند.

در محل کارتان، اولین روزتان سخت‌ترین روز است. تمامی چشم‌ها به دنبال شما هستند و هر رفتاری با نظرات مبالغه آمیزی همراه خواهد بود. این وصف حال مویسس کایسدوست. هافبک گران قیمت چلسی در اولین بازی خود برای چلسی در همان دقایق ابتدایی مرتکب خطای پنالتی شد تا چلسی، دربی لندن را مقابل وستهام با نتیجه 3-1 شکست بخورد.

 

شرمنده‌‌ام؛ کایسدو، چلسی و لیورپول

پس از جنگ لیورپول و چلسی بر سر جذب هافبک مویسس کایسدو، این بازیکن با 115 میلیون پوند به عنوان گران قیمت‌ترین انتقال تاریخ لیگ برتر انگلیس معرفی شد. پس از اولین بازی این اکوادوری مقابل وستهام، رضایت هواداران از جذب او کاهش یافت. او به صورت تعویضی وارد زمین و اشتباهات زیادی مرتکب شد و با خطای پنالتی در محوطه جریمه، وستهام را به گل سوم رساند.

 

رویای شیشه‌ای وودگیت

رئال مادرید به خاطر توانایی‌‌های دفاعی او، ۱۸ میلیون یورو برای وودگیت پرداخت. در فصل اول حتی یک ثانیه هم برای تیم بازی نکرد. او دائما در بیمارستان بود. ۱۳ ماه بعد در سپتامبر ۲۰۰۵، او مقابل بیلبائو اولین بازی‌اش را انجام داد. در اولین بازی او یک گل به خودی زد و اخراج شد. مصدومیت عضلانی سبب شد دیگر برای رئال مادرید به شکل ثابت بازی نکند. آنها وودگیت را به میدلزبورو قرض دادند. او در رئال فقط ۱۰ بازی کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مردی که پادشاه می‌شود

مسلما بهترین فوتبالیست تمام دوران، عنوانی است که پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی به لیونل مسی اختصاص پیدا کرد و دیگر نمی‌توان نامی را در قیاس با او قرار داد اما اولین بازی‌اش هرگز فراموش نمی‌شود. خوزه پکرمن سرمربی آلبی سلسته برای اولین بار او را به تیم ملی دعوت کرد و به مسی تنها 2 دقیقه بیشتر فرصت نرسید. نه برای اینکه او در آخرین دقایق وارد زمین شد بلکه پس از ورود در دقیقه 63 در دقیقه 65 به دلیل خطای خطرناک بر روی ویلموس وانچاک بازیکن بلغارستان اخراج شد.

 

بادکنک زرد

تیاگو سیلوا یکی از بهترین خریدهای دوران جدید چلسی، شروعی عجیب در این تیم داشت. او در نخستین بازی مقابل وست بروموویچ تازه صعود کرده قرار گرفت و ملی پوش برزیلی با لو دادن توپ مقابل کالوم رابینسون، باعث شد دومین گل از 3 گل وست بروم به ثمر برسد. او همچنین هیچ تکل موفقی نداشت و 2 بار دریبل خورد. البته در پایان، کالوم هادسون اودوی، تامی آبراهام و میسون مانت توانستند گلزنی کنند تا او شرمنده از زمین خارج نشود.

کلاس آموزشی برای نایب قهرمان اروپا

اورا در ژانویه 2006 به یونایتد پیوست و با کسب 14 جام، از جمله 5 قهرمانی لیگ برتر و 379 بازی برای شیاطین سرخ از این تیم جدا شد اما اتفاقی که در نخستین بازی او افتاد هیچ وقت از دفتر خاطرات او پاک نمی‌شود. اورا در سال 2022 گفت:«نخستین بار مقابل ترور سینکلر بازی کردم و بعد از 5 دقیقه از لحاظ توانایی بریده بودم. به خودم می‌گفتم لعنتی اینجا چه کار می‌کنی؟ تو را چه به انگلیس! فوتبال در انگلیس خیلی سریعتر از چیزی بود که در تلویزیون می‌دیدم. در مونت کارلو احساس آرامش می‌کردم و 4 بار به عنوان بهترین دفاع لیگ انتخاب شدم. فکر می‌کردم موفق شده‌ام و بازیکن بزرگی هستم اما در بین 2 نیمه، فرگی 10 بازیکن دیگر را رها کرد و فقط با من حرف زد. او می‌گفت:«تو اگر کنار من بشینی و فوتبال انگلیسی را یاد بگیری، بیشتر به تیم کمک می‌کنی.»

 

پاندا روی یخ

یکی از عجیب ترین افراد این لیست، علی دیا است. بازیکنی که در تماس با گرام سونس خودش را به دروغ، پسرعموی ژرژ وه‌آ تنها برنده آفریقایی توپ طلا جا می‌زند و گرام سونس متقاعد می‌شود او را برای یک ماه به ساوتهمپتون بیاورد. اگر چه سوال اساسی این است چه کسی تماس اولیه را برقرار کرده؟ مدیر دیا؟ ولی او هرگز مدیر برنامه نداشت. سونس یا علی دیا؟ مساله این است.

 

او به هر ترتیب به تیم ملحق می‌شود و به عنوان جانشین اسطوره‌ ساوتهمپتون یعنی تونی پولیس معرفی می‌شود اما ورود به زمین توسط هری ردنپ با عنوان «زندگی یک پاندا روی یک تکه یخ» مورد تمسخر قرار گرفت. ابتدا قرار بود در یک بازی دوستانه مقابل آرسنال به میدان برود اما آن مسابقه به دلیل آبگرفتگی لغو شد و گرام سونس با توجه مصدومیت مت لی‌تیسته مجبور به انتخاب او بود. تماشایش در پیراهن ساوتهمپتون مضحک بود. او در سال 2015 به «بلیچر ریپورت» اعلام کرد 2 تیم اسپلی‌مور و بولک را با عنوان پسرعموی ژرژ وه‌آ بودن، فریب داده و با آنها قرارداد بسته است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا