آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تکیه دار و دسته کریس بر بام فوتبال جهان عرب؛ انا العالمی!

النصر با درخشش رونالدو فاتح دربی ریاض شد و قهرمان جام باشگاه‌های جهان عرب لقب گرفت.

پرافتخارترین تیم آسیا در فینال جام باشگاه‌های جهان عرب، با نتیجه 2-1 مغلوب یاران کریس رونالدو شد و در تورنمنتی که فوق‌ستاره روزهای نه چندان دور فوتبال اروپا عنوان آقای گلی را به دست آورد، نتوانست برای سومین بار در تاریخش به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

در دیدار فینال این رقابت‌ها، النصر و الهلال به‌ عنوان ۲ نماینده شایسته عربستان سعودی دربی ریاض را برگزار کردند و درحالی که فصل گذشته دست هیچ کدام از این ۲ تیم به جام قهرمانی نرسید، النصر قادر خواهد بود فصل جدید فوتبال در عربستان سعودی را با جشن قهرمانی دلپذیر و پرستاره‌اش آغاز کند.

یاران رونالدو که میهمان افتخاری این تورنمنت به‌تبع میزبانی عربستان سعودی از مسابقات بودند، اگرچه به‌عنوان تیم دوم از گروهشان صعود کردند اما در اولین بازی دور حذفی موفق به شکست دادن رجا کازابلانکا، مدافع عنوان قهرمانی شدند و الشرطه قربانی دیگر النصر در مسیر رسیدن به نخستین فینال تاریخش در جام باشگاه‌های جهان عرب بود.

از طرف مقابل اما الهلال که در هر ۲ دیدار دور حذفی ماقبل فینال تیم‌های سعودی الاتحاد و الشباب را از دور مسابقات کنار زده بود، سرانجام در دیدار فینال مغلوب النصر شد تا شانس تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم سعودی در این مسابقات با کسب سومین جام قهرمانی را از دست بدهد.

مقاومت یک نیمه‌ای 9 نفره

در این دیدار، ابتدا الهلال به گل رسید و اخراج یار النصر پیش از فرا رسیدن دقیقه 75، شانس یاران رونالدو برای غلبه بر الهلال را کمتر کرده بود اما دقیقه 74، کریس رونالدو بازی را به تساوی کشید و درحالی که قرار بود وقت‌های اضافه و در شرایط خاص، ضربات پنالتی برنده دیدار را مشخص کند، النصر 9 نفره‌ای که به سختی بازیکنانش مقابل رقیب دیرینه مقاومت می‌کردند روی یک حمله برق‌آسا و حرکت سادیو مانه، توسط رونالدو و گل دومش در این دیدار برتری را به نام خود زدند.

گروه نرم افزاری ماهور

باز هم مصدومیت خوش‌یمن

کریس که دقیقه 115 به‌تبع مصدومیت از زمین بازی خارج شد، شاهد مقاومت جانانه یارانش در دقایق باقی مانده بود و در نهایت پس از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار، رونالدو به همراه یاران جدیدش نخستین جام قهرمانی در ترکیب النصر را بالای سر برد تا انتقادات از خودش در طول فصل گذشته و از دست رفتن شانس قهرمانی النصر را با غرش در تورنمنت جام باشگاه‌های جهان عرب به دست فراموشی بسپارد.

غرش آقای گل

النصر در شرایطی قهرمان این جام شد که در دیدار فینال مقابل الهلال پرستاره، بیش از 40 دقیقه 9 نفره و با 2 نفر کمتر مقاومت کرد و به تبع درخشش فوق‌ستاره، مزد مقاومتش را گرفت. کاپیتان رونالدو در این مسابقات موفق شد 6 گل از جمله 4 از 6 گل تیم در دور حذفی و هر 3 گل النصر در دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال به ثمر برساند و عنوان آقای گلی رقابت‌ها را بالاتر از کریم بنزمای 3 گله به چنگ بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا