آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تراکتور ۰-۱ پرسپولیس؛ هدیه ۳ امتیازی پورحمیدی به یحیی

سرخ‌پوشان پایتخت در دیداری جذاب توانستند در تبریز بردی مهم را با گلزنی سعید صادقی به‌دست آورند.

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری دوئل تیم‌های پیکان تهران-گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک-استقلال خوزستان آغاز شد که در تهران، پیکان توانست امتیازی ارزشمند را مقابل گل‌گهر به‌دست آورد و نبرد دو تیم برنده نداشت و در اراک هم شاگردان مجتبی حسینی در تیم آلومینیوم موفق شدند اولین برد خود در لیگ بیست‌وسوم را جشن بگیرند. در ادامه دیدارهای هفته دوم، امشب در اولین مسابقه، حساس‌ترین دوئل هفته در تبریز برگزار شد.

 

پرسپولیس تهران که هفته نخست موفق شد آلومینیوم اراک را از پیش بردارد، در ورزشگاه یادگار امام تبریز که امشب میزبان بیش از 50 هزار تماشاگر بود و تمامی سکوهای این ورزشگاه پر شد، مقابل تراکتور تبریز قرار گرفت؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان پاکو خمس در گام نخست مقابل سپاهان شکستی 3 بر یک را متحمل شده بودند و در مسابقه امشب هدف‌شان رسیدن به 3 امتیاز بود و به دنبال آن بودند تا بتوانند اولین امتیازشان در فصل جدید لیگ برتر را به‌دست آورند.

 

ترکیب تراکتور 

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری (از دقیقه 53: سعید آقایی)، مهدی حسینی (از دقیقه: 78 سعید کریم‌آذر)، گوستاوو واگنین (از دقیقه 66: مهدی هاشم‌نژاد)، آلوارو خیمنس (از دقیقه 66: محمدمهدی قنبری)، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی (از دقیقه 66: امیرحسین حسین‌زاده) و عارف رستمی

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: پاکو خمس

 

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (از دقیقه 85: مسعود ریگی)، سعید صادقی (از دقیقه (2+90): گیورگی گولسیانی)، مهدی ترابی (از دقیقه 85: میلاد سورگی)، وحید امیری و شهاب زاهدی (از دقیقه 77: محمد عمری)

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

پاکو خمس بعد از شکست 3 گله تیمش در بازی مقابل سپاهان، تصمیم به تغییر و تحولات گسترده در ترکیب تیمش گرفت و نسبت به بازی قبلی، 4 تغییر در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان تبریزی ایجاد شد و مهدی شیری، مهدی حسینی، سیامک نعمتی و عارف رستمی به جای محمد آقاجانپور، صفا هادی، محمدمهدی قنبری و امیرحسین حسین‌زاده به ترکیب تراکتور اضافه شدند. در طرف مقابل، یحیی گل‌محمدی مطابق انتظار در ترکیب برنده تغییری را ایجاد نکرد تا با ترکیبی مشابه دیدار با آلومینیوم، پرسپولیسی‌ها امشب برابر تراکتور تبریز صف‌آرایی کنند.

 

دو تیم قرار بود از ساعت 18:45 کار خود را در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز کنند اما به‌واسطه حضور گسترده هواداران و تاخیر در رسیدن کاروان تیم‌ها به ورزشگاه، با 15 دقیقه تاخیر نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران از ساعت 19 با قضاوت امیر عرب‌براقی آغاز شد.پرسپولیسی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و اولین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 6 روی دروازه تراکتور خلق شد که شوت مهدی ترابی را در دو مرحله حسین پورحمیدی مهار کرد. در ادامه، سرخ‌پوشان تبریزی از لاک دفاعی خارج شدند و بازی بیشتر در میانه‌های زمین پایاپای دنبال می‌شد و خطاهای سریالی بازیکنان دو تیم باعث شد تا کیفیت مسابقه تحت‌تاثیر قرار گیرد.

در میانه‌های زمین پایاپای دنبال می‌شد و خطاهای سریالی بازیکنان دو تیم باعث شد تا کیفیت مسابقه تحت‌تاثیر قرار گیرد.

 

سرخ‌پوشان تبریزی سرانجام در دقیقه 35 توانستند روی یک کار تیمی صاحب موقعیت گلزنی شوند که پاس در عمق ریکاردو آلوز پیش از آنکه به گوستاوو واگنین برسد، علی نعمتی توانست توپ را دفع کند. در ادامه، پرسپولیسی‌ها توانستند یک فرصت خوب گلزنی به‌دست آورند که با وجود سرتوپ زیبای میلاد سرلک، تکل به موقع محمد نادری توپ را از دروازه تراکتور دور کرد و در ادامه، سعید صادقی ناکام در باز کردن دروازه سرخ‌پوشان بود.

 

صادقی در ادامه تلاش‌های خود برای رسیدن به گل سرانجام توانست به خواسته خود برسد؛ به‌طوری‌که روی ارسال بلند محمدحسین کنعانی‌زادگان، حسین پورحمیدی به شکل عجیبی از خط دروازه تراکتور خارج شد که توانست روی توپ تاثیر بگذارد و بعد از عبور توپ از پورحمیدی، صادقی توانست در مقابل دروازه خالی توپ را در دقیقه 42 درون دروازه تراکتور قرار بدهد تا با گلزنی او، شاگردان یحیی گل‌محمدی با بردی یک‌گله به رختکن بروند.

 

تراکتوری‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند که ایده‌آل‌ترین فرصت گلزنی روی همکاری عارف رستمی و ریکاردو آلوز برای سرخ‌پوشان به‌دست آمد که در دقیقه 51 شوت دیدنی ریکاردو آلوز به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. بعد از این موقعیت، دوباره توپ و میدان در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت که در دقیقه 60، دو فرصت پیاپی گلزنی نصیب شاگردان یحیی گل‌محمدی شد اما ضربه مرتضی پورعلی‌گنجی از روی خط برگشت داده شد و در ادامه مهدی ترابی نتوانست دروازه تراکتور را باز کند.

 

پورحمیدی مجدداً در محوطه جریمه تراکتور مرتکب اشتباه شد اما این‌بار سرخ‌پوشان فرصت‌طلب نبودند و ضربه مرتضی پورعلی‌گنجی از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت. شاگردان پاکو خمس در رسیدن به موقعیت مناسب گلزنی ناکام بودند تا اینکه در دقیقه 83 بار دیگر پرسپولیسی‌ها صاحب فرصت گلزنی شدند که این‌بار ضربه سر مرتضی پورعلی‌گنجی به تیرک دروازه تراکتور برخورد کرد و در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم بی‌ثمر بود تا با تک‌گل سعید صادقی، سرخ‌پوشان پایتخت در تبریز بتوانند به پیروزی برسند.

 

پرسپولیس با کسب دومین برد پیاپی با 6 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و در نقطه مقابل هم تراکتور تبریز بدون امتیاز قعرنشین ماند. سرخ‌پوشان پایتخت در هفته سوم لیگ برتر، پنجشنبه 2 شهریورماه در خانه میزبان ذوب‌آهن اصفهان هستند و تراکتور تبریز هم باید سه‌شنبه 31 مردادماه در دیداری خانگی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شارجه امارات برود.

 

در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان 2-0 از سد ذوب آهن گذشت و مس رفسنجان و نساجی هم 1-1 به تساوی رسیدند. هفته دوم لیگ بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران فرداشب (پنجشنبه) با برگزاری دوئل تیم‌های استقلال و ملوان بندرانزلی به پایان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا