آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

توهم توطئه در فوتبال آلمان؛ حق یوونتوس صعود به دور بعد نبود!

نشریات آلمانی زبان، صعود یوونتوس به دور یک چهارم نهایی لیگ اروپا را زیر سوال بردند.

یوونتوس پس از برتری یک بر صفر هفته گذشته در استادیوم آلیانتس، پنجشنبه شب در استادیوم اروپا پارک اشتادیون مقابل فرایبورگ صف‌آرایی کرد و برتری 2 گله‌اش مقابل حریف 10 نفره، شاگردان الگری را به دور بعد فرستاد تا از این راه امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بمانند.

یوونتوس که این فصل شرایط عجیبی را پشت سر گذاشته و هنوز امیدوار به ادامه فصل است در این دیدار موفق شد نخستین شکست فرایبورگ در ادوار برگشت مسابقاتش در تورنمنت‌های حذفی اروپایی را رقم بزند و برای دهمین بار در قرن حاضر راهی دور یک چهارم نهایی مسابقات اروپایی شود؛ بیش از هر تیم ایتالیایی دیگر در این مقطع.

آلمانی‌های عصبانی از شکست پی‌درپی

صعود یوونتوس به جمع 8 تیم برتر لیگ اروپا اما به مذاق هواداران فوتبال در آلمان خوش نیامده و رسانه‌های این کشور پس از پایان بازی، داور هلندی دیدار را به شدیدترین شکل ممکن، به باد انتقاد گرفته‌اند. فرایبورگ که امیدوار بود با برتری در بازی خانگی، برای نخستین بار در تاریخش راهی دور یک چهارم نهایی رقابتی اروپایی شود، از انجام این مهم عاجز ماند و این در شرایطی بود که شاگردان الگری بازی چندان درخشانی هم مقابل حریف 10 نفره به نمایش نگذاشتند اما 2 بار دروازه این تیم را باز کردند.

نقش پر رنگ VAR

تصمیمات داوری در این دیدار، سرنوشت بازی را مشخص کرد و دیداری که تا واپسین ثانیه‌های نیمه نخست بدون گل باقی مانده بود، پس از اخراج یکی از 3 مدافع فرایبورگ با کارت زرد دوم در فاصله کمتر از 20 دقیقه، شاهد گلزنی دوشان ولاهوویچ از روی نقطه پنالتی بود. کمک داور ویدئویی گل نخست دیدار را پیش از دقیقه 30 را به این علت رد کرده بود که دوشان ولاهوویچ در منطقه آفساید، عقب‌تر از دروازه‌بان قرار داشت یک مدافع نزدیک‌تر از ولاهوویچ به دروازه ایستاده بود.

پاس رو به عقب، نقطه جنجال

به هرحال، پیش از پایان نیمه دوم و درحالی که باز هم نقش کمک داور ویدئویی در این دیدار پر رنگ بود، مدافع فرایبورگ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و پنالتی هدیه داده شده به یوونتوس را ولاهوویچ این بار به گل تبدیل کرد تا پس از مدت‌ها، پایش به گلزنی باز شود. پیش از دقیقه 60، روی یکی از موقعیت‌های خطرناک فرایبورگ مدافعان یوونتوس در شلوغی محوطه جریمه و سردرگمی محض، توپ را با پا به شزنی پاس دادند و سنگربان یووه هم با دست توپ را کنترل کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

در حالی که بازیکنان فرایبورگ با یک یار کمتر معتقد به اهدای ضربه کاشته غیرمستقیم از یک متری خط دروازه بودند، داور دیدار در کمال تعجب مالکیت توپ را به یوونتوس داد و هیچ خطایی اعلام نکرد. در واپسین دقایق دیدار هم گل دوم یوونتوس را کیزا وارد دروازه فرایبورگ کرد تا رویای اروپایی این تیم در همین مرحله متوقف شود و بایرن‌مونیخ، تنها نماینده فوتبال آلمان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال اروپا در سطح نخست و در کنار بایرلورکوزن در سطح دوم باقی بماند.

یوونتوس شایسته صعود نبود؟

فرایبورگ پس از کلن، لایپزیش، یونیون برلین، اینتراخت و دورتموند در شرایطی از دور رقابت‌های اروپایی این فصل کنار رفت که حداقل در این دیدار، شایسته کسب تساوی خانگی بود اما کمتر کسی می‌تواند در هفته‌ای که پر از شکست‌های سنگین برای نمایندگان آلمان در فوتبال اروپا بوده، شایستگی یوونتوس برای صعود به جمع 8 تیم نهایی لیگ اروپا را زیر سوال ببرد؛ هرچند بسیاری معتقد باشند فرایبورگ از داوری در این دیدار ضربه خورد.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا