آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به استقبال روز تاریخی رم با توتی؛ دیر یا زود، سویا شکست خواهد خورد!

فرانچسکو توتی معتقد است مورینیو فینال مقابل سویا را به این تیم نخواهد باخت.

چهارشنبه شب چشم تمامی فوتبالدوستان به بوداپست است؛ جایی که رم و سویا در فینال لیگ اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و پس از 90 یا شاید 120 دقیقه، سرانجام رکورد اعجاب‌انگیز یکی از طرفین باطل می‌شود.

 

یا سویا برای نخستین بار فینال لیگ اروپا را پس از 6 حضور و 6 قهرمانی برای نخستین بار خواهد باخت و یا ژوزه مورینیو برای نخستین بار حضور در یک فینال را با شکست به اتمام می‌رسد. در این میان، فرانچسکو توتی، اسطوره جالوروسی در مصاحبه با سایت رسمی یوفا اذعان داشته مورینیو قصدی برای باختن در این فینال نخواهد داشت و این رکورد سویاست که پس از انجام دیدار سرانجام مخدوش می‌شود.

 

رم، شخصیت قهرمانی را باور کرده است

توتی که این روزهای با حواشی بسیاری در زندگی شخصی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند و در دوران بازیگری خود یک بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا در فینال جام جهانی حاضر شد، جام را فتح کرد و دو مرتبه نیز سابقه قهرمانی در کوپا ایتالیا را داشته، در این باره گفت: «دیر یا زود، سویا باید شکست در فینال لیگ اروپا را بپذیرد زیرا با ژوزه مورینیو، این رم است که شخصیت قهرمانی را به خود دیده و آن را باور کرده است. به خصوص پس از قهرمانی در فینال کنفرانس لیگ اروپای فصل گذشته. در این راه، تنها کافی است کمی بخت با آقای خاص و شاگردانش یار باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

او گفت: «رم این شانس را خواهد داشت که از تجربیات مورینیو در چنین فینال‌هایی بهره‌مند شود. ژوزه شخصیت قهرمان خودش را به تیم تحت هدایتش هم تزریق کرده است. من در دوران بازیگری مقابل او به میدان رفتم و ژوزه سرمربی تیمی بوده که من برای شکست دادنش تلاش می‌کردم اما همواره دوست داشتم به میدان رفتن تحت هدایت او را تجربه کنم اما آقای خاص هرگز انتخابش در سال‌های گذشته، هدایت رم نبود.»

 

علاقه‌ای به بلندای آسمان رم

توتی که شاید بزرگ‌ترین حسرتش در زندگی حرفه‌‎ای عدم فتح جام اروپایی با رم باشد، همواره به وفاداری به رم همچون یک گلادیاتور شکست ناپذیر افتخار کرده و خوشحال خواهد بود اگر حضورش در استادیوم پوشکاش آرنا بوداپست با اهدای جام قهرمانی لیگ اروپا به تیم محبوبش تحت هدایت آقای خاص همراه باشد. توتی در این باره، حرف‌هایش را این گونه پایان داد: «افتخاری که من هرگز موفق نشدن در پیراهن رم به آن برسم، قهرمانی در تورنمنت قاره‌ای بود. آن زمان تیم‌های بسیار دیگری از رم قوی‌تر بودند، بیشتر خرج می‌‎کردند و در نهایت به طور موفقیت‌آمیزی برای فتح عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کردند.همواره برای ما سخت بود که با آنها رقابت کنیم. با این حال هنوز از دوران حرفه‌ای خودم رضایت کامل دارم و نسبت به آنچه در طول سالیان انجام دادم با تمام وجود افتخار می‌کنم. من طول دوران بازیگری‌ام را در پیراهن رم، باشگاه و شهری که عاشقش هستم، گذراندم و به این تصمیم خودم افتخار می‌کنم. هنوز هم با گذشت سالیان، حتی یک ذره از عشقم به این تیم و به این شهر کم نشده است. رم را این روزها همان گونه دوست دارم که با در دست داشتن بازوبند کاپیتانی‌اش در دستانم دوست می‌داشتم و این برگ برنده زندگی من بوده است.»

رم، آرمان شهر گمشده آقای خاص

همچنین مورینیو که خود در 5 فینال اروپایی با تیم‌های مختلف حاضر بوده و هرگز شکستی را تجربه نکرده در گفت‌وگوی کوتاهی با اسکای ایتالیا اعلام کرده فعلاً حتی یک درصد هم به خداحافظی از فوتبال و دنیای مربیگری فکر نمی‌کند و هنوز آنقدرها پیر نشده که بخواهد از روزهای بازنشستگی‌اش لذت ببرد.

 

مورینیو گفت: «قصد من این است که هواداران رم را در هر شرایطی خوشحال کنم. ما هر روز به سختی تلاش می‌کنیم تا تاریخ را برای رم به باشکوه‌ترین شکل ممکن بنویسیم و راز فلسفه من این است که هرگز به گذشته با حسرت نگاه نکرده‌ام. حتی به افتخارات گذشته‌ام هم بیش از اندازه تکیه نکرده‌ام اما تاریخ را نمی‌توان انکار کرد. همواره نگاهم به آینده بوده و برای کسب افتخارات جدید لحظه‌ها را شمرده‌ام. فراموش نکنید رم در دومین فینال اروپایی متوالی‌اش حاضر است و تنها باشگاه‌های با شخصیت و بزرگ در جهان فوتبال هستند که موفق به فتح چنین دستاوردی می‌شوند و 2 دوره متوالی جواز حضور در فینال‌های اروپایی را کسب می‌کنند.»

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا