آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جدال حیاتی با حریف همیشه سرسخت؛ منچستریونایتد محکوم به پیروزی

یونایتد در هر ۳ مسابقه لیگ برتری اخیر مقابل برایتون تن به شکست داده.

از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در خانه میزبان برایتون خواهد بود. کمی بدشانسی و یک آفساید میلی‌متری باعث شد پیروزی شیرین شیاطین سرخ در خانه آرسنال به شکست ۳ بر یک بدل شود و در صورت شکست در مسابقه امروز مقابل حریفی که به آزار دادن منچستر یونایتد عادت دارد، تن هاخ به آمار ضعیف ۳ شکست در ۵ مسابقه ابتدایی فصل خواهد رسید و در ۳۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده. حاشیه‌های مربوط به گرین‌وود، سانچو، مگوایر و آنتونی عملکرد فنی سرمربی هلندی را به هاله ابهام فرو برده و او برای جلوگیری از ایجاد بحران، محکوم به پیروزی مقابل تیم کاملاً آماده برایتون خواهد بود. تن هاخ دوران حضور خود روی نیمکت منچستر یونایتد را با شکست تلخ مقابل برایتون آغاز کرد و امیدوار است درست مانند فصل گذشته از خاکستر شکست‌های ابتدای فصل، تیمی جنگنده، جاه‌طلب و ترسناک بسازد و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا آخرین و دورترین انگیزه‌اش در رقابت‌های امسال نباشد.

 

خانه رویایی

بعد از تحمل ۲ شکست خارج از خانه، بازیکنان یونایتد خوشحال خواهند بود بار دیگر به اولدترافورد برمی‌گردند. آنها هر ۲ مسابقه اول فصل را با پیروزی در خانه پشت سر گذاشتند؛ پیروزی میلی‌متری مقابل ولورهمپتون در فضایی پراسترس و بازی برتر حریف به دست آمد. شاگردان گری اونیل با اشتباه داوری، فرصت به دست آوردن یک پنالتی دیرهنگام را از دست دادند. در بازی بعدی دروازه یونایتد در ۴ دقیقه ابتدایی ۲ بار باز شد اما شاگردان تن هاخ با قدرت به بازی برگشتند و در نهایت موفق به پیروزی شدند. فصل گذشته یونایتد بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر (به غیر از منچستر سیتی) در مسابقات خانگی امتیاز جمع کرد. آمار درخشانی که البته یک نقطه ضعف شاخص هم داشت؛ شکست خانگی ۲ بر یک مقابل برایتون در هفته اول.

 

بازی تهاجمی دی‌زربی

یونایتد از خطر گلزنی تیم دی‌زربی آگاه خواهد بود. آبی و سفیدها فصل گذشته در مسابقات خارج از خانه ۳۵ گل به ثمر رساندند که رکورد کل لیگ به شمار می‌رود. در پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر، برایتون با ۱۲ گل آمار بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده. سرمربی ایتالیایی سبک بازی روان و تهاجمی خود را با تکیه بر توان کار با توپ به تیم تحمیل کرده. از روز آغاز به کار او در سواحل جنوبی و بعد از خروج پاتر به مقصد چلسی، برایتون به طور میانگین در تمام مسابقات ۶۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته و در رده دوم کل لیگ برتر از این نظر قرار می‌گیرد و تعداد شوت‌های بازیکنان این تیم به ۶۱۴ می‌رسد. این آمار در دوران حضور سرمربی سابق شاختار دونتسک در لیگ برتر بی‌سابقه بوده.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آمار ضعیف مقابل ۶ تیم برتر

منچستریونایتد عملکرد کاملاً ضعیفی در مقابل قدرت‌های لیگ برتر انگلیس به جا گذاشته و این موضوع بعد از شکست مقابل تاتنهام و آرسنال بار دیگر در رسانه‌های ورزشی انگلیس داغ شده. فصل گذشته منچستر یونایتد در مصاف با ۶ تیم برتر جدول لیگ انگلیس تنها ۱۰ امتیاز به دست آورد که بین این تیم‌ها کمترین به شمار می‌رفت. برایتون با کسب ۱۵ امتیاز تنها منچسترسیتی را بالاتر از خود می‌بیند. سبک بازی همراه با حملات تند و تیز و تکیه بر ضد حملات برای موفقیت در بازی‌های بزرگ مناسب به نظر می‌رسد.

در انتظار هویلوند

منچستر یونایتد در بازی‌های اخیر و بعد از فروکش کردن آتش شعله‌ور مارکوس رشفورد به شدت در گلزنی دچار مشکل شده. تن هاخ امیدوار است اضافه شدن هویلوند به بهبود آمار گلزنی تیم کمک کند. در ۱۱ مسابقه اخیر لیگ برتری منچستر یونایتد، بدون احتساب ضربات پنالتی، کاسمیرو با تنها ۳ گل برترین گلزن شیاطین سرخ بوده. قرارگیری هویلوند در ترکیب اصلی منچستر یونایتد برای مسابقه امروز محتمل است و تن هاخ امید دارد هرچه زودتر تأثیرگذاری مهاجم دانمارکی‌اش هویدا شود.

 

مهاجم جوان برایتون

در حالی که هواداران یونایتد منتظر درخشش هویلوند هستند، هواداران برایتون تا همین جا هم تا حد زیادی از بازی فوق‌العاده ایوان فرگوسن، ستاره جوان خود لذت برده‌اند. هت‌تریک به یاد ماندنی او برایتون را به یک برتری شیرین و ارزشمند مقابل نیوکاسل رساند. از ابتدای فصل گذشته فرگوسن در هر ۱۱۶ دقیقه یک گل غیر پنالتی به ثمر رسانده؛ کمتر از هر بازیکن دیگر در لیگ برتر و فقط بیشتر از ارلینگ هالند (۹۲) و روبرتو فیرمینو (۱۱۰). مهاجم ایرلندی پیش از آنکه تولد ۱۹ سالگی‌اش را جشن بگیرد، تاکنون ۱۰ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ لیگ و فقط کمتر از مایکل اوون(۲۸)، وین رونی (۱۵) و فرانسیس جفرز (۱۲).

 

منتظر گل باشید

بازی تهاجمی برایتون به گونه‌ای بوده که آبی‌ و سفیدها در هر ۲۰ مسابقه لیگ برتری اخیر خود موفق به گلزنی شده‌اند؛ با این حال شاگردان دی‌زربی در هیچ یک از ۸ مسابقه اخیر خود در لیگ موفق به کلین شیت نشده‌اند و یونایتد هم کم‌وبیش وصعیت مشابهی دارد. برایتون حتی در جریان پیروزی قاطع هفته گذشته مقابل نیوکاسل به دلیل گل دیرهنگام و تسلی‌بخش ویلسون در وقت‌های تلف‌شده، موفق به کلین شیت نشد.

 

حریف کابوس‌ساز

هیچ یک از مسابقات لیگ برتری بین منچستر یونایتد و حریف تازه اوج گرفته امشبش با تساوی خاتمه نیافته. یونایتد ۷ بار و برایتون ۵ بار به پیروزی دست یافته‌اند. این آمار آبی و سفیدها را با ۴۲ درصد پیروزی به برترین رکورد برد مقابل یونایتد در تاریخ لیگ برتر انگلیس می‌رساند. شاگردان دی‌زربی در هر ۳ مسابقه اخیر خود مقابل منچستر یونایتد به پیروزی دست یافته‌اند. یونایتد در مسابقات فصل گذشته جام حذفی بعد از ثبت تساوی بدون گل در ضربات پنالتی از سد برایتون گذشت اما هیچ یک از بازیکنان این تیم در ۴ مسابقه اخیر ۲ طرف موفق به گلزنی نشده‌اند؛ تنها گل یونایتد در این ۴ مسابقه، گل به خودی الکسیس مک‌آلیستر، هافبک فعلی لیورپول در هفته اول رقابت‌های فصل گذشته بود.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا