آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تسخیر حماسی لانه کلاغ‌ها با ۱۰ سرباز؛ فریاد سربلندی لیورپول در سنت جیمز پارک

لشکر ۱۰ نفره لیورپول، نیوکاسل را در سنت جیمز پارک به زانو درآورد.

در چارچوب هفته سوم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس، ساعتی پیش ۲ تیم لیورپول و نیوکاسل در ورزشگاه سنت جیمزز پارک به مصاف هم رفتند که این دیدار دقایقی پیش با برتری ۲ بر یک لیورپول به اتمام رسید. در حالی که فشار دفاعی مانع به نتیجه رسیدن حملات ۲ تیم در دقایق ابتدایی شده بود، فرصت‌طلبی آنتونی گوردون روی اشتباه مرگبار ترنت الکساندر آرنولد منجر به پیش افتادن نیوکاسل شد. سرخ‌ها هنوز از شوک گل خورده خارج نشده بودند که اخراج مستقیم ویرجیل فن‌دایک به دلیل تکل خشونت‌آمیز روی پای الکساندر ایساک منجر به ۱۰ نفره شدن تیم و فشل شدن حملات بعدی شد. تلاش‌های لیورپول برای به تساوی کشیدن کار تا دقیقه ۸۱ بی‌نتیجه ماند، اما سر بزنگاه، داروین نونیز که تازه به میدان آمده بود، با یک شلیک دیدنی از سمت راست محوطه جریمه کار را به برابری کشید. این پایان کار نبود و خود نونیز در وقت‌های تلف‌شده نیمه‌دوم گل دوم را به ثمر رساند تا بازگشت معجزه‌آسای لیورپول تکمیل شود.

 

بازی در شرایطی آغاز شد که از آخرین پیروزی لیگ برتری نیوکاسل در مقابل لیورپول ۸ سال می‌گذشت. فشار سنگین یاران لیورپول در دقایق ابتدایی با عملکرد بی‌نظیر تیم ادی هاو مواجه شد و خروج‌های موفق آلیسون مانع به نتیجه رسیدن حملات ایساک و گوردون بود. کار تا دقیقه ۲۵ بدون گل پی‌گیری شد تا اینکه اشتباه غم‌انگیز ترنت الکساندر آرنولد که بازی خوبی هم از خود بروز نداده‌ بود منجر به رسیدن لیورپول تا لبه پرتگاه شد. ناکامی او در دریافت پاس ساده محمد صلاح توپ را به آنتونی گوردون رساند. مهاجم ۲۲ ساله انگلیسی نیمی از زمین را پیمود و در نهایت توپ را به پشت سر آلیسون رساند.

تنها ۲ دقیقه بعد اوضاع به شدت برای لیورپول وخیم‌تر شد. ویرجیل فن‌دایک کاپیتان لیورپول به دنبال توپ‌گیری از الکساندر ایساک در پشت محوطه جریمه خودی بود اما درو شدن پای مهاجم حریف، داور را مجاب کرد در میان بهت مدافع وسط هلندی، او را از زمین اخراج کند.

گروه نرم افزاری ماهور

لیورپول بیش از ۶۰ دقیقه ۱۰ نفره جنگید و مقاومت کرد و در نهایت در عین ناباوری به یک برتری حماسی و به یاد ماندنی در خانه حریف رسید. برتری نیوکاسل تا دقیقه ۸۱ ادامه یافت اما موقعیت‌سوزی‌های شاگردان ادی هاو به بدترین شکل ممکن توسط تیم تهاجمی و فرصت‌طلب مهمان مجازات شد. ابتدا داروین نونیز با استفاده از اشتباه باتمن در کنترل توپ از سمت چپ دفاع نیوکاسل پیش تاخت و با یک ضربه دیدنی کار را به برابری کشید.

در حالی که ۳ دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم گذشته‌ بود، نونیز در عین ناباوری تیمش را به گل پیروزی رساند.صلاح توپ را به سمت راست زمین برد تا یار تازه به میدان آمده لیورپول با یک ضربه دقیق دیگر توپ را به پشت سر نیک پوپ برساند.

در حالی که ۲۳ شوت بازیکنان نیوکاسل در سراسر مسابقه تنها منجر به یک گل و یک بار برخورد توپ به تیر دروازه آلیسون شده بود، لیورپول با چهارمین شوت در چارچوب به دومین گل رسید تا کلوپ از نبرد انتقامی مقابل تیمی که فصل گذشته مانع صعود سرخ‌ها به لیگ قهرمانان اروپا شده بود، به سربلندترین شکل ممکن خارج شود. اعجاز کلوپ لیورپول را از یک ورطه وحشتناک در خانه یکی از ترسناک‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ انگلیس به بهترین شکل خارج کرد؛ آن هم در حالی که در فاصله کمتر از یک هفته مانده به پایان پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال، انتقادات زیادی متوجه مسئولان باشگاه در زمینه تقویت تیم است. لیورپول با کسب این پیروزی ۷ امتیازی شد و در رده چهارم جدول قرار گرفت. نیوکاسل دومین شکست متوالی فصل را تجربه کرد.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا