آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

معماری پیچیده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ رمل و اسطرلاب!

نحوه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 اعلام شد.

جام جهانی 2026 قرار است با شیوه متفاوت و با 48 تیم در ۳ کشور کانادا، مکزیک و آمریکا برگزار شود. افزایش تعداد تیم‌ها به 48 مخاالفان و موافقانی داشت اما در نهایت توسط فیفا تصویب شد و در نتیجه جام جهانی 2026 با تعداد بازی‌ها و تیم‌های بیشتری برگزار خواهد شد.

 

در همین خصوص تعداد تیم‌های صعود کننده به جام جهانی افزایش یافته و هر قاره تعداد سهمیه بیشتری در اختیار خواهد داشت. قاره اروپا دارای بیشتری سهمیه یعنی 16 سهمیه خواهد بود و پس از آن به ترتیب آفریقا با 1+9، آسیا 1+8، آمریکای جنوبی 1+6، آمریکای شمالی و مرکزی 1+6 و اقیانوسیه با یک سهمیه در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین ۲ سهمیه باقی‌مانده برای رسیدن به جام جهانی باید مسیر دشواری را طی کنند.

 

طی چند روز گذشته، سیدبندی قاره‌های آسیا و آفریقا توسط فیفا اعلام شد و بر اساس آن بازی‌های مقدماتی جام جهانی در این قاره‌ها برگزار خواهد شد. در ادامه سیدبندی‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مسابقات مقدماتی جام جهانی بر اساس سیدبندی در آسیا

سیدبندی تیم‌های آسیایی برای حضور در جام جهانی در 4 گروه خواهد بود، این گروه بندی به صورت 3 گروه 9 تیمی خواهد بود که 25 تیم برتر آسیا را تشکیل می‌دهند و سید چهارم هم تیم‌های بیست و ششم‌تا چهل و هفتم رنکینگ آسیا هستند. بین تیم‌های گروه چهار یک مسابقه برگزار می‌شود و 11 تیم از بین آن‌ها انتخاب می‌شوند و در نهایت 25 تیم برتر آسیا و 11 تیم واجد شرایط و در مجموع 36 تیم، برای راهیابی به مسابقات جام جهانی 2026 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

این 36 تیم در 9 گروه 4 تیمی به رقابت می‌پردازند و 2 تیم برتر هر گروه در پایان رقابت‌ها به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 راه پیدا خواهند کرد. 18تیم برتر به ۳ گروه 6 تیمی تقسیم شده و ۲ تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی 2026 راه پیدا خواهند کرد و تیم‌های سوم و چهارم گروه قبل با یکدیگر رقابت کرده و برنده به مرحله پلی آف راه پیدا خواهد کرد و با یک تیم از دیگر قاره‌ها به جز قاره اروپا برای راهیابی به جام جهانی رقابت خواهد کرد.

 

بر این اساس سید یک شامل تیم‌های ژاپن، ایران، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، قطر، عراق، عمان و امارات خواهد بود.

سید ۲ شامل تیم‌های چین، اردن، بحرین، سوریه، ویتنام، سوریه، قرقیزستان، هند و ازبکستان خواهد بود.

سید ۳ شامل تیم‌های لبنان، تاجیکستان، تایلند، کره شمالی، فیلیپین، مالزی، ترکمنستان، کویت و هنگ کنک است و سید چهار شامل دیگر تیم‌های آسیا خواهد بود که در یک رقابت کوچک در نهایت 11 تیم از بین تیم‌های باقی مانده انتخاب خواهند شد.

مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 بر اساس سیدبندی در قاره آفریقا

سیدبندی تیم‌های آفریقایی برای صعود به جام جهانی 2026 به این صورت است که کشورها در 6 گروه 9 تیمی قرار خواهند گرفت و برندگان هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2026 را کسب خواهند کرد. ۴ تیم از بهترین تیم‌های دوم گروه‌ها در یک تورنمنت کوچک رقابت کرده و یک تیم جواز حضور در پلی آف بین قاره‌ای را به دست می آورد.

 

سید یک: نیجریه، سنگال، مراکش، الجزیره، تونس، کامرون، مالی و مصر، گینه

سید 2: غنا، آفریقای جنوبی، بورکینافاسو، کیپ ورد، کنگو، گابن، زامبیا، گینه استوایی

سید 3: آنگولا، بنین، کنیا، موریتانی، کنگو، اوگاندا، گینه بیسائو، نامیبیا

سید 4: موزامبیک، گامبیا، سیرالئون، توگو، تانزانیا، زیمبابوه، جمهوری آفریقای مرکزی، مالاوی، لیبی

سید 5: نیجر، کومور، سودان، رواندا، بروندی، اتیوپی، اسواتینی، بوتسوانا، لیبریا

سید 6: لسوتو، سودان جنوبی، موریس، چاد، ساوتومه، جیبوتی، شیسل، اریتره، سومالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا