آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

امری با استون‌ویلا بی‌رحمانه می‌تازد؛ پایان رویای اروپایی تاتنهام؟

استون‌ویلا موفق شد دیداری 6 امتیازی را مقابل تاتنهام در خانه پیروز شود.

اخراج آنتونیو کونته و سپس استلینی به‌تبعش انتخاب رایان میسن به‌ عنوان سرمربی تیم برای حفظ رتبه پنجم جدول و کسب سهمیه لیگ اروپای فصل آینده، نه‌تنها تاثیرگذار نبود بلکه تاتنهام به لطف پیروزی پر حرف و حدیثش مقابل برایتون فعلاً رتبه ششم جدول را به خاطر تفاضل گل با استون‌ویلا حفظ کرده اما ظاهرا این جایگاه را به‌زودی از دست خواهند داد و قادر نیستند حتی سهمیه کنفرانس لیگ فوتبال اروپا را هم به دست بیاورند.

شاگردان میسن که تنها 2 دیدار تا پایان فصل انجام خواهند داد و به مصاف برنتفورد و لیدزیونایتد خواهند رفت از 13 دیدار اخیرشان تنها 3 پیروزی کسب کرده‌اند و عصر شنبه در خانه استون‌ویلا، 3 امتیاز حیاتی در کورس کسب سهمیه کنفرانس لیگ را جای گذاشتند.

در آستانه 2 نبرد سرنوشت‌ساز

تاتنهام بازی را چه از منظر فنی و چه از منظر نتیجه تا پیش از فرا رسیدن 15 دقیقه پایانی دیدار واگذار کرده بود و پنالتی دقایق پایانی هری کین تنها توانست از سنگینی شکست بکاهد و برای کسب امتیاز از ویلا پارک کافی نبود. داگلاس لوئیس و جیکوب رمزی گلزنان استون‌ویلا در این دیدار بودند و تیم امری که در 2 هفته پایانی مقابل لیورپول و برایتون به میدان خواهد رفت، هم‌امتیاز با تاتنهام و به سبب 2 گل زده کمتر در رتبه هفتم جدول ایستاده است. استون‌ویلا تحت شرایطی خاص، حتی شانس حضور در لیگ اروپای فصل آینده را هم خواهد داشت و برای رسیدن به این مهم باید 2 پیروزی را به دست بیاورد.

امری در کنار پپ و آرتتا

از زمانی که اونای امری هدایت استون‌ویلا را در لیگ برتر انگلیس در دست گرفته، شاگردانش 92 بار بازیکنان حریف را در تله آفساید انداخته‌اند و این تعداد آفسایدگیری مناسب در لیگ برتر انگلیس علاوه بر آن که بهترین محسوب می شود، بیش از 27 بار بهتر از هر تیم دیگری در فصل جاری است.

امری روی نیمکت مربیگری استون‌ویلا میانگین 1.96 امتیاز به ازای هر بازی را داشته و در میان مربیانی که در بازه زمانی شروع کار او در ویلا تا الان مربیگری در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده‌اند، سومین نفر برتر پس از پپ گواردیولا (2.41) و میکل آرتتا (2.31) است.

گروه نرم افزاری ماهور

بهترین استون‌ویلا از ماه نوامبر به بعد

این تیم در ماه آوریل 5 پیروزی کسب کرد و 3 برتری خانگی، بهترین تجربه آنها در هر ماه از تاریخ حضورشان در لیگ برتر انگلیس است و با کسب امتیاز از رقبای رو در رو در 180 دقیقه باقی مانده تا پایان فصل، شانس حضور در فصل آینده کنفرانس لیگ اروپا را خواهند داشت.

از طرف مقابل اما اسپرز در هر 5 بازی اخیرشان در لیگ برتر، 7 بار پیش از دقیقه 10 بازی‌ها دروازه‌شان را باز شده دیده‌اند و ریتم شلخته تیم در فاز تدافعی، باعث شده علاوه بر گل دقیقه هشتم استون‌ویلا، آنها مقابل منچستریونایتد هم گل زودهنگام دریافت کرده و در این میان، لیورپول و نیوکاسل هم مجموعاً 5 مرتبه در 10 دقیقه ابتدایی دیدارهایشان مقابل تاتنهام، دروازه این تیم را باز کرده‌اند.

لحظه‌شماری چلسی برای پایان فصل

در دیگر دیدارها، چلسی به تساوی مقابل ناتینگام در خانه رضایت داد، کریستال‌پالاس با پیروزی مقابل بورنموث رسماً بقا در لیگ برتر را جشن گرفت و تساوی نیوکاسل و لیدز علاوه بر به خطر انداختن مجدد رتبه سوم جدول برای شاگردان ادی هاو، نتوانست لیدزیونایتد را از منطقه سقوط از لیگ برتر نجات دهد.

چلسی در دیدار مقابل ناتینگام که برتری به لطف ۲ گل رحیم استرلینگ در فاصله 7 دقیقه‌ای را پس از تنها 4 دقیقه از دست داد، فصل جاری از هر 6 دیدارش مقابل تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر تنها 2 بار پیروزی را تجربه کرده و 4 ناکامی این تیم مقابل تیم‌های تازه لیگ برتری شده در تاریخ برگزاری این مسابقات برای آبی‌های لندن بدترین رکورد است و هرگز سابقه نداشته آنها بیش از 3 از 6 دیدار مقابل چنین تیم‌هایی را با عدم تجربه پیروزی پشت سر بگذارند.

لیدز در نیم قدمی سقوط

لیدز تحت هدایت سم آلردایس نه‌تنها پیروزی به دست نیاورده، بلکه رتبه هجدهم جدول را هم ممکن است تا ۲ شب دیگر به لسترسیتی واگذار کند و در صورت کسب امتیاز اورتون از منچسترسیتی، احتمال بقای رزهای سفید در فصل آینده لیگ برتر بیش از اندازه کاهش خواهد یافت. آنها در 2 دیدار باقی مانده تا پایان فصل به مصاف وستهام و تاتنهام خواهند رفت و محکوم به کسب هر 6 امتیاز ممکن هستند.

دیدار لیدز و نیوکاسل با تساوی 2 بر 2 پایان یافت و هواداران شاهد از دست دادن پنالتی توسط پاتریک بمفورد بودند. شاگردان بیگ سم می‌توانستند اختلافشان را به 2 گل افزایش دهند اما با ۲ گل کالوم ویلسون از روی نقطه پنالتی 2 امتیاز حساس خانگی را از دست دادند. او از آغاز ماه آوریل تاکنون 10 گل به ثمر رسانده است؛ آماری بهتر از هر بازیکن دیگری در 10 لیگ معتبر اروپایی در این بازه زمانی.

عمو مارکوپولو

تنها 3 دقیقه و 23 ثانیه فاصله زمانی میان از دست دادن پنالتی توسط بمفورد برای لیدز و به ثمر نشاندن پنالتی نخست توسط ویلسون برای نیوکاسل در این دیدار وجود داشت. همچنین سم آلردایس که برای نخستین بار مربی‌گری در الندرود را تجربه می‌کرد در 5 بازی خانگی اخیرش روی نیمکت سرمربیگری هر تیمی از سال 2014 تاکنون، هر بار با یک تیم متفاوت به مصاف کلاغ‌ها رفته است؛ یک بار وستهام، یک بار ساندرلند، یک بار اورتون، یک مرتبه وست‌برومویچ و این بار به عنوان سرمربی لیدزیونایتد!

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا