آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تصمیم جنجالی مدیران پرسپولیس در آستانه نهایی‌شدن؛ ویرا، همچنان گزینه اول

مدیران باشگاه پرسپولیس هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره انتخاب سرمربی جدید نرسیده‌اند اما اوسمار ویرا، گزینه نخست آن‌ها است.

یحیی گل‌محمدی یازدهم دی‌ماه بود که بعد از انجام آخرین بازی پرسپولیس در نیم‌فصل نخست مقابل مس در رفسنجان، از سمت خود کناره‌گیری کرد و خبر استعفای خود را رسماً اعلام نمود؛ آن‌هم در حالی‌که مدیران باشگاه پرسپولیس تصور می‌کردند که این‌بار هم گل‌محمدی از مواضع خود عقب می‌نشیند اما برخلاف کناره‌گیری‌های قبلی، این‌بار سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت تصمیم گرفت تا روی استعفای خود پافشاری کند و در نهایت او به شکلی توافقی از هدایت پرسپولیس کنار رفت.

 

مدیران باشگاه پرسپولیس در روز اعلام قطع همکاری با یحیی گل‌محمدی، مدعی شدند 10 گزینه خارجی روی میز است و به‌زودی بهترین گزینه انتخاب خواهد شد. در حالی‌که رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت در چند نوبت وعده داده که قرار است سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی شود اما با این وجود، خبری از انتخاب سرمربی جدید نیست و همچنان گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه چه کسی قرار است جانشین یحیی گل‌محمدی شود، ادامه دارد و اسامی مختلفی به میان آمده است.

 

بودجه‌ای که دردسرساز شد!

پرسپولیسی‌ها که در طول روزهای گذشته با عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر به توافق رسیده‌اند و عصر امروز عازم ابوظبی شدند تا اردوی آماده‌سازی خود را به میزبانی کشور امارات پشت سر بگذارند، هنوز تکلیف سرمربی جدید تیم‌شان را نمی‌دانند. در این میان، گفته می‌شود یکی از علل عدم مشخص‌شدن سرمربی جدید، محدودیت‌های بودجه‌ای سرخ‌پوشان است؛ به‌طوری‌که طبق تصمیم هیات‌مدیره، سرخ‌ها قصد دارند حدود 800 هزار دلار برای سرمربی جدید هزینه کنند و با این بودجه، بسیاری از گزینه‌های موردنظر منتفی شده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

برانکو ایوانکوویچ جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس بود که این سرمربی کروات مدعی شد به دلیل مشکلات شخصی نمی‌تواند سکان هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را برعهده بگیرد. بعد از 2 نوبت پاسخ منفی برانکو به درخواست پرسپولیسی‌ها، نام سرمربیان خارجی زیادی به میان آمد و از چهره‌هایی مانند ولادیمیر پتکوویچ، جیانی دی‌بیاسی، ژوزه پسیرو، آنتونیو کونسیسائو، مارکوس پاکتا، فران اسکریبا، فرانک فودا و چسواو میشنیویچ به میان آمد اما هیچ‌کدام از این گزینه‌ها با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق نرسیدند!

 

اوسمار گزینه اول شد، تنش‌ها بالا گرفت!

هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در طول روزهای گذشته چندین نوبت جلسه برگزار کرده اما با در پایان جلسات برگزار شده، خبری از انتخاب سرمربی جدید نبوده است. در این میان، با توجه به موضع مثبت بازیکنان نسبت به انتخاب اوسمار ویرا و علنی‌شدن این موضع از سوی علیرضا بیرانوند، گفته می‌شود که مدیران باشگاه پرسپولیس در سودای آن هستند تا این مربی برزیلی را که در قامت دستیار اول یحیی گل‌محمدی فعالیت می‌کرد، در قامت سرمربی جدید تیم‌شان معرفی کنند که البته این موضوع هم در داخل هیات‌مدیره با مخالفت برخی اعضا مواجه شده و هم در میان هواداران پرسپولیس با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

 

حسین خبیری عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس که شب گذشته از سمت خود استعفا کرد و به سرعت در باشگاه خیبر خرم‌آباد به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد، یکی از مخالفان سرمربیگری ویرا در پرسپولیس بود. با این وجود، گفته می‌شود که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس مذاکرات اولیه را با ویرا انجام داده و این احتمال وجود دارد که در طی روزهای آینده، اگر گزینه جدیدی مطابق با شرایط بودجه‌ای سرخ‌ها مطرح نشود، معارفه رسمی ویرا در کسوت سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت انجام شود.

سیدجلال، دستیار اول مربی برزیلی؟

ویرا در دوران حضورش در فوتبال باشگاهی برزیل در تیم‌های مطرح این کشور از جمله کورینتیانس، فلامینگو و اینترناسیونال سابقه مربیگری دارد و جالب آنکه در دوره حضورش در اینترناسیونال، او مدتی به عنوان سرمربی هم روی نیمکت این تیم حضور یافت. با این وجود، مخالفت جمعی از هواداران پرسپولیس با انتخاب اوسمار ویرا، سرنوشت این مربی برزیلی نامشخص کرده اما گفته می‌شود که تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس بر این است که به سرعت نیمکت تیم‌شان را از شرایط بلاتکلیف خارج کنند و در این راستا، ویرا جدی‌ترین گزینه است و این احتمال وجود دارد که او در اردوی پرسپولیس در امارات رسماً به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود!

 

اوسمار ویرا در شرایطی به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس نامش مطرح شده که گفته می‌شود در صورت انتخاب او، چهره‌هایی مانند مهرداد خانبان، محمد عسگری و په‌په لوسادا در کادرفنی پرسپولیس کار خود را پیش خواهند برد و صرفاً یک مربی دروازه‌بانان جدید به کادرفنی پرسپولیس به جای وسلی ننکا اضافه می‌شود. ضمن آنکه قرار است در صورت قطعی‌شدن سرمربیگری ویرا، سیدجلال حسینی که نقش پررنگ‌تری در کادرفنی پرسپولیس به‌دست آورد و در قامت دستیار نخست ویرا روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت حضور یابد.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا