آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛ قرعه ایده‌آل برای ایران

تیم ملی ایران براساس قرعه‌کشی انجام شده باید در جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم‌های امارات، فلسطین و هنک‌گنگ در مرحله گروهی رقابت ‌کند.

جام ملت‌های آسیا 2023 قرار بود ابتدا به میزبانی کشور چین برگزار شود اما شکل‌گیری پاندمی کرونا باعث شد تا برخلاف درخواست قبلی، این‌بار چینی‌ها انصراف خود را از میزبانی این تورنمنت به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند و بعد از بررسی انجام شده از سوی (AFC)، میزبانی مهم‌ترین تورنمنت ملی در سطح قاره آسیا از کشور چین سلب و به کشور قطر داده شد. قطری‌ها که در سالیان گذشته تورنمنت‌های مهم فوتبالی از جمله رویداد جام جهانی 2022 قطر را میزبانی کرده‌اند، حالا باید برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا آماده شوند.

 

مسابقات جام ملت‌های آسیا به لحاظ تقویمی از 12 ژانویه تا 10 فوریه 2024 (از 22 دی‌ماه تا 21 بهمن‌ماه 1402) برگزار می‌شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان رقابت‌ها را تغییر نداده و علت تغییر تقویم این تورنمنت هم بعد از سلب میزبانی کشور چین، گرمای کشور قطر اعلام شده است. امروز (پنجشنبه) سالن کاتارا اوپرا هاوس شهر دوحه قطر میزبان مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 بود و نمایندگان 24 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها خود را به دوحه قطر رسانده بودند تا از نزدیک در مراسم قرعه‌کشی شرکت کنند.

 

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنار مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی نایب‌رئیس فدراسیون و مدیر تیم ملی و هدایت‌الله ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال از نمایندگان ایران در مراسم قرعه‌کشی بودند. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین گروه‌بندی مسابقات جام ملت‌ها از حسن الهیدوس، سرور جپاروف، تیم کیهیل، پارک جی‌سونگ و سون ون چهره‌های نام‌آشنای فوتبال آسیا در کنار یوشیمی یاماشیتا داور زن ژاپنی که سابقه قضاوت در جام جهانی 2022 قطر را دارد، به همراه میمول راکی اولین سرمربی تیم ملی زنان هند برای انجام فرآیند قرعه‌کشی دعوت به عمل آورده بود. پیش از آغاز قرعه‌کشی اعلام شد که از سیستم (VAR) در تمامی رقابت های جام ملت‌های آسیا استفاده خواهد شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

قرعه مناسب برای شاگردان «قلعه‌نویی»

تیم ملی ایران به عنوان دومین تیم برتر قاره آسیا براساس رنکینگ فیفا، امروز در سید اول حضور داشت و بعد از انجام مراسم قرعه‌کشی مشخص شد که شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های ملی امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین رقابت کنند.

 

تیم ملی هنگ‌کنگ که از سید چهارم نامش بیرون آمد، در رتبه 147 رنکینگ فیفا قرار دارد. تیم ملی فلسطین هم که در سید سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 حضور داشت، نودوسومین تیم جهان براساس آخرین رنکینگ فیفا محسوب می‌شود. تیم ملی امارات هم بعد از حضور در جایگاه هفتادودوم رنکینگ فیفا و سید دوم، همگروه شاگردان امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا 2023 شد.

 

کار آسان میزبان و قرعه سخت برای ژاپن

تیم ملی قطر با هدایت کارلوس کی‌روش به عنوان میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 و مدافع عنوان قهرمانی در گروه اول رقابت‌ها حضور دارد و در گروه اول با تیم‌های تاجیکستان، لبنان و چین هم‌گروه شد. تیم ملی ژاپن به عنوان برترین تیم قاره آسیا به لحاظ رنکینگ فیفا، در گروه چهارم در کنار تیم‌های اندونزی، عراق و ویتنام قرار گرفت. تیم ملی کره‌جنوبی با هدایت یورگن کلینزمن باید در گروه پنجم، با تیم‌های ملی مالزی، اردن و بحرین رقابت کند.

 

تیم ملی عربستان باید با تیم‌های ملی تایلند، قرقیزستان و عمان در گروه ششم به رقابت بپردازد و تیم ملی استرالیا هم در گروه دوم قرار گرفت و نام تیم‌های ملی ازبکستان، سوریه و هند در کنار این تیم در گروه دوم دیده می‌شود.

جام ملت‌های آسیا 2023 برای دومین‌دوره است که با حضور 24 تیم برگزار می‌شود. در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم مستقیماً به مرحله حذفی صعود می‌کنند و 4 تیم برتر سوم هم به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند تا مرحله حذفی رقابت‌ها با حضور 16 تیم برگزار شود. ورزشگاه‌های الجنوب، البیت، احمد بن علی، الثمامه، اجوکیشن سیتی، جاسم بن حمد، عبدالله بن خلیفه و استادیوم بین‌المللی خلیفه قطر میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هستند.

 

گروه‌بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023

گروه A: قطر – چین – لبنان – تاجیکستان

 

گروه B: استرالیا – ازبکستان – سوریه – هند

 

گروه C: ایران – امارات – فلسطین – هنگ کنگ

 

گروه D: ژاپن – عراق – ویتنام – اندونزی

 

گروه E: کره‌جنوبی – اردن – بحرین – مالزی

 

گروه F: عربستان – عمان – قرقیزستان – تایلند

 

برنامه دیدارهای ایران در جام ملت‌های آسیا 2023

24 دی‌ماه 1402

 

ایران – فلسطین

 

30 دی‌ماه 1402

 

هنگ‌کنگ – ایران

 

5 بهمن‌ماه 1402

 

ایران – امارات

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا