آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تراکتور ۱-۰ مس رفسنجان؛ عبدی تبریزی‌ها را از بحران خارج کرد

گلزنی مهدی عبدی که به عنوان بازیکن تعویضی به تراکتور تبریز اضافه شد باعث شد تا سرخ‌پوشان در خانه مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک‌گله استقلال تهران در مقابل استقلال خوزستان به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و بعد از انجام این مسابقه، نوبت به برگزاری دومین دوئل هفته در تبریز رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که سرخ‌پوشان تبریزی هر 2 بازی ابتدایی خود در لیگ بیست‌وسوم را شکست خورده بودند و در نقطه مقابل هم مسی‌ها بعد از 2 تساوی پیاپی، هفته گذشته در خانه برابر شمس‌آذر قزوین مغلوب شدند تا هر دو تیم در شرایطی بحرانی به دیدار رودررو با یکدیگر برسند.

 

مس رفسنجان که فصل گذشته توانسته بود در بازی رفت‌وبرگشت مقابل تراکتور تبریز به پیروزی برسد، در مسابقه امشب به دنبال آن بود تا روند درخشان خود را حفظ کند و با کسب پیروزی در تبریز، به روزهای بحرانی خود پایان داده و به جمع 8 تیم بالای جدول اضافه شود و با برد به استقبال تعطیلات فیفادی برود. سرخ‌پوشان تبریزی هم که یک دیدار معوقه پیش از تعطیلات فیفادی دارند، در مسابقه امشب هدف‌شان رسیدن به 3 امتیاز بودند تا بتوانند بازگشتی آسانسوری به جمع تیم‌های بالای جدولی داشته باشند و با بهره‌وری از فرصت برد در بازی عقب‌افتاده، خیلی زود فاصله به‌وجود آمده را جبران و جایگاه خود را در نیمه بالای جدول تثبیت کنند.

 

آخرین خرید تابستانی، فرشته نجات تیمِ خمس

پاکو خمس با توجه به ناکامی تراکتور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، در مسابقه همه تمرکز خود را روی کسب پیروزی گذاشته بود تا بتواند از خطر اولتیماتوم زودهنگام بگریزد و بعد از 3 شکست پیاپی در لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی، تیمش را با انگیزه کسب پیروزی در مسابقه امشب به میدان فرستاد. ساکت الهامی هم برای از دست ندادن جایگاهش روی نیمکت مس رفسنجان در مسابقه امشب به دنبال آن بود تا در مقابل تیم سابقش به پیروزی برسد و همین مسئله باعث شد تا دو تیم با شمایلی تهاجمی پا به میدان مسابقه بگذارند و به دنبال کسب پیروزی باشند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

هواداران تراکتور بازهم استقبال نسبتاً خوبی از دیدار خانگی تیم‌شان داشتند و از ساعت 20 به میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز، نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و مس رفسنجان با قضاوت یاسر همرنگ آغاز شد. تراکتوری‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که موقعیت‌های به‌وجود آمده از سوی شاگردان پاکو خمس یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. برخلاف دیدارهای قبلی امشب مثلث ریکاردو آلوز، آلوارو خیمنس و گوستاوو واگنین از آمادگی خوبی برخوردار بودند و همکاری مثلث خارجی تراکتور باعث ایجاد چند موقعیت مسلم گلزنی روی دروازه مس شد که قرمزپوشان تبریزی نتوانستند از آن بهره ببرند.

 

امیرحسین حسین‌زاده در یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های نیمه نخست، در محوطه جریمه مس رفسنجان به شکلی مشکوک سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت تا در شب فرصت‌سوزی شاگردان خمس آن‌ها با تساوی بدون گل در دیدار با مس رفسنجان در نیمه نخست کار خود را به پایان ببرند. دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم برخلاف نیمه اول نمایش کم‌افت‌وخیزی داشتند و موقعیت جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. هواداران تراکتور در طول نیمه دوم بارها علیه بازیکنان تیم‌شان شعار دادند و در اتفاقی جالب‌توجه از پاکو خمس حمایت کردند.

 

مهدی عبدی خرید تازه تراکتوری‌ها که در نقش یار جانشین به ترکیب سرخ‌پوشان اضافه شده بود، توانست در دقیقه 85 روی ارسال مهدی حسینی که او هم در نیمه دوم به ترکیب سرخ‌ها اضافه شد، برای تراکتور گلزنی کند تا با درخشش مهاجم سابق پرسپولیس، شاگردان پاکو خمس بتوانند بردی ارزشمند را در خانه به‌دست آورند. بعد از گلزنی عبدی، جو ورزشگاه مثبت شد و شاگردان خمس هم مورد تشویق قرار گرفتند تا در شبی که تعویض‌های خمس گره از کار تراکتور باز کردند، سرخ‌پوشان تبریزی با سوغاتی 3 امتیازی به کار خود در مصاف با مس رفسنجان پایان بدهند.

تراکتور تبریز با کسب اولین 3 امتیاز در فصل جدید در رتبه یازدهم جدول قرار گرفت و در طرف مقابل، مس رفسنجان با 2 امتیاز به رتبه سیزدهم جدول سقوط کرد تا تیره‌روزی‌های ساکت الهامی در تیم جدیدش ادامه داشته باشد. شاگردان خمس بعد از برد در مسابقه امشب، باید خود را برای برگزاری دیدار معوقه مقابل استقلال خوزستان در اهواز آماده کنند؛ مسابقه‌ای که شنبه یازدهم شهریورماه به میزبانی ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود. مسی‌ها هم در هفته پنجم لیگ برتر میزبان آلومینیوم اراک هستند که با توجه به عدم مشخص بودن برنامه ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم موعد این مسابقه مهم مشخص نیست و حتی با توجه به روند نتیجه‌گیری نارنجی‌پوشان این احتمال وجود دارد که در بازی آینده، کادرفنی این تیم هم دستخوش تغییر و تحولاتی شود!

 

نتایج هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

دوشنبه ششم شهریورماه

استقلال 1-0 استقلال خوزستان

تراکتور تبریز 1-0 مس رفسنجان

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه هفتم شهریورماه

نساجی مازندران – صنعت‌نفت آبادان (ساعت 19:30)

پیکان تهران – سپاهان اصفهان (ساعت 19:30)

گل‌گهر سیرجان – ملوان بندرانزلی (ساعت 20)

 

چهارشنبه هشتم شهریورماه

ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران (ساعت 19:30)

آلومینیوم اراک – شمس‌آذر قزوین (ساعت 20)

فولاد خوزستان – پرسپولیس (ساعت 21:30)

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا