آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تن‌هاخ: از لیورپول نمی ‌ترسیم

سرمربی منچستریونایتد به نکات مثبت عملکرد تیمش در بازی‌های اخیر اشاره می‌کند.

اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد در آستانه جدال حساس و نفس‌گیر مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد می‌گوید تیمش هراسی از صف‌آرایی در مقابل سرخ‌های مرسی‌ساید ندارد. منچستریونایتد وسط هفته گذشته با تحمل شکست مقابل بایرن مونیخ به قعر جدول گروه اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا چسبید و شیاطین سرخ حتی فرصت حضور در لیگ اروپا را هم از دست دادند. آنها حالا در شرایطی مهیای مصاف سنتی با لیورپول می‌شوند که هنوز هیچ‌کس در حوالی شهر منچستر خاطره شکست تلخ ۷ گله در رقابت‌های فصل گذشته را فراموش نکرده است. منچستر یونایتد در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته و تا پیش از به صدا در آمدن سوت آغاز بازی در مسابقه یکشنبه، ۱۰ امتیاز با صدر جدول فاصله خواهد داشت.

 

بازی از اول آغاز می‌شود

تن‌هاخ با اشاره به شکست سنگین فصل گذشته که یک هفته بعد از قهرمانی تیمش در جام اتحادیه در خانه لیورپول رقم خورد، می‌گوید: «من ترسی در بازیکنان ندیدم که ارتباطی به شکست فصل گذشته داشته باشد. آن یک تجربه تلخ بود اما بازی با نتیجه صفر – صفر آغاز می‌شود. سال گذشته در نیمه اول خیلی عالی بودیم اما درست با آغاز نیمه دوم گل خوردیم و تیم از هم فرو پاشید. حالا با تیمی متفاوت و بازیکنانی متفاوت سروکار داریم.» او البته از پابرجا بودن خاطره تلخ آخرین سفر تیمش به بندر مرسی‌ساید آگاه است: «ما نمی‌توانیم آن اتفاق را انکار کنیم اما من مطمئنم بازیکنانم به آنجا خواهند رفت ‌و از ابتدا تا انتهای مسابقه مبارزه می‌کنند.» تن هاخ هیچ وقت به اندازه این روزها لرزان بودن نیمکت خود را احساس نکرده بود اما همچنان به آینده امیدوار است: «آنچه فصل قبل رخ داد به گذشته مربوط است. آینده آن چیزی است که می‌توانیم تغییر دهیم. روز یکشنبه یک مسابقه تازه برگزار خواهد شد. آنها خوب بازی می‌کنند اما ما در هفته‌های اخیر بازی‌های دشوار بیشتری پشت سر گذاشته‌ایم. بایرن مونیخ هم تیم خوبی است و دیدید پا به پای آنها پیش رفتیم.»

 

گروه نرم افزاری ماهور

مگوایر آماده نیست

اریک تن‌هاخ در مورد مصدومیت مهره‌های دفاعی تیمش گفته: «مگوایر برای چند بازی پیش رو آماده نخواهد بود اما گمان نمی‌کنیم این وضعیت مدتی طولانی پیش برود.» مگوایر هفته گذشته به عنوان برترین بازیکن ماه نوامبر لیگ برتر انگلیس انتخاب شد و فردای همان روز به همراه تیمش با ۳ گل مغلوب بورنموث شد؛ پیش از آنکه در جریان شکست مقابل بایرن مونیخ مصدوم شود. تن‌هاخ در مورد شاو خبر متفاوتی می‌دهد: «لوک شاو امروز صبح تمرین کرد و فکر می‌کنم برای مسابقه روز شنبه در دسترس خواهد بود. مارکوس راشفورد هم از بند مصدومیت برمی‌گردد.» یکی از خبرنگاران می‌پرسد آیا تن هاخ می‌داند چه کسی روز یکشنبه در غیاب برونو فرناندس بازوبند کاپیتانی را به بازو خواهد بست: «بله!» آیا به ما هم می‌گویید: «خیر!»

 

آنفیلد جای بزرگی است

اریک تن‌هاخ از مأموریت دشوار در خانه لیورپول، آن هم بعد از نتایج ناامیدکننده اخیر استقبال می‌کند: «فکر می‌کنم همه می‌دانند برای رفتن به آنفیلد باید کاملاً باانگیزه باشیم. آنجا مکان مهمی است و می‌دانیم کار سختی پیش رو خواهیم داشت. فکر می‌کنم هر فوتبالیست سطح اولی از این مبارزه استقبال می‌کند. باید رو به جلو نگاه کنید. خاطره فصل گذشته را در ذهن داریم اما باید از مزایای آن سود ببریم و یاد بگیریم. روز یکشنبه می‌توانیم این موضوع را اثبات کنیم.»

من روی تیم تمرکز می‌کنم

اریک تن‌هاخ از مشکلات حول باشگاه و فشار روزافزون روی خود آگاه است اما تمرکزش را روی بهبود عملکرد تیم گذاشته است: «حمایت تیم را احساس می‌کنم. آنها می‌گویند از من حمایت می‌کنند. در واقع همه‌چیز روبه‌راه است. روی فرآیند حرکت باشگاه تمرکز کرده‌ام و می‌خواهم کاری کنم تک‌تک نفرات، بهتر بازی کنند. این تنها نگرانی و نقطه تمرکز من نام دارد و تمام کاری که انجام می‌دهم، تمرکز روی چیزهای درست است.»

 

خطر اخراج

خبرنگاران از خطر اخراج قریب‌الوقوع تن‌هاخ در صورت تداوم نتایج غم‌انگیز اخیر می‌پرسند: «جای نگرانی وجود ندارد چون من به اینجا آمده‌ام تا برنده شوم و عملکرد تیم را ارتقا دهم. من باید کاری کنم آنها خوب بازی کنند اما چنانچه گفته‌ام خوب، به اندازه کافی خوب نیست. ما ثبات نداریم و باید کاری کنم در مقاطع زمانی طولانی‌تر و در سطح بالاتر بهتر بازی کنیم. اگر ببینید چه تعداد بازیکن خوب و استعداد جوان مناسب داریم از ظرفیت تیم در بلند مدت آگاه خواهید شد اما ما باید کار را ارتقا دهیم. مطمئنم با بازگشت مصدومان، عملکرد تیم بهتر خواهد شد.»

 

انتظارات عادی است

تن‌هاخ در مورد سابقه باشگاه در اخراج بازیکنان و انتظار بالا از کادر مربیگری می‌گوید: «این انتظارات کاملاً عادی است. شما این را می‌دانید و از تأثیرش آگاه هستید. با این حال وقتی سوت آغاز مسابقه به صدا در می‌آید به پیروزی فکر می‌کنید، نه به انتظارات. هنگام آغاز فصل هم کسی به این موضوع فکر نمی‌کند چون همه می‌دانند اهداف چه قدر سطح بالا هستند.»

 

هویلوند گل می‌زند

یکی از خبرنگاران از هزینه سنگین برای خرید راسموس هویلوند و ناکامی او در گلزنی در لیگ برتر می‌پرسد: «او در بالاترین سطح گل زده‌ است؛ ۵ گل در لیگ قهرمانان که برای بازیکن جوانی مانند او فوق‌العاده به شمار می‌رود. او ظرفیت لازم را دارد. فکر نمی‌کنم بازیکنان جوان زیادی باشند که بتوانند چنین کاری انجام دهند. شیوه تمرین کردن او را دیده‌ام. به زودی در لیگ برتر گلزنی خواهد کرد. ما موظفیم روی بازی تهاجمی تیم کار کنیم و او باید فرصت‌های گلزنی خود را داشته باشد. تیم، راسموس را به موقعیت مناسب و خوب رسانده اما همیشه یک وضعیت بهتر وجود خواهد داشت. چنانچه گفتید هویلوند تاکنون در لیگ برتر گل نزده. ما روی این موضوع کار خواهیم کرد.»

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا