آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چهارم ‌شدن تراکتور مسجل شد؛ پایان ماجراجویی نفت در لیگ برتر!

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران با مسجل‌شدن سقوط نفت مسجدسلیمان به پایان رسید.

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز (جمعه) با برگزاری 8 مسابقه همزمان از ساعت 18 پیگیری شد. در شرایطی که همه نگاه‌ها به عملکرد تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال به عنوان 3 مدعی قهرمانی در مقابل رقبای‌شان بود، دیدارهای مهم دیگری هم به انجام رسید؛ از جمله تقابل تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان و ملوان بندرانزلی و مس کرمان. به جز این 3 مسابقه حساس که در سرنوشت تیم‌های قعرجدولی تاثیرگذار بود، تراکتور در خانه مقابل نساجی مازندران قرار گرفت و فولاد خوزستان هم در تهران میهمان تیم هوادار بود.

 

برد لحظه آخری تراکتوری‌ها در خانه

سرخ‌پوشان تبریزی با هدایت پاکو خمس بعد از کسب 4 برد در 5 بازی گذشته امروز در آخرین دیدار خانگی فصل به دنبال کسب پانزدهمین برد خود در لیگ بیست‌ودوم بودند تا بتوانند جایگاه خود در رتبه چهارم جدول را تثبیت کنند و برای رسیدن به این مهم باید در مقابل نساجی مازندران قرار می‌گرفتند. مازنی‌ها بعد از ناکامی در رسیدن به پیروزی در نیم‌فصل دوم و گذشت 14 هفته از آخرین برد آن‌ها که در مقابل تراکتور در قائمشهر به‌ثبت رسیده بود، امروز در تبریز در سودای خروج از بحران بودند.

 

پاکو خمس و کارلوس هرناندس 2 سرمربی اسپانیایی شاغل در فوتبال ایران امروز دوئلی جالب‌توجه را مقابل هم داشتند و از ساعت 18 با قضاوت یاسر همرنگ، نبرد شاگردان خمس و هرناندس در حضور پرشور هواداران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد. تراکتوری‌ها در نیمه اول مسابقه تیم برتر زمین مسابقه بودند و موقعیت‌های پرشماری را روی دروازه نساجی خلق کردند اما درخشش علیرضا حقیقی باعث شد تا حملات متعدد سرخ‌پوشان تبریزی راه به جایی نبرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان خمس در نیمه نخست نسبت به قضاوت همرنگ معترض بودند و معتقد بودند که دو پنالتی به سود تیم‌شان اعلام نشده اما داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد. تراکتوری‌ها در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و بارها روی دروازه نساجی خطرآفرین شدند که بازهم علیرضا حقیقی با درخشش خود سد راه شاگردان خمس شد تا اینکه سرانجام محمدمهدی قنبری در دقیقه 90 توانست قفل دروازه نساجی را بشکند تا تراکتوری‌ها در خانه جشن پیروزی بگیرند.

 

تراکتور تبریز با پیروزی در مسابقه امشب در جدول رده‌بندی 52 امتیازی شد تا جایگاهش در رتبه چهارم جدول تثبیت شود. نساجی مازندران هم در ادامه روند ناموفق خود در لیگ بیست‌ودوم برای پانزدهمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا مازنی‌ها در جایگاه سیزدهم جدول باقی بمانند. سرخ‌پوشان تبریزی در آخرین بازی خود در لیگ بیست‌ودوم، باید در هفته سی‌ام رودررو استقلال در ورزشگاه آزادی تهران قرار گیرند؛ مسابقه‌ای که روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. در همان روز، نساجی مازندران در خانه میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود.

 

سرنوشت بقای مس به روز آخر کشیده شد

ملوانی‌ها بعد از 10 هفته ناکامی در کسب پیروزی و تحمل شکست 4 گله در آخرین مسابقه مقابل مس رفسنجان، امروز در خانه به دنبال تثبیت جایگاه خود در لیگ بیست‌ودوم بودند و در نقطه مقابل، تیم مس کرمان با هدایت فرزاد حسین‌خانی به انزلی سفر کرده بود تا بتواند با شکست دادن ملوان به روزهای بحرانی خود پایان داده و بقایش در لیگ برتر را قطعی کند؛ آن‌هم در شرایطی که مسی‌ها در 4 بازی گذشته خود هیچ امتیازی به‌دست نیاورده بودند.

دو تیم در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های هفته از ساعت 18 در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی کار خود را با قضاوت بیژن حیدری آغاز کردند. ملوانی‌ها در نیمه اول تیم برتر زمین مسابقه بودند و از همان دقایق ابتدایی در تلاش بودند تا بتوانند به گل برتری برسند اما ایستادگی خط دفاعی نارنجی‌پوشان باعث شد تا تلاش شاگردان مازیار زارع بی‌ثمر باشد و آن‌ها در گلزنی ناکام بودند. بهترین فرصت گلزنی برای ملوان را سهیل فداکار در موقعیتی تک‌به‌تک از دست داد تا نیمه اول گلی بین دو تیم ردوبدل نشود.

 

مسی‌ها در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست تیم برتر زمین مسابقه بودند و تلاش‌شان رسیدن به گل برتری بود اما نارنجی‌پوشان هم نتوانستند قفل دروازه ملوان بندرانزلی را بشکنند تا در پایان یک بازی پرافت‌وخیز اما بدون گل، دو تیم با تساوی از زمین مسابقه خارج شوند. ملوان بندرانزلی با گذراندن یازدهمین بازی متوالی بدون برد با 26 امتیاز در رتبه دوازدهم باقی ماند و مس کرمان هم با 22 امتیاز در رتبه چهاردهم باقی ماند تا همچنان مسی‌ها در خطر سقوط به لیگ یک باشند. شاگردان مازیار زارع در هفته سی‌ام باید در دیداری تشریفاتی در مسجدسلیمان مقابل نفت قرار گیرند و مس کرمان در دیداری سرنوشت‌ساز و حساس میزبان سپاهان اصفهان است. گفتنی است که هر در مسابقه روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه از ساعت 18 آغاز خواهد شد.

 

تساوی ارزشمند نفتی‌ها در خانه

صنعت‌نفت آبادان در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر توانست 8 امتیاز بگیرد و امروز (جمعه) شاگردان عبدالله ویسی در آخرین بازی خانگی خود در لیگ بیست‌ودوم به دنبال آن بودند تا با حفظ روند صعودی‌شان در جدول بتوانند با گذر از ذوب‌آهن اصفهان، امیدشان به بقا در لیگ بیست‌ودوم را افزایش دهند. ذوبی‌ها هم بعد از شکست دادن فولاد خوزستان با انگیزه بالا در سودای رسیدن به دومین برد پیاپی بودند تا بتوانند رتبه تک‌رقمی خود را در جدول حفظ کنند.

 

اشکان خورشیدی داور باتجربه فوتبال ایران قضاوت مسابقه حساس امروز را برعهده داشت و دو تیم از ساعت 18 در ورزشگاه مملو از جمعیت تختی آبادان برابر هم صف‌آرایی کردند. نفتی‌ها در ثانیه‌های ابتدایی مسابقه با خطای هند مدافع ذوب‌آهن موفق به کسب ضربه پنالتی شدند که طالب ریکانی این ضربه را به گل تبدیل کرد. در ادامه خطای خشن و عجیب کاپیتان نفتی‌ها اخراج او در دقیقه 10 شد تا شاگردان عبدالله ویسی خیلی زود 10 نفره شوند. ذوبی‌ها بعد از دریافت گل، یکپارچه حمله شدند و به دنبال رسیدن به گل مساوی بودند که سرانجام در دقیقه 27، امیرحسین رنگرز موفق شد گل تساوی را بزند تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

 

شاگردان ویسی در نیمه دوم تیم برتر زمین مسابقه بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند دروازه ذوب‌آهن را مجدداً باز کنند و به گل برتری برسند اما ایستادگی خط دفاعی ذوب‌آهن باعث شد تا حملات پرشمار نفتی‌ها راه به جایی نبرد و به گل برتری ختم نشود. نفتی‌ها در واپسین دقایق فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند به گل برتری برسند تا یکی از تقابل‌های حساس هفته با نتیجه تساوی خاتمه یابد.

 

صنعت‌نفت آبادان با 22 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند تا همچنان شاگردان عبدالله ویسی امیدوار به بقا در لیگ بیست‌ودوم بمانند. ذوب‌آهن اصفهان هم با کسب سی‌وپنجمین امتیاز فصل در جایگاه نهم جدول باقی ماند و رتبه تک‌رقمی‌اش را حفظ کرد. نفتی‌ها در دوئلی سرنوشت‌ساز و نفس‌گیر باید در هفته سی‌ام لیگ برتر روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه در سیرجان مقابل گل‌گهر قرار گیرند و ذوب‌آهن اصفهان هم در آخرین بازی خود در لیگ بیست‌ودوم در خانه پذیرای هوادار تهران خواهد بود.

سقوط تلخ نفتی‌ها در اراک

آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر را امروز برگزار کردند؛ آن‌هم در شرایطی که اراکی‌ها به دنبال حفظ جایگاه هفتم جدول برای خود بودند و در نقطه مقابل، شاگردان ابراهیم اشکش در تیم نفت مسجدسلیمان برای زنده نگه داشتن امیدهای خود به بقا در لیگ برتر محکوم به کسب 3 امتیاز مسابقه امروز بودند. نفتی‌ها در شرایطی باید برنده می‌شدند که ناکامی مس کرمان در کسب امتیاز در بازی همزمان می‌توانست امیدهای این تیم برای بقا را حفظ کند.

 

کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای این مسابقه به سراغ استفاده از یک داور جوان و کم‌نام‌ونشان رفته و قضاوت نبرد شاگردان رحمتی و اشکش را به فرزاد منصوری منصور سپرده بود. منصوری از ساعت 18 سوت آغاز نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان را در ورزشگاه امام خمینی اراک به صدا در آورد. نفتی‌ها که برای بقا نیاز به پیروزی داشتند بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان لحظات ابتدایی مسابقه صحنه مشکوکی در محوطه جریمه آلومینیوم رخ داد اما داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.

 

حسین پورحمیدی نقش مهمی در بسته ماندن دروازه آلومینیوم داشت و روی یک ضدحمله شاگردان مهدی رحمتی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که خطای امین هاشمی‌فرد باعث اخراج مدافع نفت مسجدسلیمان در دقیقه 20 شد. بعد از اخراج مدافع نفتی‌ها، بازیکنان آلومینیوم در تلاش بودند تا دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کنند اما تلاش آن‌ها هم بی‌سرانجام بود تا نیمه اول بدون گل مساوی به پایان برسد. دو تیم در نیمه دوم نمایش پایاپایی داشتند و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به‌دست آوردند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در واپسین ثانیه‌های مسابقه رضا جبیره مهاجم تعویضی آلومینیوم موفق به گلزنی شد اما داور مسابقه به دلیل آفساید گل جبیره را مردود اعلام کرد. پیش از این موقعیت، آریا بزرگر مهاجم نفت مسجدسلیمان از زمین مسابقه اخراج شد تا نفتی‌ها با 9 بازیکن بازی را به پایان ببرند.

 

نفت مسجدسلیمان با تساوی در مسابقه امروز 17 امتیازی شد تا سقوط آن‌ها به لیگ یک مسجل شود. آلومینیوم اراک هم با 39 امتیاز در رتبه هفتم جدول باقی ماند. آلومینیوم در آخرین بازی خود در لیگ بیست‌ودوم در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز باید روز بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه مقابل فولاد خوزستان قرار گیرد و نفت مسجدسلیمان هم که سقوطش امروز مسجل شد، باید در دیداری خانگی آخرین حضورش در لیگ برتر را تجربه کند و مقابل ملوان بندرانزلی به میدان برود.

 

2 امتیاز مهم برای فولاد در تهران جا ماند

شاگردان علیرضا منصوریان بعد از شکست 2 گله در اصفهان مقابل ذوب‌آهن، به دنبال گذراندن آخرین بازی بیرون از خانه خود بودند و امروز در ورزشگاه پاس قوامین تهران برابر هوادار قرار گرفتند. فولادی‌ها که امیدشان به تسخیر رتبه هفتم جدول در پایان فصل جاری است، در دیدار امروز (جمعه) درصدد آن بودند تا بتوانند از روند پرنوسان تیم هوادار تهران بهره ببرند و با کسب 3 امتیاز به خانه بازگشته و آماده آخرین بازی فصل شوند. بنفش‌پوشان تهرانی هم بعد از 4 بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی امروز در خانه به دنبال کسب برد و حفظ امیدهایشان برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی در پایان لیگ بیست‌ودوم بودند.

 

فرهاد امینی از ساعت 18 سوت را به نشانه آغاز نبرد شاگردان منصوریان و الهامی در ورزشگاه پاس قوامین تهران به صدا در آورد تا یکی از دوئل‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر رسماً در تهران آغاز شود. دو تیم در نیمه اول برخلاف انتظار نمایش خوبی نداشتند و موقعیت جدی پرشماری روی دروازه‌ها ایجاد نشد و معدود موقعیت‌ها به وجود آمده هم توسط دروازه‌بانان هوادار و فولاد مهار شد تا در نیمه اول بازی بدون گل مساوی به پایان برسد.

شاگردان منصوریان در نیمه دوم نمایش تهاجمی را از خود نشان دادند و چند موقعیت خوب نصیب بازیکنانی مثل احسان پهلوان و ساسان انصاری شد اما فرصت‌سوزی فولادی‌ها باعث شد تا آن‌ها ناکام در رسیدن به گل برتری باشند و در نقطه مقابل، تلاش شاگردان ساکت الهامی هم بی‌ثمر بود تا نبرد تیم‌های هوادار و فولاد با تساوی بدون گل به پایان رسید. فولاد خوزستان با تساوی در مسابقه امروز با 39 امتیاز در رتبه هشتم جدول باقی ماند و تیم هوادار تهران هم با 32 امتیاز در جایگاه دهم موقعیتش دست‌نخورده باقی ماند. قرمزپوشان اهوازی در دیدار پایانی‌شان در لیگ بیست‌ودوم بعد از گذراندن 2 بازی پیاپی در بیرون از خانه، روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه در اهواز میزبان آلومینیوم اراک هستند و هوادار تهران هم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان باید مقابل ذوب‌آهن قرار گیرد.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا